internet polityka

Na zapowiedź o zniesieniu wiz do USA, liczba wyszukiwań lotów wzrosła o 319%

08.10.2019 | KAYAK

Eksperci wyszukiwarki KAYAK.pl sprawdzili, czy debata publiczna na temat bezwizowych podróży do USA mogła wpłynąć na zainteresowanie Polaków lotami do Ameryki.

Warszawa, 8 października 2019 r. – W miniony piątek Stany Zjednoczone oficjalnie zaprosiły Polskę do programu ruchu bezwizowego. Jak pokazują najnowsze dane wyszukiwarki KAYAK.pl, w pierwszych dniach po zapowiedzi zniesienia wiz, Polacy szukali lotów do Stanów Zjednoczonych ponad 3 razy częściej (319%) niż weekend wcześniej. Eksperci sprawdzili również, jak zmieniało się zainteresowanie podróżami do Ameryki w przeciągu ostatnich miesięcy, podczas których temat wiz wielokrotnie powracał w debacie publicznej.

Amerykański sen na wyciągnięcie ręki

4 października Stany Zjednoczone oficjalnie nominowały Polskę do swojego programu Visa Waiver, w ramach którego obywatele krajów uczestniczących mają prawo do podróży do USA bez wizy w celach biznesowych lub turystycznych na okres do 90 dni. Znaczący wzrost wyszukiwań zaraz po ogłoszeniu tych zmian jest zwieńczeniem wzrostów odnotowywanych przez cały rok – według danych KAYAK.pl, w 2019 r. Polacy wykonali 27% więcej wyszukiwań lotów do USA niż w 2018.

Droga do zniesienia wizy

Na przestrzeni ostatnich miesięcy temat wiz turystycznych do USA wielokrotnie pojawiał się w debacie publicznej. Jak pokazują dane KAYAK.pl, dyskusje te mogły mieć wpływ na rosnące zainteresowanie turystów lotami do Ameryki. W pierwszym kwartale roku Polacy szukali lotów do Stanów 23% częściej niż w analogicznym okresie w 2018 roku. To w lutym 2019 r., został ogłoszony rekordowo niski wskaźnik odrzuceń wiz (na poziomie 3,99%)*, co mogło rozbudzić nadzieje wielu turystów.

Wzrost liczby wyszukiwań odnotowano także po 23 września br., kiedy opinia publiczna została poinformowana o fakcie, że Polska spełniła wszystkie warunki niezbędne do przystąpienia do programu zniesienia wiz – odsetek odmów dla osób ubiegających się o amerykańską wizę spadł wtedy do 2,8%**. Jak pokazuje analiza KAYAK.pl, po tym ogłoszeniu Polacy szukali lotów do Stanów o 51% częściej niż tydzień przed nim.

Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy KAYAK.pl komentuje: „Chociaż proces wprowadzenia ruchu bezwizowego może zająć nawet kilka miesięcy, już dziś widzimy zainteresowanie Polaków planowaniem podróży do USA. Jak pokazują nasze dane, Stany Zjednoczone to obecnie drugi najpopularniejszy kierunek podróży wśród polskich turystów. W tym roku kraj odnotował też 27% więcej wyszukiwań lotów niż przed rokiem. Mamy nadzieję, że uproszczenie procesu i niższe koszty związane ze zniesieniem wiz, pozwolą jeszcze większej liczbie podróżnych spełnić wakacyjne marzenia i odwiedzić piękną Amerykę”.

UWAGI:

Analiza powstała w oparciu o wyszukiwania lotów na KAYAK.pl w przedziale czasowym: 1.01-31.12.2018, 23.09.2019-30.09.2019 vs 24.09.2018-01.10.2018; vs. 16.09.2019-22.09.2019, Q1 2019 vs. Q1 2018, 04-07.10.2019 vs. 04.-07.2018 i 04-07.10.2019 vs. 27-30.09.2019 dla podróży w przedziale czasowym: 1.01-31.12.2019, 1.01-31.12.2020.

* https://pl.usembassy.gov/pl/wskaznik-odmow-wizowych-w-roku-budzetowym-2018-wyniosl-399/

** https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/do-usa-bez-wiz-i-to-juz-za-kilka-miesiecy/016093b

kontakt dla mediów
Junior Account Manager, KAYAK
Joanna Szpatowicz

joanna.szpatowicz@mslgroup.com

informacje o firmie

O KAYAK

KAYAK pomaga milionom podróżników na całym świecie pewnie podejmować decyzje dotyczące podróży. Jako światowy lider wśród wyszukiwarek turystycznych KAYAK przeszukuje inne strony i pokazuje informacje potrzebne do znalezienia odpowiednich lotów, hoteli, samochodów na wynajem oraz wczasów. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką należącą do Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.KAYAK.pl.

załączniki

więcej z kategorii internet