transport

Mitsubishi Motors na ratunek podczas katastrof

12.09.2019 | Mitsubishi Motors

MITSUBISHI MOTORS ROZPOCZYNA WSPÓŁPRACĘ Z LOKALNYMI WŁADZAMI W JAPONII, BY W PRZYPADKU KATASTROF JAK NAJSZYBCIEJ DOSTARCZAĆ POJAZDY ELEKTRYCZNE


Aby pomagać regionom dotkniętym klęskami żywiołowymi, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wdroży Program Wsparcia Społeczności DENDO, którego celem jest stworzenie systemu szybkiego dostarczania pojazdów elektrycznych produkowanych przez MMC lokalnym władzom na obszarach dotkniętych katastrofami. MMC zamierza zawrzeć umowy o współpracy w przypadku katastrof z samorządami lokalnymi w całej Japonii do rozpoczęcia roku podatkowego 2022.

Celem umów jest wyeliminowanie czasu na potwierdzenie wymaganych informacji z samorządami lokalnymi w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz szybkie dostarczenie pojazdów elektrycznymi MMC, które mogą być wykorzystane jako źródła energii, do obszarów dotkniętych klęskami żywiołowymi i do stref ewakuacyjnych.

We wrześniu 2012 r. MMC zawarło umowę o współpracy w przypadku katastrof z prefekturą Kioto, lokalnym dealerem marki i dwiema innymi firmami partnerskimi. Również 1 września 2019 r. spółka podpisała kolejną taką umowę z prefekturą Shizuoka oraz czterema funkcjonującymi na jej terenie dealerami Mitsubishi. W najbliższej przyszłości MMC planuje zawrzeć umowy z innymi samorządami, w tym z prefekturami: Gifu i Wakayama, z miastami Kurashiki i Soja w prefekturze Okayama. W związku z tym firma planuje wdrożyć program wsparcia DENDO, aby korzystając z modeli Mitsubishi Outlander PHEV - elektrycznej hybrydy typu plug-in, rozszerzyć system pomocy na całą Japonię.

Kiedy miały miejsce wielkie trzęsienie ziemi we wschodniej Japonii, trzęsienie ziemi w Kumamoto, powodzie w zachodniej Japonii w 2018 r., czy trzęsienie ziemi w Iburi na Hokkaido oraz inne katastrofy, MMC współpracowało z lokalnymi dealerami, aby bez kosztów użyczać samorządom lokalnym samochody hybrydowe Mitsubishi Outlander PHEV i pojazdy elektryczne i-MiEV. Samochody te były używane do transportu materiałów eksploatacyjnych i personelu oraz do zasilania urządzeń, które wymagają energii elektrycznej.

Mitsubishi Outlander PHEV ma zdolność przemieszczania się w trudnych warunkach drogowych dzięki dwusilnikowemu, elektrycznemu układowi napędu na cztery koła. Magazynuje też energię elektryczną – także - wytwarzaną przez silnik spalinowy w akumulatorze o dużej pojemności, który w razie potrzeby może być użyty do zasilania urządzeń zewnętrznych. Ze względu na te cechy firmy i władze lokalne coraz częściej korzystały z Outlandera PHEV w przypadku katastrof, do jakich dochodziło w ostatnich latach.

Dzięki podpisanym umowom współpracy z lokalnymi samorządami i dealerami w całej Japonii, MMC rozszerzy prace nad stworzeniem infrastruktury, która pozwoli zapewnić spokój mieszkańcom w sytuacjach kryzysowych.

O MITSUBISHI MOTORS
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model OUTLANDER PHEV - lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji, w których zatrudnia łącznie 30 000 pracowników. Modele takie jak PAJERO SPORT / MONTERO SPORT, TRITON / L200 i OUTLANDER mają ważny udział w budowaniu pozycji firmy. Globalna wielkość sprzedaży Mitsubishi Motors w roku fiskalnym 2017 wyniosła 1 101 000 egzemplarzy, a sprzedaż netto 2,19 biliona jenów. Spółka MMC jest notowana na giełdzie w Tokio.

 

kontakt dla mediów
Kinga Lisowska
PR Manager , Mitsubishi Motors
Kinga Lisowska

kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii transport