media/marketing/reklama

Nowa edycja konkursu S.Pellegrino Young Chef

15.03.2019 | Nestlé Polska S.A.

Trwają zgłoszenia do najbardziej prestiżowego, międzynarodowego konkursu dla młodych kucharzy – S.Pellegrino Young Chef. Jego celem jest wyłonienie i promocja największych talentów kulinarnych na całym świecie. Inicjatywa S.Pellegrino – marki luksusowej wody znanej od 120 lat w ponad 150 krajach, ikony włoskiego stylu i smaku – powstała, aby wspierać rozwój młodego pokolenia kucharzy oraz wysokiej klasy gastronomii.

Do 30 kwietnia 2019 r. młodzi szefowie kuchni z całego świata mają możliwość zaaplikowania do konkursu poprzez wypełnienie wniosku na stronie www.sanpellegrino.com. Aby się zakwalifikować, szef kuchni musi spełniać określone warunki, tj. być poniżej 30. roku życia oraz posiadać co najmniej rok doświadczenia pracy w restauracji jako chef, sous chef, chef de partie, chef de cuisine lub commis. Ważna jest też znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym, ponieważ jest on oficjalnym językiem konkursu. Kandydaci ubiegający się o tytuł S.Pellegrino Young Chef 2020 będą oceniani według trzech kryteriów konkursowych: umiejętności techniczne, kreatywność, przekonania.

W tym roku formuła konkursu została poszerzona. Jej celem jest nie tylko wyłanianie młodych, utalentowanych szefów kuchni, ale też zbudowanie sieci kontaktów, łączących autorytety i mentorów z młodymi kucharzami tak, aby wspierać młodych adeptów sztuki kulinarnej w zdobywaniu nowej wiedzy i doświadczeń.

Dla kucharzy, którzy zastanawiają się, czy warto zaaplikować do konkursu, motywacją może być sukces Marcina Popielarza z restauracji Biały Królik w Gdyni, który został finalistą S.Pellegrino Young Chef 2018. Wraz z mentorem Wojciechem Modestem Amaro reprezentował Polskę i zarazem Europę Wschodnią w poprzedniej edycji konkursu.

Udział w S.Pellegrino Young Chef 2018 był największą przygodą mojego życia. Dojście do finału udowodniło mi, że nie ma rzeczy niemożliwych, jeśli się kocha to, co robi się na co dzień – mówi Marcin Popielarz. Zdradza również, że w kuchni można naprawdę rewelacyjnie spędzać czas z niesamowitymi ludźmi oraz kreować wyjątkowe dania.

W konkursie zostaną przyznane cztery nagrody:

  • Pellegrino Young Chef 2019-2020 – podobnie jak w poprzednich latach, podczas Wielkiego Finału jury przyzna jednemu z finalistów tytuł S.Pellegrino Young Chef 2020. W skład jury wchodzi siedmiu szefów, uznanych autorytetów świata kulinarnego. Zwycięski szef kuchni powinien prezentować wyjątkowe umiejętności techniczne i kreatywność, a także zaprezentować wizję własnego wkładu w świat gastronomii. 
  • Fine Dining Lovers Food For Thought Award – nagroda przyznawana przez społeczność internetową Fine Dining Lovers młodemu szefowi kuchni, który poprzez danie najlepiej wyrazi swoje osobiste przekonania.
  • Pellegrino Award for Social Responsibility – nagroda przyznawana przez międzynarodowy autorytet w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w branży kulinarnej za danie, które odzwierciedla przekonanie, że jedzenie powinno być rezultatem zachowań odpowiedzialnych społecznie.
  • Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy – nagroda przyznawana przez mentorów reprezentujących 50 krajów z całego świata. Zwycięskie danie powinno odzwierciedlać idealne połączenie różnych kultur. Nie chodzi o kuchnię fusion, lecz zaprezentowanie rosnącego trendu w światowej gastronomii: „Szefowie bez granic”.
informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.