media/marketing/reklama energetyka

Prostszy język w Obrocie

24.05.2019 | Grupa ENERGA

Prosty język na dobre zadomowił się w spółce Energa Obrót. W organizacji wykształciły się nowe role dla pracowników zaangażowanych we wdrażanie zmian. Zakończyła się pierwsza tura szkoleń w obsłudze klienta. Pracownicy spółki zasad prostego języka zaczęli używać nie tylko w komunikacji wewnętrznej, ale również w korespondencji z klientami.

Prosty język w działaniach operacyjnych

Zespół projektowy brał udział w szkoleniach z językoznawcami z wrocławskiej pracowni językowej. Dzięki współpracy z językoznawcami, pracownicy zebrali i wyznaczyli zasady prostego języka, które dziś wpływają na poprawę efektywności komunikacji. Wewnętrzni trenerzy, wybrani spośród najbardziej zaangażowanych w projekt pracowników, przystąpili do szkoleń. W ciągu miesiąca trenerzy przeprowadzili dwadzieścia szkoleń, w czasie których zasady prostego języka przedstawili trzystu osobom. Jako pierwsi w wzięli w nich udział pracownicy obsługi klienta.

Dariusz Chrzanowski.jpgW 2018 roku przyjęliśmy nową wizję. Chcemy być najbardziej przyjazną i scyfryzowaną firmą na rynku energetycznym. W konsekwencji, powołaliśmy szereg projektów i inicjatyw które pozwolą nam urzeczywistnić tę ideę. Prosty język ma sprawić, że nasze pisma, które kierujemy do klientów będą napisane w przyjazny i zrozumiały sposób. Dlatego też tak istotne są dla nas szkolenia. Pozwalają one wykształcić potrzebne kompetencje wśród pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami mówi Dariusz Chrzanowski, wiceprezes Zarządu spółki Energa Obrót.  – Projekt upraszczania komunikacji zamknęliśmy w grudniu. Mimo to, prosty język już z nami został, wpisaliśmy go w działania operacyjne i naszą kulturę organizacyjną.

Nowe role pracowników

W związku z projektem w Enerdze Obrocie wykształciły się cztery role: trenerów, konsultantów, doradców i ambasadorów. Trenerzy odpowiedzialni są za przeszkalanie pozostałych pracowników. Zadaniem konsultantów jest sprawdzanie nadesłanych materiałów, pod względem zgodności z zasadami prostego języka. Służą również autorom radami, jak zmieniać treści, aby były bardziej przejrzyste dla odbiorców. W każdym zespole jest również doradca, czyli osoba, która udziela wskazówek językowych swoim współpracownikom. Ambasadorami zostają natomiast pracownicy, którzy najbardziej utożsamiają się z ideą i propagują ją w organizacji.

trenerzy.jpg

Koordynator prostego języka

Zarząd Energi Obrotu powołał funkcję koordynatora, który pieczę nad wprowadzaniem i funkcjonowaniem prostego języka w organizacji, ma wpisaną w kompetencje. W planach są już kolejne tury szkoleń dla obsługi. Docelowo z zasadami prostego języka mają zapoznać się wszyscy pracownicy spółki.

Magdalena Siwerska

– Kiedy ruszaliśmy z projektem upraszczania komunikacji, wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. Dzisiaj jestem przekonana, że prosty język nie zakotwiczyłby się w Enerdze, gdyby nie silna drużyna trenerów. W kwietniu wręczyłam pierwsze certyfikaty wewnętrzne trenerom prostego języka mówi Magdalena Siwerska, koordynator prostego języka w spółce Energa Obrót. – Upraszczanie to nic innego jak walka z nawykami. Tak wielka zmiana mentalności jest możliwa wyłącznie przy dużym zaangażowaniu całego zespołu. A mojemu zespołowi zaangażowania na szczęście nie brakuje. Każdego dnia upraszczamy kolejne dokumenty. Oprócz ogólnych warunków umów, wzorców umów i formularzy, proste są również regulaminy naszych ofert i pisma informacyjne.

 

kontakt dla mediów
Krzysztof Kopeć
Dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa, Energa SA
Krzysztof Kopeć

biuroprasowe@energa.pl

informacje o firmie

Zawsze aktualne wieści nt. Grupy Energa znajdziecie na naszym Twitterze.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

załączniki

kontakt dla mediów
Krzysztof Kopeć
Dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa, Energa SA
Krzysztof Kopeć

biuroprasowe@energa.pl

informacje o firmie

Zawsze aktualne wieści nt. Grupy Energa znajdziecie na naszym Twitterze.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.