wydarzenia nauka/edukacja/szkolenia

Dotknąć szkoleń, czyli piknik edukacyjny na Rynku Manufaktury

24.09.2019 | HRP GROUP

By w pełni rozwinąć naturalne zdolności, poszerzyć horyzonty, otworzyć umysł czy „odmłodzić się”… Z potrzeby serca lub z konieczności podyktowanej wymogami zmieniającego się rynku pracy… Niezależnie od tego, jakie są twoje motywacje – warto uczyć się przez całe życie. „Dotknąć” szkoleń i „posmakować” próbek usług rozwojowych będzie można  28 września od godz. 10.00 na rynku łódzkiej Manufaktury.

Piknik edukacyjny to jedno z wielu wydarzeń odbywających się w całej Polsce w ramach kampanii społecznej „Dni Uczenia się Dorosłych 2019”. - To wielkie święto tych, którzy wciąż chcą się rozwijać, zdobywać nową wiedzę i umiejętności. Zapraszamy zarówno tych, którzy jeszcze nie przekonali się do idei lifelong learning, jak i tych, którzy doskonale znają zalety kształcenia ustawicznego – mówi Beata Obraniak z HRP, koordynator regionalny kampanii na terenie województwa łódzkiego.

Operator UAVO czy wózka widłowego?

Jeśli fotogrametria niskiego pułapu z BSP brzmi dla ciebie zagadkowo – koniecznie powinieneś odwiedzić Rynek Manufaktury. Firmy szkoleniowe przedstawią swoją ofertę, prezentując najpopularniejsze i najbardziej interesujące szkolenia ze swojego portfolio. - Kursy językowe, prawa jazdy, szkolenia z zakresu BHP i ochrony przeciwpożarowej, obsługi urządzeń transportu bliskiego: wózków jezdniowych czy podestów ruchomych to oczywiście te najbardziej znane, ale na uczestników pikniku czekają też bardziej nietypowe szkolenia, np. kurs  dla operatorów UAVO, czyli popularnych dronów –zaprasza do udziału w pikniku Beata Obraniak.

Dla tych, którzy wolą sprawdzić w praktyce dany kurs, organizatorzy przygotowali m.in. interaktywny warsztat coachingowy, zajęcia sportowe, lekcję pokazową pt. „Speak outside the Box”. Na stoiskach swoje propozycje zaprezentują także: Instytut Badań Edukacyjnych, Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach i Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.

Nie zabraknie również oferty dla biznesu, skierowanej do kadry kierowniczej firm z sektora MŚP, która chciałaby rozwinąć swoje kompetencje. Na miłośników kultury czekać będą przedstawiciele Fundacji Kamila  Maćkowiaka – będzie można porozmawiać nie tylko o aktualnych spektaklach i planach artystycznych, ale także o najnowszym autorskim wydawnictwie fundacji – „Kulturalniku”.

- Będziemy rozmawiać, dyskutować i przekonywać, że warto się uczyć, ale wskażemy też źródła finansowania, bo nie zawsze edukacja formalna i nieformalna jest bezpłatna – zapewnia Beata Obraniak.

Kto się nie rozwija, ten się cofa

Organizatorzy kampanii społecznej „Dni Uczenia się Dorosłych 2019” chcą pokazać osobom dojrzałym, że warto i należy się uczyć przez całe życie. Powinniśmy kształcić się nie tylko na potrzeby aktualnej lub przyszłej pracy, ale także po to, by zaspokoić ciekawość świata, rozwijać się i w pełni funkcjonować w stale zmieniającym się społeczeństwie. Aktualizowana wiedza i umiejętności są podstawami sukcesu zawodowego, ale nauka również otwiera horyzonty, daje pewność siebie, pozwala poznać nowych ludzi i nawiązać wartościowe relacje.

- Mimo olbrzymich aspiracji edukacyjnych Polaków, przejawiających się choćby odsetkiem młodych ludzi wybierających studia, mamy wciąż jeden z najniższych wskaźników edukacji dorosłych. Jak wskazują danych EUROSTATU, proces kształcenia i szkolenia osób dorosłych w naszym kraju od lat utrzymuje się na ponad dwukrotnie niższym poziomie niż średnia dla państw Unii Europejskiej – w 2017 roku wyniosła 10,9% - mówi Beata Obraniak.

Inicjatorzy kampanii chcą pokazać różnorodne możliwości rozwijania się - wielość form, miejsc, tematów i sposobów, które można wykorzystać, by nieustannie się uczyć. Warsztaty, dni otwarte, spotkania, pikniki edukacyjne, happeningi i wycieczki, treningi plenerowe, pokazy, konferencje i seminaria, konkursy, webinaria itp. – wszystko po to, by przekonać dorosłych Polaków, że warto kształcić się przez całe życie. Jest przecież tyle ciekawych rzeczy do poznania, informacji i umiejętności przydatnych w życiu zawodowym czy społecznym – w pobliskiej bibliotece, na uczelni, w Internecie, w firmie szkoleniowej lub na konferencji.

Inicjatorem i koordynatorem kampanii jest Polska Izba Firm Szkoleniowych przy współpracy z instytucjami i organizacjami zajmującymi się na co dzień działaniami o charakterze edukacyjnym (firmy szkoleniowe, uczelnie, organizacje pozarządowe, społecznicy) przy wsparciu Ministerstw Edukacji Narodowej, Inwestycji i Rozwoju oraz Nauki i Szkolnictwa Wyższego, agend rządowych oraz kilkunastu regionalnych koordynatorów. Honorowego patronatu kampanii udzielił Polski Komitet ds. UNESCO.

HRP zachęca również do organizacji własnych wydarzeń w ramach kampanii społecznej „Dni Uczenia się Dorosłych”. Każdy, kto chciałby włączyć się w akcję jako Partner lub uczestnik, znajdzie niezbędne informacje na stronie kampanii www.edurosli.pl.

informacje o firmie
informacje o firmie