zdrowie

W trosce o poprawę stanu zdrowia jamy ustnej - program edukacji stomatologicznej „Niesamowity świat higieny jamy ustnej“

18.06.2019 | Oral-B

Stan zdrowia jamy ustnej dzieci w Polsce oraz świadomość rodziców na temat prawidłowych zasad dbania o higienę jamy ustnej pozostawiają wiele do życzenia. Według danych Ministerstwa Zdrowia[1] aż 9 na 10 dzieci w wieku 7 lat ma próchnicę, a tylko 59% rodziców dzieci 5-letnich rozumie związek między próchnicą zębów mlecznych i stałych. Najlepszym sposobem na poprawienie tej sytuacji jest edukacja, oraz kształtowanie prawidłowych nawyków już od najmłodszych lat. Firma Procter & Gamble – producent past Blend-a-med® i akcesoriów do pielęgnacji jamy ustnej Oral-B® –  już od wielu lat, angażuje się w edukację dzieci. Tym razem firma zorganizowała wyjątkowe warsztaty dziennikarskie dla najmłodszych pacjentów warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka.

„Niesamowity świat higieny jamy ustnej” to ogólnopolski program edukacji stomatologicznej przygotowany przez Instytut Blend-a-med Oral-B®. Celem programu jest pomoc w kształceniu u dzieci sześcio i siedmioletnich pozytywnych nawyków dbania o higienę jamy ustnej, które będą towarzyszyć im już przez całe życie.

Stan zdrowia zębów mlecznych może wpływać na kondycję zębów stałych, dlatego tak ważne jest, by wykształcić u dzieci prawidłowe nawyki związane z higieną i pielęgnacją jamy ustnej już od najmłodszych lat. Należy również pamiętać, że prawidłowe szczotkowanie i dobre nawyki żywieniowe to nie etap – to sposób na zdrowe życiemówi Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.  

Firma Procter & Gamble już po raz drugi zorganizowała specjalne spotkanie dla dzieci z Centrum Zdrowia Dziecka. 18 czerwca br. podczas warsztatów prowadzonych przez wykwalifikowaną higienistkę, najmłodsi pacjenci mieli okazję dowiedzieć się między innymi czym są i skąd się biorą ubytki oraz jak prawidłowo myć zęby i dziąsła. Młodzi adepci wkraczający w „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” otrzymali specjalnie przygotowane materiały edukacyjne oraz kolorowe szczoteczki elektryczne Oral-B® z wizerunkami ulubionych postaci z bajek Disneya®. Dzięki temu nauka okazała się świetną zabawą, a ukochani bohaterowie będą towarzyszyć dzieciom
w codziennym myciu zębów.

W celu podkreślenia jak zdrowy i piękny uśmiech przydaje się w codziennej pracy, zaproszono również gościa specjalnego – dziennikarza radiowo-telewizyjnego. Po krótkich warsztatach dziennikarskich każde dziecko miało okazję spróbować swoich sił z mikrofonem i powiedzieć kilka słów przed kamerą, nie zapominając oczywiście, aby na końcu szeroko się uśmiechnąć! Dziennikarz opowiedział również, jak na co dzień wygląda jego praca i jak ważny jest uśmiech w jego zawodzie, inspirując dzieci do dbania o higienę jamy ustnej.

„Ogromnie cieszymy się, że dzieci w Centrum Zdrowia Dziecka mogły kolejny raz wkroczyć do „Niezwykłego świata higieny jamy ustnej”, tym razem dodatkowo poznając fragment dziennikarskiego świata, w którym zdrowy i piękny uśmiech jest przecież niezwykle ważny. Dzięki edukacji i zabawie, program realizowany przez P&G jest bardzo ciepło odbierany przez naszych małych pacjentów oraz ich rodziców, którzy chętnie uczestniczą w spotkaniach. Jak wiemy, dzieci często potrzebują dodatkowej motywacji do codziennej pielęgnacji i higieny jamy ustnej, dlatego obecność rodziców była dodatkowym atutem i z pewnością szansą na zdrowe zęby całej rodziny“ - mówi Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Centrum Zdrowia Dziecka.

„W naszym Instytucie leczymy bardzo ciężko chore dzieci z całego kraju (ponad 200 tys. pacjentów rocznie), dlatego właśnie wszelkie aktywności realizowane w Centrum Zdrowia Dziecka są tak istotne i mile widziane. Uśmiech na twarzy jednego dziecka wywołuje kolejny – a przecież to właśnie piękny i zdrowy uśmiech jest celem działań realizowanych we współpracy z P&G“dodaje  Katarzyna Gardzińska.

Podczas warsztatów, dzieciom towarzyszyli rodzice i opiekunowie, którzy mają największy wpływ na kształtowanie odpowiednich postaw i nawyków u dzieci. Zachęcanie do codziennej higieny jamy ustnej niejednokrotnie stanowi jednak nie lada wyzwanie. Wprowadzenie elementu zabawy z pewnością ułatwia zadanie, właśnie dlatego, Procter&Gamble posiada w swoim portfolio kolorowe szczoteczki do zębów z bohaterami z bajek Disneya® oraz smakowe pasty. Dodatkowym narzędziem zachęcającym dzieci do mycia zębów jest stworzona przez Oral-B® specjalna, bezpłatna aplikacja Disney® Magic Timer™.

Jako wiodący producent produktów do higieny jamy ustnej jesteśmy zaangażowani w tworzenie długotrwałej, znaczącej zmiany w obszarze zdrowia jamy ustnej wśród Polaków. Naszą misją jest wprowadzanie rozwiązań odpowiadających na problemy związane ze zdrowiem zębów i dziąseł. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę ze skali problemów stomatologicznych z jakimi zmagają się Polacy oraz tego, że bez zapewnienia odpowiedniej edukacji nawet najbardziej innowacyjne szczoteczki i pasty ich nie rozwiążą. Z tego powodu organizujemy inicjatywy takie jak program „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”, dzięki któremu docieramy nie tylko do najmłodszych, ale również do rodziców, którzy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu prawidłowych nawyków dbania o higienę jamy ustnej - mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w Procter & Gamble.

 

[1] Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej 2016 – Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 5,7 i 12 lat w 2016 roku. Pod redakcją prof. dr hab. Doroty Olczak-Kowalczyk.  

kontakt dla mediów
Barbara Rożyńska
Account Executive, Oral-B
Barbara Rożyńska

barbara.rozynska@mslgroup.com

informacje o firmie

Oral-B to światowy lider na rynku szczoteczek do zębów wartym ponad  5 mld dolarów. Produkty marki należącej do firmy Procter & Gamble obejmują manualne i elektryczne szczoteczki do zębów dla dzieci i dorosłych, irygatory do płukania jamy ustnej i produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, w tym nici dentystyczne, a także pasty do zębów i płyny do płukania jamy ustnej. Szczoteczki manualne Oral-B są wybierane przez dentystów w USA i wielu innych krajach częściej niż szczoteczki jakiejkolwiek innej marki.

załączniki

więcej z kategorii zdrowie