styl życia praca turystyka/wypoczynek
Jak wyglądały tegoroczne wakacyjne urlopy Polaków. Wyniki badania
Czas wakacyjnych urlopów wraz z początkiem września dobiegł końca. Jak pokazało badanie serwisu Prezentmarzeń podczas letnich wakacji, co trzeci Polak skorzystał z 7 dni urlopu, 24% z 10 dni. Średnio Polacy wydali do 3000 zł na wypoczynek, głównie na rozrywkę i zwiedzanie. Osoby spędzające urlop w Polsce najchętniej wybierały morze, a 66% deklarowało podczas wypoczynku zamiar całkowitego odcięcia się od pracy.
Udany urlop, czyli jaki?
Według respondentów badania „Wakacyjne zwyczaje Polaków” podczas urlopu najbardziej liczyła się atrakcyjności turystycznej miejsca – 38% wskazań oraz możliwości skorzystania z lokalnych rozrywek – 29% odpowiedzi. Dla 24% respondentów równie ważny był komfort i wygoda zakwaterowania. Ulubioną formą spędzania urlopu dla 30% zapytanych Polaków było zwiedzanie zabytków i popularnych miejsc, dla 29% próbowanie nowych aktywności, a dla 21% korzystanie z lokalnych atrakcji. Tylko 20% respondentów postawiło na pasywny wypoczynek. Dla 37% zapytanych urlop był głównie sposobem na regenerację, dla 29% odpoczynkiem od codziennych obowiązków.
City break wciąż w trendzie
Aż 19% respondentów badania zadeklarowało, że ich tegoroczny letni wypoczynek trwał do 3 dni. Pokazuje to, że w turystyce wciąż popularny jest trend „city break” jako alternatywna forma na wypoczynek dla osób, które nie mają czasu na dłuższy urlop.
Polacy starają się spędzać czas wolny coraz bardziej aktywnie, a wyjazdy typu „city break” są dobrą odskocznią od codziennej rutyny i pozwalają na szybki zastrzyk pozytywnej energii oraz chwilę relaksu poza miejscem zamieszkania. Polskie miasta kuszą ciekawymi atrakcjami jak na przykład lot widokowy samolotem, wizyta w Escape roomie, czy lot w tunelu aerodynamicznym - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
Letni urlop sprzyjał sportom ekstremalnym
Według 43% zapytanych, czas urlopu był przede wszystkim czasem szaleństw. Potwierdziły to deklaracje 42% respondentów badania „Wakacyjne zwyczaje Polaków” – rozważających podczas wypoczynku możliwość spróbowania sportów ekstremalnych i 21% zdecydowanych na nutę sportowej adrenaliny oraz 36% szukających oryginalnych atrakcji poza miejscem wakacyjnego pobytu.
Największe wydatki na rozrywkę
Z roku na rok Polacy przeznaczają na letni wypoczynek coraz większe budżety. Nawet jeśli spędzają wakacje w kraju, to szukają lokalnych ciekawych i oryginalnych atrakcji. Co trzeci Polak zapytany przez serwis Prezentmarzeń przyznał, że najwięcej pieniędzy podczas urlopu wydaje właśnie na rozrywkę.
Polacy zarabiają coraz więcej i chętnie inwestują w swój wypoczynek. Zmieniają się również zwyczaje związane z formami spędzania wolnego czasu, które ewoluują w kreatywną i aktywną stronę. Poświęcamy czas na aktywność fizyczną, próbujemy sportów ekstremalnych, korzystamy z oryginalnych pomysłów, jak na przykład wzbudzający coraz większe zainteresowanie w Polsce Bubble Football – zauważa Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
Wśród atrakcji, które cieszyły się największym zainteresowaniem Polaków podczas mijających wakacyjnych urlopów na pierwszym miejscu znalazły się oczywiście aktywności wodne jak: kajaki, przejażdżki motorówkami, skuterami wodnymi, windsurfing, żaglówki. Na drugim miejscu uplasowały się parki rozrywki i parki linowe. Na trzecim aktywności za kierownicą jak: przejażdżki kładami, gokardami oraz aktywności w powietrzu: loty paralotnią, skoki na bungee, skoki ze spadochronem.
Do 3000 zł na letni wypoczynek wydało 46% respondentów, do 2000 zł 27% , a do 4000 zł 19% wypoczywających Polaków. Tylko 8% zapytanych przeznaczyło na wakacje powyżej 4000 zł. Ponad połowa zapytanych Polaków finansowała wyjazd na urlop z oszczędności, 35% z bieżących zarobków, a 11% Polaków musiało się zapożyczyć.
*Badanie „Wakacyjne zwyczaje Polaków” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1083 respondentów. Badanie zostało zrealizowane w formie ankiety online.
kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
m.debska@innovationpr.pl
tel: +48 662 150 880
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
m.debska@innovationpr.pl
tel: +48 662 150 880