styl życia kultura/sztuka/rozrywka

Polacy coraz więcej inwestują w wypoczynek i rozrywkę

07.06.2019 | Prezentmarzeń

Według badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń, aż 42% Polaków przeznacza do 300 zł, a 21% nawet do 500 zł miesięcznie na rozrywkę. Rosnący poziom wynagrodzeń, moda na aktywność fizyczną i atrakcyjne spędzanie czasu sprawia, że coraz więcej inwestujemy w wypoczynek.

Jak pokazało badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” z roku na rok jesteśmy skłonni przeznaczyć więcej czasu i funduszy na wydatki związane z rozrywką, w dodatku coraz częściej powiązaną z aktywnością ruchową. Wśród najbardziej popularnych sportów uprawianych przez Polaków jest: bieganie - 35%,  jazda na rowerze – 19%,  ćwiczenia fitness lub siłownia – 19%, piłka nożna – 14%, a także nordic walking i pływanie.

Na pytanie – czy Polacy są narodem uprawiającym sport? - 46% respondentów stwierdza, że uczymy się być aktywni sportowo, a 26% uważa, ze jesteśmy z roku na rok coraz bardziej aktywni. Oprócz standardowych dyscyplin, jak bieganie czy jazda na rowerze, wśród zainteresowań Polaków realizowanych w czasie wolnym, pojawiają się coraz częściej sporty ekstremalne. Według 27% zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków są one atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych, a 22% sposobem na przeżycie ekscytującej przygody. Dla 19% respondentów to wyznacznik naszych czasów. Według 17% to efekt panującej mody na sporty ekstremalne, a według 15% wynika to z faktu, że coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki.

Największa grupa respondentów badania „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” – 42% przyznaje, że jest skłonna wydać na rozrywkę od 100 do 300 zł miesięcznie. Dla 26% akceptowalną jest kwota miesięczna do 100 zł na przyjemności, a dla 21% kwota między 300 a 500 zł. Spośród 1376 respondentów, 11% deklaruje, że może zaszaleć i wydać miesięcznie powyżej 500 zł miesięcznie na atrakcje.

W Polsce dynamicznie rozwija się rynek usług związanych z wypoczynkiem. Rosnący poziom wynagrodzeń i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na przyjemności i aktywne spędzanie czasu poza domem.  Zwiększa się też świadomość zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu, dlatego coraz więcej z nas chce aktywnie wypoczywać. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Czas na rozrywkę Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu – 27%, wieczorem – 21% i podczas urlopu lub na wakacjach – 19%.  Najchętniej z różnych form rozrywki korzystają w towarzystwie partnera lub partnerki – 37% odpowiedzi, jak również w towarzystwie przyjaciółm lub znajomymi – 29% wskazań oraz z rodziną – 24% odpowiedzi.

Coraz częściej także, jak pokazało badanie Polacy wyjeżdżają na krótkie urlopy typu "city break", aby aktywnie zwiedzać miasta, poczuć ich atmosferę oraz spróbować lokalnych rozrywek. City break to alternatywna forma wypoczynku dla osób, które nie mają czasu na dłuższy urlop. To również modny i cieszący się coraz większym zainteresowaniem trend nie tylko w zagranicznej, ale również w polskiej turystyce i rozrywce według 29% respondentów badania "Ulubione aktywności i rozrywki Polaków".

W dalszym ciągu zauważalna jest różnica pomiędzy wydatkami na rozrywkę i wypoczynek pomiędzy mieszkańcami Polski a Europy Zachodniej. Jak wynika jednak z badań z roku na rok, rośnie wartość rynku usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką, w 2018 roku szacowano ją na poziomie 80 mld. Rośnie także kwota, jaką statystyczny Polak przeznacza na rekreację i przyjemności. Nasze preferencje odnośnie form spędzania czasu zmieniają się, stajemy się coraz zamożniejsi, dysponujemy coraz większą pulą wolnej gotówki i chcemy atrakcyjnie spędzać czas wolny.

*Badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” w formie ankiety online przeprowadził serwis Prezentmarzeń na próbie 1376 respondentów.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie