media/marketing/reklama

Top Marka 2019: Provident najsilniejszą marką w branży pożyczkowej

31.10.2019 | Provident Polska SA

Provident Polska po raz drugi otrzymał tytuł i statuetkę Top Marka, potwierdzając pozycję najsilniejszej marki polskiej branży pożyczkowej. Wyróżnienie przyznano na podstawie największego badania obecności marek w mediach, przeprowadzanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Tegoroczna edycja, jest 12. odsłoną rankingu Top Marka. W tym roku zbadano aż 500 marek działających w 50 branżach. Przeanalizowano 73 mln wzmianek w prasie i internecie, które zostały opublikowane w okresie od 1 lipca 2018 do 30 czerwca 2019 roku.

Branża pożyczkowa została uwzględniona w rankingu po raz drugi. Provident utrzymał najwyższą pozycję w swojej branży, uzyskując dwukrotną przewagę nad konkurentami pod względem liczby publikacji w mediach, a także trzykrotną przewagę pod względem siły marki. Publikacje dotyczące Providenta dotarły  również do znacznie większej liczby czytelników.

- To już druga edycja Top Marki uwzględniająca firmy z naszej branży. Jesteśmy dumni, że obroniliśmy tytuł najsilniejszej marki sektora pożyczkowego -  mówi Roman Jamiołkowski, Dyrektor  Relacji Zewnętrznych w Provident Polska. – Postrzeganie legalnie działających firm pożyczkowych w ostatnim czasie uległo znacznej poprawie, m.in. dzięki wypracowaniu ogólnobranżowych standardów reklamy, wdrożeniu kodeksów dobrych praktyk, czy też wymogom stawianym przez prawo oraz samych klientów. Jako najbardziej wyrazista marka w kategorii mamy powody do satysfakcji, ale także świadomość tego, jaka ciąży na nas odpowiedzialność i ile jeszcze jest do zrobienia w kwestii poprawy wizerunku całej branży. Nad tym wciąż chcemy pracować – dodaje.

Provident Polska, prócz inicjowania działań samoregulujących branżę, włącza  się w akcje edukacyjne promujące odpowiedzialne pożyczanie. Od 4 lat prowadzi program edukacji finansowej „Co z tym hajsem!?”, w którym młodzi ludzie dzielą się doświadczeniami, jak skutecznie zarządzać domowym budżetem. Marka angażuje się również w takie inicjatywy jak Dzień Konsumenta czy Dzień bez długów. Dodatkowo firma prowadzi program wolontariatu pracowniczego Tak! Pomagam, w którym co roku bierze udział 400 osób z całej Polski, a także wspiera działania Fundacji Zaczytani.org.

Jednym z najbardziej popularnych wśród dziennikarzy projektów jest „Barometr Providenta”. To cykliczne badanie regularnie dostarcza miarodajnych informacji o zachowaniach finansowych  Polaków. Wyniki „Barometru Providenta” wielokrotnie były wykorzystywane w przekrojowych publikacjach o zarządzaniu domowym budżetem.

Top Marka

Top Marka jest wspólnym projektem pomysłodawcy badania – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Realizowany jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, a 2 lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych. Wartością decydującą o miejscu w rankingu jest siła marki zależna od liczby publikacji, wskaźnika dotarcia informacji i indeksu sentymentu – współczynnika odzwierciedlającego udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem zarządu jest Agnieszka Kłos.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką, dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. W 2018 roku Provident zaprezentował trzeci raport społeczny, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2016-2017. Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR. W latach 2015, 2016 i 2018 Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma sześciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (w latach 2013-2018).