sprawy społeczne media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

eurobank podsumowuje 2. edycję kampanii CSR #BezSmogu

17.04.2019 | Eurobank

50 kolejnych czujników smogu - to efekt drugiej edycji kampanii #BezSmogu. Łącznie, w ramach akcji CSR rozpoczętej w 2017 roku, eurobank zamontował już 100 urządzeń w swoich placówkach w całej Polsce. Kampania została wyróżniona w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu – „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2018”.

Kampania #BezSmogu jest jednym z kluczowych elementów działań CSR eurobanku. Jest jednocześnie odpowiedzią na ważny problem społeczny, który dotyczy każdego z nas i z którym należy się zmierzyć „tu i teraz” podejmując odpowiednie działania. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat smogu i zwiększenie świadomości Polaków na temat zagrożeń wynikających z oddychania zanieczyszczonym powietrzem. Głównym założeniem było przygotowanie jak najbardziej realnych działań na rzecz poprawy jakości powietrza w Polsce, poprzez poszerzenie ogólnopolskiej sieci czujników smogu. Dlatego w ramach drugiej edycji kampanii, eurobank zamontował kolejne czujniki smogu w wybranych placówkach - często zlokalizowanych także w małych miejscowościach. Bo trzeba pamiętać, że smog występuje nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach.

W ciągu dwóch edycji kampanii eurobank przyłączył się do tworzenia i poszerzenia ogólnopolskiej sieci czujników jakości powietrza i we współpracy z firmą Airly zamontował ich już 100 w swoich placówkach na terenie całego kraju. Dzięki temu lokalne społeczności mają dostęp do bieżących informacji o poziomie stężenia zanieczyszczeń powietrza. - Walka o czyste powietrze powinna być jednym z naszych głównych priorytetów. Polska od lat przoduje w rankingach krajów z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem. Dlatego konieczna jest odpowiednia edukacja i podjęcie działań, które przyczynią się do wzrostu świadomości społeczeństwa – mówi Magdalena Suchanek, Dyrektor Zarządzający, Euro Bank S.A.

Jak wynika z badania opinii zrealizowanego na zlecenie eurobanku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia „Smog – prawdy i mity wśród Polaków”[1] 37% badanych uważa, że walka ze smogiem to zadanie dla każdego z nas. Ten odsetek, choć nie jest najwyższy, pokazuje, że ponad 1/3 Polaków widzi swoją aktywną rolę w podejmowaniu działań na rzecz środowiska. – Jako społeczeństwo musimy zdawać sobie sprawę z tego, że nasze obecne działania będą miały odzwierciedlenie w przyszłości. Dlatego z jednej strony powinniśmy podejmować konkretne inicjatywy, które przyczyniają się do poprawy jakości powietrza. Z drugiej - ważna jest edukacja, która buduje świadomość i uwrażliwia ludzi na tematy środowiskowe – dodaje Magdalena Suchanek, Dyrektor Zarządzający, Euro Bank. S.A.

Odczyty z czujników można znaleźć na stronie https://airly.eu/map/pl/ oraz w aplikacjach Airly dostępnych na system Android oraz iOS. Sensory mierzą poziom stężenia pyłów zawieszonych PM1, PM2.5 oraz PM10, temperaturę powietrza, ciśnienie atmosferyczne oraz wilgotność powietrza  i znajdują się m.in. w województwach: pomorskim, kujawsko-pomorskim, śląskim, dolnośląskim, małopolskim, lubuskim, łódzkim, mazowieckim, lubelskim, zachodniopomorskim, wielkopolskim, opolskim. Pełna lista miast, w których zamontowane zostały czujniki w ramach 1. i 2. edycji kampanii #BezSmogu  znajduje się na stronie internetowej kampanii.

#BezSmogu w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Kampania realizowana przez bank została wyróżniona w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2018”, który już od 17 lat jest publikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Raport jest  cykliczną publikacją wydawaną od 2002 roku i jest przeglądem aktywności firm w zakresie CSR. Podsumowuje także najważniejsze kwestie, związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce.
W tegorocznej edycji raportu uwzględniono ponad 1500 praktyk, zgłoszonych przez ponad 200 firm. Kampania #BezSmogu została wyróżniona w ramach działań realizowanych przez firmy na rzecz środowiska.

Więcej informacji na temat kampanii:

https://eurobank.pl/o-banku/bez-smogu/

 

[1] Badanie zrealizowano techniką wywiadów internetowych CAWI, z wykorzystaniem panelu internautów ARC Rynek i Opinia – ePanel. Łącznie zrealizowano N=3283 wywiady. Próba badawcza była reprezentatywna dla Polaków w wieku 18-65 lat. Badanie zostało zrealizowane we wrześniu  2018 r.

kontakt dla mediów
Eurobank
Anna Włoszczyńska

anna.wloszczynska@eurobank.pl

informacje o firmie

Euro Bank S.A. (eurobank) to detaliczny bank „na co dzień” z szeroką ofertą produktów dla klientów indywidualnych. Pozycję eurobanku wśród banków oferujących najnowocześniejsze usługi ugruntowały takie wdrożenia jak: płatności mobilne HCE, funkcjonalne widgety (dla Androida oraz iOS), Touch ID (dla iOS), bankowość internetowa w RWD, karta multiwalutowa.

Bank skupia się na jakości oferowanych usług oraz produktów w każdym kanale kontaktu. W ciągu kolejnych 5. kwartałów w 2015 i  w 2016 r. eurobank znajdował się w TOP 3 według wskaźnika satysfakcji Klienta -  NPS (TNS/OBOP, Audyt Bankowości Detalicznej, 2015-2016 r.).

Kluczowe wyróżnienia z 2017 r:

- Instytucja Roku 2016 -  Bank zajął 3. miejsce w kategorii „Jakość obsługi w kanałach zdalnych” oraz 3. miejsce w kategorii „Jakość obsługi w placówkach” (MojeBankowanie.pl, 07 marca 2017 r.), - Przyjazny Bank Newsweeka  - Bank zajął 1. miejsce w kategorii „Bankowość hipoteczna” (26 września 2017 r.),

- Złoty Bankier 2017 - Bank zajął 2. miejsce w kategorii  „Złoty Bank” - Najwyższa jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientem (21 kwietnia 2017 r.),

- Złote Spinacze 2017 - Bank otrzymał statuetkę Brązowego Spinacza, w kategorii „Corporate Social Responsibility” za kampanię "Our People Round The World" (1 grudnia 2017 r.),

- Monitor Satysfakcji Klientów Banków, ARC Rynek i Opinia -  Bank zajął drugie miejsce w  zestawieniu „Ogólny ranking form kontaktu z bankiem”  (7 grudnia 2017 roku).

Wysoką ocenę wiarygodności finansowej eurobanku potwierdza agencja ratingowa Fitch. eurobank otrzymał rating długoterminowy (long term IDR) na poziomie „A-”, z perspektywą stabilną.

Bank zatrudnia niemal 2900 pracowników i posiada sieć licząca prawie 500 placówek, rozmieszczonych na terenie całej Polski. Większościowym właścicielem jest francuska Grupa Societe Generale, która zatrudnia 146 tys. pracowników \w 66 krajach, obsługując 31 mln klientów.

www.eurobank.pl

infolinia: 19 000 (koszt połączenia wg stawki operatora)

załączniki

więcej z kategorii sprawy społeczne