praca ekonomia/biznes/finanse

Wsparcie dla 6 mln młodych w wejściu na rynek pracy do 2022 r. Nestlé ogłasza start Globalnego Sojuszu dla Młodych

24.01.2019 | Nestlé Polska S.A.

24 stycznia, podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, Nestlé wraz z innymi międzynarodowymi firmami ogłosiło powołanie Globalnego Sojuszu dla Młodych. Jego celem jest pomoc dla 6 mln młodych ludzi w rozwijaniu umiejętności niezbędnych na współczesnym rynku pracy.

Według Światowego Forum Ekonomicznego, ponad 60 proc. dzieci obecnie uczęszczających do szkoły podstawowej, będzie wykonywało zawody, które jeszcze nie istnieją. Tymczasem tradycyjna edukacja nie przygotowuje młodych do wymagań współczesnego, a tym bardziej przyszłego rynku pracy. Jednocześnie Bank Światowy szacuje, że 60 proc. ludności świata nadal jest wykluczone z dynamicznie rozwijającej się gospodarki cyfrowej – 4 mld ludzi nie ma dostępu do Internetu.

Dlatego 20 międzynarodowych firm – wśród nich także Nestlé, zdecydowało się połączyć siły powołując Globalny Sojusz dla Młodych. Towarzyszy mu przekonanie, że obecnie firmy mogą rozwijać się i czerpać z największej puli talentów i kapitału ludzkiego, jaka kiedykolwiek była dostępna w historii ludzkości. Celem sojuszu jest zbudowanie lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń. Uczestniczące w nim organizacje chcą pomóc 6 mln młodych na całym świecie w zdobyciu umiejętności, które są niezbędne nie tylko do wejścia na rynek pracy, ale też rozwijania się na nim obecnie jak i w przyszłości.

 Globalny Sojusz dla Młodych reprezentuje nasz wspólny wysiłek, który ma zapewnić młodym wiedzę i umiejętności potrzebne do pracy w XXI wieku. Nasze firmy angażują się we wspieranie i rozwój programów umożliwiających młodym skuteczne przejście od edukacji do zatrudnienia, a także rozwój ich przedsiębiorczościpowiedział Laurent Freixe, Prezes Nestlé na Region Ameryki Północnej i Południowej.

Obecnie Globalny Sojusz dla Młodych tworzy 20 międzynarodowych firm: ABB, Adecco, BBVA, Cargill, Cemex, Engie, EY, Facebook, Firmenich, Mercer, Mastercard, Microsoft, Nestlé, Nielsen, Publicis, Rockwell Automation, SAP, Starbucks, Vodafone i White & Case. Sojusz współpracuje również z Bankiem Światowym i inicjatywą Solutions 4 Youth Employment.

Sojusz dla Młodych został powołany przez Nestlé w Europie, w tym w Polsce, już w 2014 roku. Następnie, w 2017 i 2018 roku program ten rozszerzono na kraje Ameryki Południowej: Chile, Kolumbię, Meksyk, Peru, Argentynę, Brazylię, Paragwaj i Urugwaj.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.