wydarzenia kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama
Prawie 1200 prac z 28 krajów będzie walczyć o prestiżowe nagrody Golden Drum 2018
Jubileuszowy 25. Festiwal Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii, odnotował imponującą liczbę zgłoszeń konkursowych. Listę finalistów poznamy 17 października 2018, a zwycięzców − podczas uroczystości wręczenia Golden Drum Grand Award, która odbędzie się 19 października o godz. 20.30.
Spośród 28 krajów, które biorą udział w konkursie, największą liczbę zgłoszeń odnotowano z Rumunii - 188 (to aż o 165% więcej niż w ubiegłym roku) i Rosji - 149 zgłoszeń. Macedonia jest krajem o największym tempie wzrostu liczby zgłoszeń (o ponad 600% w porównaniu z 2017 rokiem). Po raz pierwszy w historii Golden Drum do listy krajów, które mogą wziąć udział w festiwalu, dołączyły Hiszpania i Portugalia.
25. edycja Festiwalu Golden Drum obfituje w wiele nowości, o których mówi Stojan Pelko, Wiceprzewodniczący Golden Drum: Zmiany, które wprowadziliśmy, są radykalne, ale przyniosły wymierne efekty. Ilość zgłoszonych w tym roku prac przerosła nasze oczekiwania.
W tym roku ponad 196 różnych agencji będzie walczyć o Golden Rose Award, 28 agencji sieciowych będzie zabiegać o zdobycie Golden Net Award, a 103 niezależne agencje − o Golden Dragon Award. Najwięcej zgłoszeń w sekcji WHAT jest w grupach F Reach (13,25%), H Craft (12,45%) i A Film (8,94%), natomiast w sekcji WHY wiodącą kategorią jest Z Social good (9,54%), a potem kolejno grupy
V Entertainment (6,43%) i S Activation (5,93%).
Do konkursu Young Drummers zgłoszono aż 172 plakaty młodych twórców, które miały skupić się na wzmocnieniu marki Piranu – miasta Tartiniego. Jak wyjaśnia Mojca Briščik, przewodnicząca Golden Drum: Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku, liczba zgłoszeń z roku na rok wzrasta. Co prawda zainteresowanie konkursem głównym jest na takim samym poziomie jak w zeszłym roku, ale trzeba wziąć pod uwagę trudności ekonomiczne rynku tureckiego, który zawsze był mocno obecny na festiwalu. W tym roku o prestiżowe nagrody walczy jeszcze kilka innych agencji sieciowych i krajów, więc jury będzie miało trudne zadanie.
Tegoroczne prace zgłoszone do Golden Drum będą oceniane przez dwa składy jurorskie, czyli 22 najlepszych międzynarodowych ekspertów z branży kreatywnej. Przewodniczącym jury sekcji WHAT jest Dushan Drakalski, Chief Creative Officer Europe z Ray Productions, a obradami jury sekcji WHY pokieruje Adrian Botan, Global Executive Creative Director z McCann Worldgroup. Zgłoszenia do Young Drummers oceniane będą przez specjalne 5-osobowe jury pod przewodnictwem Josefine Richards, Creative Director w INGO Stockholm.
Więcej informacji o Golden Drum na stronie: https://goldendrum.com/.
informacje o firmie
O MSL
MSL tworzy grupę agencji public relations i jest częścią zintegrowanej sieci komunikacyjnej Publicis Groupe, jednej z największych na świecie. Zapewnia strategiczne doradztwo i kreatywne myślenie, promując jednocześnie interesy swoich klientów poprzez odważne i odkrywcze kampanie, które angażują wiele punktów widzenia i holistyczne myślenie. Z ponad 3100 pracownikami w ponad 107 biurach na całym świecie MSL jest także jedną z największych sieci PR w Europie i najszybciej rozwijającą się w Chinach oraz Indiach.
informacje o firmie
O MSL
MSL tworzy grupę agencji public relations i jest częścią zintegrowanej sieci komunikacyjnej Publicis Groupe, jednej z największych na świecie. Zapewnia strategiczne doradztwo i kreatywne myślenie, promując jednocześnie interesy swoich klientów poprzez odważne i odkrywcze kampanie, które angażują wiele punktów widzenia i holistyczne myślenie. Z ponad 3100 pracownikami w ponad 107 biurach na całym świecie MSL jest także jedną z największych sieci PR w Europie i najszybciej rozwijającą się w Chinach oraz Indiach.