środowisko naturalne/ekologia media/marketing/reklama
Grupa Eurocash z ratingiem MSCI ESG na poziomie AA
Grupa Eurocash otrzymała ocenę AA w ratingu MSCI ESG, który ocenia działalność firm na całym świecie pod kątem ochrony środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego. Polska firma została oceniona wyżej niż tacy światowi gracze z branży handlowej jak WalMart, Sysco, Ahold, 7/11 czy Wallgreens.
– Inwestorzy na całym świecie coraz częściej patrzą nie tylko na wyniki finansowe spółek, lecz również na aspekty pozafinansowe, w tym zagadnienia związane z ochroną środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego. Kwestie te mogą rodzić określone ryzyka lub szanse dla prowadzonego przez daną firmę biznesu, a zatem istotnie wpływać również na jej przyszłe wyniki. Rating ESG nadawany przez MSCI jest jedną z najważniejszych tego typu ocen, na którą zwracają uwagę renomowane globalne fundusze, które chcą inwestować odpowiedzialnie. Dlatego też bardzo się cieszymy, że otrzymaliśmy rating na poziomie AA. To dla nas ogromne wyróżnienie – mówi Cezary Giza, dyrektor ds. relacji inwestorskich Grupy Eurocash. – Okazało się też, że niewiele nam zabrakło do uzyskania oceny AAA, którą w naszym sektorze poszczycić się może zaledwie 2% spośród wszystkich ocenianych firm. Rating MSCI ESG oprócz doceniania mocnych stron, wyraźnie wskazuje również jakie elementy powinny zostać jeszcze poprawione. Jesteśmy spółką giełdową, jedną z naszych wartości jest transparentność, dzięki temu możemy zostać ocenieni przez takie instytucje jak MSCI – dodaje.
Grupa Eurocash znalazła się m.in. wśród najwyżej ocenionych firm z sektora handlowego w zakresie ładu korporacyjnego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz jakości i bezpieczeństwa produktów. Inne oceniane w tej grupie firm obszary obejmują m.in. ślad węglowy, pozyskiwanie surowców czy ofertę zdrowej żywności. Rating wydawany jest w 7 stopniowej skali, przy czym oceny CCC-B to oceny negatywne, oceny BB, BBB, A – średnie, a oceny AA i AAA wskazują liderów w obszarze ESG.
informacje o firmie
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.
informacje o firmie
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.