wydarzenia technologie

Amica na berlińskich targach IFA 2019

05.09.2019 | Amica S.A.

Jak co roku 160 tys. m2 terenów targowych Messe Berlin gościć będzie 11 tys. wystawców z ponad 180 krajów. Organizatorzy spodziewają się, że w dniach od 6 do 11 września Międzynarodową Wystawę Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD (IFA) odwiedzi 160 tys. osób. To największa
i najważniejsza impreza z pogranicza technologii, biznesu, nauki, handlu i produkcji. Wiodący producenci elektroniki i sprzętu AGD, tacy jak polska Grupa Amica, prezentują tam swoje najciekawsze produkty, premierowe sprzęty, nowe technologie, innowacje i trendy.

Blisko 70-letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji zaawansowanych technologicznie urządzeń dużego i małego AGD oraz inwestycje  w rozwijające się portfolio produktowe i zdobywanie nowych rynków, to strategia jednego z największych europejskich producentów artykułów gospodarstwa domowego, która doskonale wpisuje się w ideę targów.

To już dziesiąty rok, kiedy obecni będziemy jako wystawca na berlińskich targach IFA. Na stałe wpisały się one więc w kalendarz naszych firmowych wydarzeń, podczas których spotykamy się zarówno z partnerami biznesowymi, jak i końcowymi użytkownikami. Amica S.A. prezentuje się tu jako grupa, akcentując różnorodność posiadanych w naszym portfolio brandów – Amica (w Polsce oraz w Niemczech), Hansa  (na wschodzie Europy), CDA (w Wielkiej Brytanii), Gram (w Skandynawii) to marki znane i cenione na wielu rynkach. Dodatkowo, od września br. na mocy stosownej licencji dołącza do naszej grupy znana i ceniona w Hiszpanii marka Fagor, dzięki której zrealizujemy nasze plany biznesowe w odniesieniu do ważnego obszaru, jakim jest Półwysep Iberyjski, jednocześnie konsekwentnie wypełniając naszą strategię HIT 2023. Jako wiodący producent sprzętu AGD w Polsce, a jednocześnie liczący się gracz w światowym peletonie tej branży, jesteśmy skoncentrowani z jednej strony na oferowaniu naszym partnerom biznesowym atrakcyjnych warunków współpracy, a z drugiej strony coraz uważniej wsłuchujemy się w głos konsumenta końcowego, który dostrzega w naszych produktach już nie tylko użyteczność i trwałość, ale także nowoczesny design i przyjazność w obsłudze. Inwestujemy m.in. w badania polegające na obserwowaniu realnych, codziennych zachowań użytkowników sprzętu AGD, dzięki czemu podporządkowujemy rozwiązania naszego Zespołu R&D ich prawdziwym potrzebom. To czyni naszą firmę nowoczesną nie tylko w kontekście technologii produkcji, ale także nowego myślenia o odbiorcach i użytkownikach, co w dzisiejszych czasach jest kluczowe dla odniesieniu sukcesu w każdej dziedzinie. Stąd też podczas tegorocznej edycji IFA mówimy o ponownym odkrywaniu kuchni. Dzięki funkcjonalnościom OpenUp!® oraz Touchless® nasze piekarniki otwierane są dotykiem, a okapy sterowane za pomocą gestu – to sztandarowe przykłady z tegorocznego stoiska Amica Group. Nie zabraknie również na targach popularnego elementu sterowania urządzeń za pomocą wi-fi, a więc mamy uzasadnione poczucie „nadążania” za wymagającymi gustami klientów końcowych. Pokazujemy także chłodziarki do wina, które ze świetnymi wynikami sprzedajemy w Anglii oraz Francji, zaś aktualnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem na rynku polskim. Zachęcam wszystkich do odwiedzenia stoiska Amica Group podczas IFA 2019, jestem pewna, że odwiedzający nas dostrzegą unikalność oferty handlowej oraz atrakcyjność rozwiązań, jakie proponujemy w naszych wyrobach – podkreśla Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing.

Amica prezentuje pełną linię urządzeń do zabudowy

Grupa Amica docenia znaczenie targów i każdego roku przygotowuje coś specjalnego dla odwiedzających. W tym roku polski producent postawił nie tylko na większe niż zazwyczaj stoisko targowe, ale przede wszystkim na wyeksponowanie pełnych linii sprzętu do zabudowy X-type i Q-type, wprowadzonych w tym roku do sprzedaży. Linie zostały zaprojektowane na podstawie kompleksowych badań rynkowych, aby precyzyjnie zdefiniować potrzeby i oczekiwania klientów. Wśród wykorzystywanych metod badawczych, Amica korzystała m.in. z badań etnograficznych, dzięki którym udało się zdefiniować sposoby korzystania z urządzeń AGD, co pozwoliło na zaprojektowanie użytecznych rozwiązań technologicznych. Wśród prezentowanych sprzętów znajdą się m.in. automatycznie otwierany piekarnik z funkcją OpenUp!®, okap z funkcją Touchless® - sterowanie gestem (zwycięzca plebiscytu Złote Ville 2019), winiarki (chłodziarki do wina) i lodówki z Amica Fresh System, pozwalające na dłuższe przechowywanie jedzenia. Właśnie na tym sprzęcie, z wykorzystaniem unikatowych i użytecznych funkcji z Amica BakingPro, mistrzowie kuchni będą przygotowywali potrawy i prowadzili pokazy live cooking podczas targów. Jako lider w produkcji sprzętu grzejnego, Amica zaprezentuje także szeroką ofertę piekarników do zabudowy, płyt grzejnych i kuchni wolnostojących, które sprzedaje z powodzeniem już od 1957 r., stale rozwijając i udoskonalając asortyment. Dodatkowo w strefie winiarek będzie odbywał się wine tasting, gdzie sommelier opowie o gatunkach, prawidłowym przechowywaniu i podawaniu win.

Ekonomia i ekologia w jednym

Zwiedzający tegoroczne targi będą mieli szansę docenić nie tylko rozwiązania technologiczne czy aspekty wzornicze prezentowanych sprzętów. Na szczególną uwagę zasługują ich funkcjonalności, które doskonale wpisują się w panujące trendy związane z ekologią i troską o środowisko. Podczas targów będzie można zobaczyć najnowsze lodówki z Amica Fresh System z wysoką klasą energetyczną A++, zużywające aż o 21% energii mniej niż urządzenie z klasą A+. Ograniczając pobór prądu, troszczą się o środowisko – ekonomia i ekologia w jednym. Grupa Amica popularyzuje obecne trendy #lesswaste i #zerowaste wprowadzając do swoich produktów funkcje  FreshOn, VitControl, FreshZone które pozwalają zachować świeżość produktów na dłużej oraz prowadząc szereg akcji pod hasłem „Przechowuję nie marnuję!” Na stoisku dostępne będą także energooszczędne pralki i suszarki parowe z nagradzanej linii DreamWash, które ostatnio zdobywają dużą popularność wśród klientów, wykazujących coraz większe zainteresowanie posiadaniem takiego zestawu nowoczesnych sprzętów w domowej pralni czy łazience. Wśród nowości Amica zaprezentuje również nowoczesne odkurzacze pionowe z opcją 2 w 1.

Rosnąca liczba rynków, na których jesteśmy obecni, najlepiej pokazuje jak dynamicznie rozwijamy się jako firma. Swoją ofertą chcemy odpowiadać na potrzeby wszystkich naszych klientów, wpisując się w trendy związane chociażby z troską o środowisko, którą w najbliższych latach powinni brać pod szczególną rozwagę wszyscy producenci AGD w Europie i na świecie. Stale rośnie liczba użytkowników, którzy myśląc o życiu w zgodzie z ekologią, zaczynają od świadomych decyzji podejmowanych w trakcie zakupu sprzętów AGD do domu. Zwracają oni szczególną uwagę na to, które z nich mają najmniejszy wpływ na środowisko naturalne, przyczyniają się do oszczędzania energii i obniżenia rachunków. Wielkie zmiany zaczynają się od małych kroków, a Amica chce im to ułatwić – powiedziała Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing.

Odwiedzający tegoroczne targi IFA mogą zapoznać się z produktami Grupy Amica na stoisku nr 101
w hali 7.1b. 

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

Biuro Prasowe
Grupa Amica
Biuro Prasowe

media@amica.pl

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł prawie 700 mln EUR.

załączniki

kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
Public Relations Manager, Grupa Amica
Eliza Orepiuk-Szymura

eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl

tel: +48 882 393 992

Biuro Prasowe
Grupa Amica
Biuro Prasowe

media@amica.pl

informacje o firmie

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł prawie 700 mln EUR.