technologie energetyka

Elektroniczny długopis – innowacja dostępna w Biurach Obsługi Klienta Enei

02.10.2019 | Enea

We wszystkich Biurach Obsługi Klienta Enea wprowadziła system IC Pen wykorzystujący długopis elektroniczny, który usprawnia proces podpisywania umów i archiwizację dokumentów w formie cyfrowej. Klienci, dzięki innowacyjnemu systemowi, mogą złożyć podpis w każdej z trzydziestu dwóch placówek Enei. Otrzymują tradycyjny egzemplarz umowy, a kopia w formie cyfrowej niezwłocznie trafia do systemu, co zdecydowanie przyspiesza realizację sprawy.

System IC Pen to innowacyjne rozwiązanie, które Enea wdrożyła z myślą o swoich klientach. E-długopis pozwala na utrwalenie w formie elektronicznej tekstu napisanego w specjalnie do tego przygotowanym polu na dokumencie. Klienci korzystają z e-długopisu podczas podpisywania umów na sprzedaż energii, a wkrótce również innych dokumentów. Składają podpis w tradycyjny sposób, tylko przy użyciu nowego narzędzia. Jedyna zmiana, jaką widzi klient, to nieco grubszy długopis. Jednak w rzeczywistości długopis to miniaturowy komputer z wbudowaną kamerą. Po podpisaniu nim, dokument jest od razu dostępny jako plik pdf. Pracownicy nie muszą go skanować ani archiwizować kopii. Dodatkowo jest automatycznie dostępny w elektronicznym repozytorium dla wszystkich uprawionych pracowników firmy, którzy mogą realizować dalsze czynności w oparciu o ten dokument.

Wykorzystanie systemu IC Pen z długopisem elektronicznym w bezpośredniej obsłudze klientów usprawnia obsługę, jak i realizację wielu procesów wewnętrznych w obsłudze posprzedażowej. Rozwiązanie to wpisuje się w innowacyjne i proekologiczne podejście, bardzo ważne w Grupie Enea. Drukujemy tylko jeden egzemplarz umowy, a system IC Pen automatycznie tworzy kopię w postaci cyfrowej – powiedział Łukasz Mańko, koordynator ds. rozwoju sieci BOK w Enei Centrum.

System IC Pen wykorzystujący długopis elektroniczny jest bezpiecznym rozwiązaniem. Gwarantuje on dokładnie ten sam poziom zabezpieczeń, co podpis w formie tradycyjnej. W specjalnym polu zapisane są informacje o rodzaju umowy, na której składany jest podpis. Dodatkowo klient ma możliwość zobaczenia już podpisanego dokumentu w wersji cyfrowej. Pracownicy placówek Enei są przygotowani do pracy z nowym narzędziem.

Klienci są bardzo zainteresowani e-długopisem. Większość z nich w naszym biurze po raz pierwszy spotkała się z takim urządzeniem. Są pozytywnie zaskoczeni nowym rozwiązaniem. Kiedy tłumaczymy, że umowa po podpisaniu od razu jest przesyłana do systemu, robi to na nich wrażenie – powiedział Artur Pietrzak, kierownik Biura Obsługi Klientów w Gorzowie Wlkp., pierwszej placówki, w której Enea zastosowała elektroniczny długopis.

Wykorzystując nowoczesne technologie, Enea nie traci bezpośredniego kontaktu z klientem, który nadal pozostaje dla niej bardzo ważny. Jednak z wykorzystaniem systemu IC Pen praca w Biurach Obsługi Klienta jest efektywniejsza. Dodatkowo, dzięki IC Pen, Enea wykorzystuje mniej papieru, co pozytywnie wpływa na ekologię. Enea zwiększyła także bezpieczeństwo dokumentów – egzemplarze umów przechowywane są w formie cyfrowej. Pracownicy zyskali łatwiejszy i szybszy dostęp do dokumentacji, gdyż mogą zapoznać się z umową w elektronicznym repozytorium bez konieczności przeszukiwania papierowych archiwów.

Cieszymy się ogromnie z zaufania, jakim obdarzyła nas Enea. Dzięki niemu dziś, jako klient Enei, miałem okazję doświadczyć znacznej optymalizacji procesu związanego z dokumentacją papierową. Optymalizacji, która z pewnością – w krótkiej perspektywie czasu – zapewni firmie znaczne oszczędności. Jesteśmy dumni, że mamy okazję współpracować z tak dużą, innowacyjną firmą i możemy wspólnie poprawiać procesy wewnętrzne – powiedział Rafał Witkowski, prezes IC Solutions, dostawcy systemu IC Pen.

Z elektronicznych długopisów korzystają już pracownicy Enei Operator zajmujący się kontrolą nielegalnego poboru energii elektrycznej. Enea Operator rozważa rozszerzenie zakresu użytkowania elektronicznych długopisów.

kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii technologie