styl życia budownictwo/nieruchomości środowisko naturalne/ekologia

Sondaż. Czy Polacy chcą mieszkać w budownictwie ekologicznym?

26.11.2018 | On Board Think Kong

O możliwościach ponownego wykorzystania przetworzonych materiałów budowlanych słyszał co drugi Polak. Ale czy Polacy chcą mieszkać w budownictwie ekologicznym i są w stanie za takie mieszkania zapłacić więcej? Choć o recyklingu wiemy coraz więcej, to nadal zbyt mało – wynika z  najnowszego badania On Board Think Kong.

Jak wynika z badania On Board Think Kong ponad połowa Polaków (58,4%) słyszała o możliwościach wykorzystania w budowie domów i mieszkań materiałów wtórnych, czyli odpadów produkcyjnych lub zużytych produktów, które nadają się do ponownego przerobu. To wysoki procent, który jednak nie przekłada się na wybory inwestycyjne. 40% Polaków deklaruje, że w sytuacji zakupu nieruchomości nie zwraca uwagi na to, czy budynek został wybudowany z ekologicznych materiałów.

Czy jesteśmy skłonni zapłacić więcej na mieszkania wykonane z ekologicznych materiałów?

W świetle badania jesteśmy podzieleni na 3 podobne grupy. 34,5% z nas widzi korzyści wynikające
z tego typu rozwiązań i uważa, że byłaby skłonna zapłacić więcej za dom lub mieszkanie, w którym wykorzystano materiały ekologiczne, w tym surowce wtórne. Z kolei 33,2% Polaków deklaruje, że nie jest to dla nich czynnik priorytetowy. Pozostała 1/3 Polaków nie ma zdania na ten temat.

Co to znaczy dla firm

Wykorzystanie materiałów wtórnych w budownictwie to duża szansa dla firm. Warto w komunikacji wskazywać na aspekt inwestycyjny czy zdrowotny. Wykorzystanie ekologicznych rozwiązań to nie tylko ochrona środowiska, ale także możliwość zmniejszenie kosztów utrzymania budynku czy też szansa na poprawę jakości zdrowia i życia. O ile np. „zielone” budownictwo na przestrzeni ostatnich lat stało się standardem w komunikacji w segmencie biurowym, o tyle w budownictwie mieszkaniowym jest nadal wiele do zrobienia – komentuje Katarzyna Rek, Corporate Communications practice leader w On Board Think Kong.

- W sektorze budowlanym dzieje się wiele dobrego, jeśli chodzi o surowce wtórne. Firmy na polskim rynku proponują takie rozwiązania, natomiast często barierą w ich zastosowaniu jest brak wiedzy po stronie decydentów, co skutkuje nieadekwatnymi rozwiązaniami prawnymi, ale także wśród firm w całym łańcuchu dostaw. Dodatkowo nie sprzyja także podejście urzędników, którzy ogłaszając przetargi, często formułują błędne wymagania odnośnie np. certyfikatów. Pokazuje to, że istnieje potrzeba głębszej debaty odnośnie wykorzystania surowców wtórnych w szerokim gronie interesariuszy- dodaje Izabela Sałamacha, CSR practice leader.

Przeczytaj również:

Czas na eko kampanie!  https://onboard.pl/aktualnosci/czas-eko-kampanie/

informacje o firmie

On Board Think Kongłączy unikalne kompetencje w dziedzinach doradztwa public relations i public affairs, social mediów, SEO, content marketingu, kreacji i strategii. Wykorzystuje własne narzędzia analityczne do mierzenia skuteczności zintegrowanych kampanii. Jest częścią międzynarodowej niezależnej sieci ECCO Network obecnej w ponad 30 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Grupę tworzy zespół specjalizujący się w strategii komunikacji, content marketingu i SEO, stakeholders relations, komunikacji kryzysowej, kampaniach z influencerami, visual storytellingu, performance marketingu, komunikacji globalnej, komunikacji wewnętrznej oraz employer brandingu i CSR. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards).Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

informacje o firmie

On Board Think Kongłączy unikalne kompetencje w dziedzinach doradztwa public relations i public affairs, social mediów, SEO, content marketingu, kreacji i strategii. Wykorzystuje własne narzędzia analityczne do mierzenia skuteczności zintegrowanych kampanii. Jest częścią międzynarodowej niezależnej sieci ECCO Network obecnej w ponad 30 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Grupę tworzy zespół specjalizujący się w strategii komunikacji, content marketingu i SEO, stakeholders relations, komunikacji kryzysowej, kampaniach z influencerami, visual storytellingu, performance marketingu, komunikacji globalnej, komunikacji wewnętrznej oraz employer brandingu i CSR. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards).Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.