styl życia towary konsumpcyjne media/marketing/reklama nauka/edukacja/szkolenia
Słodki koszyk nastolatka – po jakie słodycze sięga młodzież?
Portfel statystycznego Polaka z roku na rok rośnie, a wraz z nim również ilość przeznaczanego na dziecko kieszonkowego. Nastolatki uwielbiają wszystko co słodkie, więc swój budżet często przeznaczają właśnie na tego typu artykuły. Po jakie produkty sięga typowy nastolatek?
Według badań GfK „Junior Shopper 2017” młodzież na zakupy spożywcze, wśród których najczęściej pojawiają się napoje, słodycze i przekąski, wydaje miesięcznie koło 285 mln zł. Wynik ten pokazuje, że nastolatki są bardzo ważną grupą dla producentów z branży FMCG, do której wymagań i potrzeb należy dopasować ofertę.
Budżet nastolatków
Według badań CBOS pt. „Materialne warunki życia” z 2018r. finansowe warunki życia Polaków uległy poprawie. Zdecydowana większość respondentów oceniła swój poziom życia na przynajmniej średnie (81% odpowiedzi), a 72% mają poczucie stabilizacji i nie spodziewają się zmian materialnych w ich gospodarstwach domowych. Zjawisko polepszania sytuacji finansowej Polaków jest już obserwowane na przestrzeni lat. Wpływ na to mają m.in. wyższe pensje, czy rządowe programy socjalne. Dzięki temu rodzice coraz częściej decydują się na przeznaczenie większej kwoty na kieszonkowe dla swoich dzieci.
Co kupuje młodzież?
Wyniki badania „Junior Shopper 2017” pokazują, że prawie 80% młodzieży w wieku od 5 do 17 lat samodzielnie kupuje produkty spożywcze. Większość tych zakupów realizują z własnego budżetu, pochodzącego właśnie z kieszonkowego od rodziców lub pieniędzy otrzymanych w ramach prezentu czy w zamian za wykonywanie małych prac. Po jakiego rodzaju produkty najczęściej sięga młodzież? Po takie, które dostarczą mu zabawy i przyjemności oraz zapewnią nostalgiczny powrót do smaków z dzieciństwa. – Młodzi ludzie lubią wybierać produkty, które charakteryzują się dobrym, intensywnym smakiem, są dostępne w atrakcyjnej cenie i oferują wiele wariantów smakowych. Szczególnie darzą sympatią marki, które kojarzą im się z byciem radosnym, przyjacielskim i optymistycznym – komentuje Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska. – Dlatego oferta Chupa Chups jest tak bogata. Znajdują się w niej m.in. kultowe lizaki z serii The Best Of w kilku wariantach smakowych, orzeźwiający Tropical Drink czy truskawkowa Chupa Czacha.