technologie media/marketing/reklama

Noc Muzeów w Warszawie – dane ze smartfonów pozwalały na ominięcie największych kolejek

22.05.2019 | Selectivv

W ubiegłą sobotę w całej Polsce miało miejsce coroczne święto kultury – Noc Muzeów. Tegoroczna edycja wydarzenia była wyjątkowa, ponieważ po raz pierwszy uczestnicy mieli możliwość śledzenia na bieżąco stanu kolejek przed dziesięcioma popularnymi lokalizacjami związanymi ze sztuką, kulturą czy historią. Monitoring wybranych miejsc przeprowadziła firma Selectivv, a sprawdzanie liczby uczestników na terenie tych obiektów było możliwe dzięki analizie danych ze smartfonów, za pomocą autorskiej technologii Geotrapping®.

Po raz pierwszy warszawiacy mogli sprawdzić liczbę osób przebywających na terenie wybranych dziesięciu placówek biorących udział w Nocy Muzeów i oszacować czas oczekiwania w kolejce. Monitoringiem zostały objęte lokalizacje, które cieszyły się największą popularnością wśród mieszkańców stolicy podczas ubiegłorocznej edycji wydarzenia: Muzeum Narodowe, Łazienki Królewskie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Biblioteka Uniwersytecka, Muzeum w Wilanowie, Zamek Królewski, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Fryderyka Chopina, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Zachęta. Statystyki były prezentowane na specjalnie przygotowanej na to wydarzenie stronie internetowej. Dane aktualizowane były co 10 minut. Cała inicjatywa była możliwa dzięki autorskiej technologii Geotrapping®, która pozwala na gromadzenie oraz analizowanie anonimowych danych o użytkownikach urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów – przebywających w danym czasie, w określonym miejscu.

Największą popularnością wśród analizowanych przez Selectivv lokalizacji cieszyło się Centrum Nauki Kopernik. W szczycie zainteresowania, o godz. 17:20, stało tutaj w kolejce ponad 2,5 tysiąca osób. Kolejną lokalizacją cieszącą się dużym zainteresowaniem były Łazienki Królewskie, w których o godz. 20:00 znajdowało się blisko 1,8 tysiąca osób. Prawdziwe nocne marki opuściły to miejsce po godz. 4:00 w nocy. W kolejce do Muzeum Powstania Warszawskiego największa liczba odwiedzających ustawiła się już o godz. 13:30, ponad 1700 osób osób. Podobna liczba osób oczekiwała na wejście pod Muzeum Narodowym w okolicy godz. 16:30.

Zbadane przez Selectivv lokalizacje najchętniej odwiedzały osoby w wieku 31-35 lat. Ta grupa wiekowa stanowiła blisko 21% wszystkich zbadanych uczestników Nocy Muzeów. W kolejce do Centrum Nauki Kopernik ustawiały się głównie osoby w wieku 31-40 lat (39,6%). Wśród zwiedzających przeważały kobiety 54%. Muzeum Powstania Warszawskiego przyciągnęło najwięcej osób w przedziałach wiekowych 31-35 i 35-40 (odpowiednio: 18,9% i 18,2%) oraz w wieku 46-50 (17,5%), natomiast do Muzeum Narodowego najczęściej w kolejce czekały osoby w wieku 36-45 lat (18,2%). W obydwu muzeach większość stanowili mężczyźni (ok. 52%). 5% zbadanych osób stanowili studenci. Najbardziej liczną grupę zwiedzających stanowili rodzice dzieci w wieku 11-14 lat (10,4%) i to oni najchętniej czekali na wejście do Centrum Nauki Kopernik (15,4%). Polską kulturę i sztukę zdecydowało się poznać również ponad 4% obcokrajowców. Najchętniej odwiedzanymi przez nich lokalizacjami było Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym stanowili 6,8% gości, Centrum Nauki Kopernik (6,2%) oraz Muzeum Narodowe (5,2%).

W związku z dużym zainteresowaniem opisaną akcją, Selectivv nie wyklucza objęcia monitoringiem większej liczby lokalizacji w przyszłorocznej edycji Nocy Muzeów, nie tylko w stolicy, ale i w innych miastach Polski.

kontakt dla mediów
Magdalena Czyżewska
Selectivv
Magdalena Czyżewska

magdalena.czyzewska@mslgroup.com

informacje o firmie

O Selectivv

Od założenia w 2015 roku Selectivv specjalizuje się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych z kanału mobile. Firma posiada obecnie największy w Europie zbiór informacji o właścicielach smartfonów i tabletów, który obejmuje łącznie 120 mln użytkowników, z czego 14 mln w Polsce. Dostęp do nich pozwala Selectivv realizować skuteczne kampanie mobile marketingowe oraz projekty badawcze.

W swoim portfolio firma posiada autorskie rozwiązania i narzędzia typu SaaS służące profilowaniu danych pozyskiwanych z kanału mobile oraz analizie danych o lokalizacji. Należą do nich: Geotrapping®, Wifitrapping, Selectivv Viewer, Selectivv Meter, technologia służąca do kodowania ultradźwięków DOV-e (Data Over Voice Encoding) oraz rozwiązania integrujące mobile z DOOH (Digital Out Of Home). Oferowane rozwiązania znajdują zastosowanie w takich branżach jak: handel, transport, telekomunikacja, turystyka, bankowość, consulting i analizy z obszaru big data.

Analiza danych gromadzonych w Selectivv DMP pozwoliła na wyróżnienie ponad 60 profili użytkowników m.in.: kobiet w ciąży, bywalców galerii handlowych, użytkowników bankowości mobilnej czy aplikacji muzycznych. Algorytmy Selectivv potrafią przewidzieć średnio 362 informacje o użytkownikach, m.in. dane demograficzne, zainteresowania, jego styl życia oraz dane o lokalizacji.

Zapraszamy na stronę: selectivv.com

załączniki

więcej z kategorii technologie