media/marketing/reklama

Polska z rekordowym wzrostem zrównała się z USA. Globalny raport pokazuje, jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych

25.09.2019 | On Board Think Kong

Polska jest wschodzącą gwiazdą pod względem aktywności dyrektorów generalnych w mediach społecznościowych takich jak Twitter i LinkedIn – wynika z najnowszego badania On Board Think Kong – ECCO Network. Badanie, które analizuje profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej realizowane jest co 2 lata.

Polska znalazła się na 5. miejscu w zestawieniu, razem z USA i Szwajcarią. Swoją aktywność na LinkedInie zaznacza 60% polskich CEO, natomiast na Twitterze zaledwie 20%. To nieznacznie więcej w porównaniu z ogólną, globalną liczbą, która wynosi 58% w przypadku LinkedIna i 17% - Twittera. Najwięcej obserwujących w Polsce mają Daniel Obajtek (CEO PKN ORLEN) – ponad 9 tys. na Twitterze i Michał Krupiński (CEO PEKAO) – ponad 5 tys. na LinkedInie.

Z roku na rok rośnie liczba CEO aktywnie prowadzących swoje profile na Twitterze i Linkedinie. Obecność na tych platformach jest częścią zarządzania reputacją firmy oraz skutecznego budowania relacji z interesariuszami. Jednak nie każdy prezes w równym stopniu angażuje się w prowadzenie własnych profili społecznościowych.

Od 2017 roku On Board Think Kong w ramach sieci ECCO Network realizuje badanie na kilkudziesięciu rynkach, analizując profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej. W tegorocznym badaniu przenalizowano pod względem obecności oraz aktywności profile na Linkedinie oraz Twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 21 krajach na świecie - w tym także w Polsce.

Więcej informacji z badania ECCO, w tym dane dotyczące aktywności CEO w innych krajach można znaleźć w przygotowanym przez nas raporcie „Jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych. Duży wzrost aktywności. Globalne badanie ECCO Network”. W materiale zawarto również komentarze ekspertów On Board Think Kong na temat możliwości, jakie daje komunikacja w mediach społecznościowych typu Twitter i LinkedIn. Raport dostępny jest na stronie:  https://obtk.pl/aktualnosci/jak-prezesi-najwiekszych-firm-korzystaja-z-mediow-spolecznosciowych-duzy-wzrost-aktywnosci-globalne-badanie-ecco-network/

informacje o firmie

On Board Think Kong

Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

Więcej informacji na stronie: www.obtk.pl

informacje o firmie

On Board Think Kong

Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

Więcej informacji na stronie: www.obtk.pl