Nestlé Polska sygnatariuszem Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych
17 podmiotów – organizacji branżowych, pozarządowych i firm, w tym Nestlé Polska podpisało Polski Pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych.
Sygnatariusze paktu zobowiązali się do końca 2019 roku stworzyć Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w Polsce. W kolejnych latach firmy, które podpisały Polski Pakt będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej i zachęcać inne podmioty do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Jednym z ważniejszych celów jest również upowszechnianie przykładów dobrych praktyk, tak aby stały się one standardem prowadzenia biznesu dla jak największej liczby przedsiębiorstw w Polsce.
„Wspólne działania na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych są uzupełnieniem inicjatyw, jakie podejmują firmy – sygnatariusze. Cieszymy się, że razem możemy przyczynić się do wypracowania skutecznych sposobów w tym zakresie. Chciałabym zaznaczyć, że Nestlé Polska w kwietniu ubiegłego roku przyjęło zobowiązanie, na mocy którego do roku 2025 wszystkie opakowania będą się w 100% nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Ogłosiliśmy, że wprowadzimy znaczące zmiany wszędzie tam, gdzie prowadzimy działalność operacyjną. W tym celu współpracujemy z rządami, organizacjami pozarządowymi, dostawcami, podmiotami zarządzającymi odpadami, sprzedawcami detalicznymi, a także innymi firmami” - podkreśla Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska.
Wśród zobowiązań, jakie podjęło Nestlé na rzecz środowiska znalazły się m.in.:
- eliminacja słomek plastikowych ze wszystkich swoich produktów,
- wprowadzanie alternatywnych opakowań dla wybranych marek,
- znajdowanie alternatywnych sposobów dostarczania produktów do konsumentów, takich jak pojemniki wielokrotnego użytku lub systemy dozujące,
- opracowanie nadającej się do recyklingu butelki biodegradowalnej w morzu,
- poprawa efektywności procesów zbiórki, sortowania i recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych,
- zapobieganie przenikaniu plastiku do oceanu w Azji Południowo-Wschodniej oraz powstrzymanie dalszego kumulowania się odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku,
- kreowanie nowych zachowań zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy,
Inną ważną inicjatywą Nestlé jest powołanie Instytutu Badań Nad Opakowaniami, którego celem jest praca nad stworzeniem i rozwojem funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie opakowań produktów.
Obok Nestlé Polska sygnatariuszami Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych są: ALPLA Poland, Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services, CSR Consulting, Global Compact Network Poland, Grupa Spółek Danone w Polsce, PepsiCo Poland, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska i WWF Polska. Inicjatywa powstała w ramach Kampanii 17 Celów, która mobilizuje polski biznes do podjęcia działań na rzecz Agendy 2030.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.