nowe produkty/usługi środowisko naturalne/ekologia towary konsumpcyjne media/marketing/reklama
Powstaje kompostowalny kubek do napojów „na wynos”. Nestlé podjęło kolejne wyzwanie w celu ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych.
Nestlé dołączyło do NextGen Cup Challenge. To wyzwanie, którego celem jest stworzenie w pełni nadającego się do recyklingu, kompostowalnego kubka do napojów „na wynos”.
Dołączając do NextGen Cup Challenge, Nestlé podjęło kolejne wyzwanie zmierzające do ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Tym razem eksperci firmy, wraz z partnerami biznesowymi, pracują nad stworzeniem kubka do napojów „na wynos”. Ma on powstać z włókien kompostowalnych, dzięki czemu w pełni będzie nadawał się do recyklingu. Wyzwanie to jest kontynuacją serii inicjatyw i kroków podejmowanych przez Nestlé w ramach zobowiązania, aby do 2025 r. 100% opakowań firmy można było poddać recyklingowi lub ponownie wykorzystać.
Stefan Palzer, Dyrektor Techniczny Nestlé: Rozwiązanie problemu odpadów z tworzyw sztucznych wymaga współpracy wielu różnych interesariuszy. Jesteśmy podekscytowani przystąpieniem do konkursu NextGen Cup Challenge łączącego start-upy, partnerów branżowych i dostawców w celu znalezienia globalnego rozwiązania pozwalającego na stworzenie takich kubków "na wynos", które nadawałyby się do recyklingu.
NextGen Consortium to inicjatywa łącząca przedstawicieli różnych branż. Jej celem są działania na rzecz projektowania, komercjalizacji oraz odzyskiwania alternatywnych opakowań do żywności. W ramach ogłoszonego w październiku 2018 r. NextGen Cup Challenge konsorcjum zaprosiło innowatorów, start-upy, dostawców i ekspertów branżowych do zaprojektowania nadających się do recyklingu, kompostowalnych kubków „na wynos” dla ciepłych i zimnych napojów. Po ogłoszeniu wyników, nawet sześciu zwycięzców może zostać zaproszonych do udziału w programie akceleracyjnym. Wygrani otrzymają dofinansowanie w wysokości do 1 mln dolarów, co pozwoli im wprowadzić zaproponowane przez nich rozwiązania na większą skalę, tak by ostatecznie trafiły do rąk odbiorcy końcowego.
Bridget Croke, Wiceprezes ds. Stosunków Zewnętrznych w Closed Loop Partners – firmy zarządzającej NextGen Consortium oraz wyzwaniem Cup Challenge: Jesteśmy podekscytowani faktem, że Nestlé dołączyło do konkursu NextGen Cup Challenge. Wyraża to głębokie zaangażowanie tej firmy w redukcję odpadów z tworzyw sztucznych oraz chęć wniesienia swojej wiedzy w celu wsparcia globalnych odkryć w sferze zrównoważonych rozwiązań.
Partnerami założycielskimi NextGen Consortium są Starbucks i McDonald's, a Partnerem Doradczym World Wildlife Fund. Natomiast The Coca-Cola Company i Yum! to Parterzy Wspierający – do ich grona dołączyło także Nestlé.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.