sprawy społeczne towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia

„EkoMisja – nie marnuję!” – Amica i Banki Żywności edukują najmłodszych

18.10.2019 | Amica S.A.

400 lekcji o niemarnowaniu dla 20 000 uczniów z 200 szkół podstawowych, a także aktywne zaangażowanie 200 nauczycieli w ramach Szkolnych Klubów Niemarnowania – to cel programu edukacyjnego „EkoMisja – nie marnuję” Banków Żywności i marki Amica, który zaplanowano na lata 2019/2020.

Co roku do koszy na śmieci trafia blisko 9 mln ton kupowanej żywności. Głównym winowajcą jest nieumiejętne przechowywanie produktów spożywczych i brak edukacji w tym zakresie. Dlatego Banki Żywności i Amica ponownie łączą siły. Zapoczątkowana w ubiegłym roku akcja „EkoMisja – nie marnuję!” i związana z nią kampania „Przechowuję, nie marnuję!” kolejny raz zwracają uwagę na problem marnowania żywności i edukują uczniów szkół podstawowych w całej Polsce – mówi Tomasz Pietrzyk, PR Manager marki Amica.

Akcja edukacyjna w szkołach podstawowych zaplanowana na lata 2019/2020 to program, który obejmie 400 lekcji o niemarnowaniu jedzenia dla 20 000 uczniów z 200 szkół podstawowych. Planowane jest także aktywne angażowanie 200 nauczycieli w ramach Szkolnych Klubów Niemarnowania. W ramach współpracy Amica przygotowała pełen zestaw materiałów informacyjnych dla uczniów i nauczycieli, w tym scenariusze lekcyjne, specjalne makiety wnętrza lodówek i szereg nowoczesnych materiałów dydaktycznych, dzięki którym realizowane lekcje i omawiane problemy staną się nie tylko o wiele ciekawsze i bardziej zrozumiałe, ale i barwniejsze.

Pilotażowe lekcje odbyły się w czerwcu 2019 roku. Szkoła Podstawowa w Grudusku (18 km od Ciechanowa) jako pierwsza wzięła udział w projekcie i przetestowała materiały edukacyjne z uczniami. Podczas zajęć poruszano zagadnienia związane z ochroną środowiska, a także ekologicznych skutków marnowania jedzenia i prawidłowego odżywiania, w tym zasad odpowiedniego postępowania z żywnością.

Chcemy przyczynić się do tego, by już od najmłodszych lat uczyć młode pokolenia, jak kupować, by nie marnować oraz jak przechowywać jedzenie, by wyrzucać go jak najmniej – podkreśla Małgorzata Fuszpaniak, Menedżer ds. Komunikacji Kategorii, koordynator projektu.

Nabór do programu wciąż jest otwarty. Szkoły mogą zgłaszać się bezpośrednio do regionalnego Banku Żywności, który będzie prowadził zajęcia lub przez biuro Federacji Polskich Banków Żywności. Obecnie prowadzona jest rekrutacja w następujących lokalizacjach: Ciechanów, Tczew, Słupsk, Suwałki, Białystok, Siedlce, Wrocław, Chojnice, Konin, Kielce, Kraków, Lublin.

Zachęcamy do przyłączenia się do akcji!

Krótki materiał reportażowy z przeprowadzonych już lekcji w Grudusku:

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

Biuro Prasowe
Grupa Amica
Biuro Prasowe

media@amica.pl

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.

załączniki

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

Biuro Prasowe
Grupa Amica
Biuro Prasowe

media@amica.pl

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.