nowe produkty/usługi wydarzenia
Amica na targach IFA 2018
Odbywająca się w Berlinie Międzynarodowa Wystawa Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD to doroczna impreza, która jest największym tego typu wydarzeniem w Europie. Podczas targów czołowi światowi producenci prezentują swoją ofertę szerokiemu gronu potencjalnych partnerów biznesowych oraz setkom tysięcy klientów indywidualnych. Odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć urządzenia największego polskiego producenta dużego i małego AGD. Amica po raz kolejny zaprezentuje w Berlinie szeroką ofertę produktów wszystkich marek należących do Grupy
Amica należy do największych europejskich producentów artykułów gospodarstwa domowego. Firma z ponad 70-letnią tradycją posiada w swoim portfolio cztery marki, poprzez które sprzedaje swój sprzęt w poszczególnych krajach Europy. Amica – między innymi w Polsce oraz w Niemczech,
Hansa – na wschodzie Europy, CDA – w Wielkiej Brytanii i Gram – w Skandynawii.
– Nasze marki wpisują się pod każdym względem w ideę targów IFA – mówi Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica. – Mamy pełne portfolio nowoczesnych produktów dużego i małego AGD, od lat dbamy o wysoką jakość w każdym segmencie. Amica jest grupą bardzo rozwojową – już teraz 70 procent obrotu realizujemy poza Polską, na blisko 60 rynkach zagranicznych. Inwestujemy nie tylko w poszerzanie asortymentu oraz zdobywanie nowych rynków. Żeby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nasze urządzenia, sukcesywnie rozbudowujemy moce produkcyjne należącej do Grupy fabryki kuchni we Wronkach. W ubiegłym roku otworzyliśmy nowoczesne centrum logistyczne, którego główną częścią jest unikalny w skali Europy, w pełni zdigitalizowany magazyn wysokiego składowania. Ta inwestycja pozwoliła nam znacząco skrócić czas dostaw do klientów na całym świecie i usprawnić logistykę.
Amica zaprezentuje nową linię urządzeń do zabudowy
Jako stały gość targów IFA, Grupa Amica docenia ich znaczenie, przygotowując się do nich w sposób szczególny, i zawsze przedstawia w Berlinie nowości, które dopiero wejdą do sprzedaży na wybranych rynkach. W tym roku polski producent prezentuje zupełnie nową linię urządzeń AGD do zabudowy, która została zaprojektowana m.in. na podstawie kompleksowych badań rynkowych – w tym badań etnograficznych, które pozwalają precyzyjnie definiować potrzeby i oczekiwania klientów poprzez ich obserwowanie w trakcie realnego korzystania z produktów. Wśród prezentowanych nowości do zabudowy znajdą się m.in. piekarniki, piekarniki parowe, kuchnie mikrofalowe, winiarki (chłodziarki do wina), okapy i lodówki do zabudowy. Jako lider w produkcji sprzętu grzejnego, Amica zaprezentuje także szeroką ofertę różnorodnych płyt grzejnych i kuchni wolnostojących, które sprzedaje z powodzeniem już od 1957 r., stale rozwijając asortyment.
Zwiedzający tegoroczne targi, którzy zdecydują się odwiedzić stoisko Amiki, zobaczą między innymi wybrane produkty w różnych, niestandardowych kolorach – na szczególną uwagę zasługują lodówki linii Retro. Podczas targów będzie można też zobaczyć najnowsze pralki i suszarki parowe z nagradzanej linii DreamWash, które pierwszy raz zostały zaprezentowane w zeszłym roku i wzbudziły ogromne zainteresowanie zwiedzających. Od tego czasu oba produkty znalazły bardzo duże grono zadowolonych użytkowników i cieszą się bardzo dobrą opinią klientów na rynkach, na które zostały wprowadzone. Flagowa pralka Amica DAW8143 DSiBTO SteamTouch, w ostatnim roku otrzymała także znaczące wyróżnienia przyznawane przez media branżowe, co tylko pokazuje, że w tym wypadku oceny ekspertów w pełni pokrywają się z preferencjami i oceną użytkowników. Wśród nowości, zwiedzający stoisko, znajdą także ciekawą ofertę winiarek, które Amica planuje spopularyzować wśród klientów indywidualnych i wprowadzić do oferty na wybranych rynkach. W tej chwili produkt ten cieszy się dużą popularnością w krajach takich jak Francja i Anglia, ale w ocenie zarządu Grupy jest to kategoria, która może generować znaczne wzrosty sprzedaży w najbliższych latach.
- Nasze nowe produkty i rosnąca liczba kanałów sprzedaży oraz rynków, na których jesteśmy obecni, najlepiej pokazują jak dynamicznie rozwijamy się jako firma. Aktualnie pracujemy nad tym, żeby nasza oferta produktowa była pełna. W ostatnich miesiącach szczególną uwagę skupiliśmy na urządzeniach do zabudowy, które adresujemy do najbardziej wymagających klientów. Zależy nam, by klient mógł do piekarnika, okapu i lodówki dobrać na przykład kuchenkę mikrofalową czy domową lodówkę na wino, tak żeby mieć w domu urządzenia z jednej linii wzorniczej, które idealnie wkomponują się do nowoczesnej kuchni. Jestem przekonany, że nasze tegoroczne stoisko w pełni uwypukli zalety, funkcjonalność i jakość zaprezentowanych urządzeń – powiedział Piotr Skubel, prezes Amica Handel i Marketing i wiceprezes Grupy Amica.
Nieustanny rozwój
Grupa Amica poza stałą obecnością na targach IFA w Berlinie, gdzie może zaprezentować międzynarodowej publiczności swoje produkty, cały czas rozwija się w innych obszarach.
- W najbliższej przyszłości skupimy się na wzmocnieniu naszej pozycji w sektorze studiów mebli kuchennych. W związku z tym otworzyliśmy w tym roku w Poznaniu wyjątkowy w skali kraju firmowy showroom. Nasza inwestycja już zaczęła odgrywać ważną rolę jeżeli chodzi o wsparcie sprzedaży i budowanie relacji z klientami. Showroom nie tylko pozwala zapoznać się z najnowszymi produktami Amiki, ale także buduje wizerunek firmy z ogromnymi tradycjami i zapleczem w postaci własnej fabryki w której mamy m.in. nowoczesny dział R&D. Jestem przekonany, że bywalcy targów zauważą jak dużą metamorfozę przeszedł sposób prezentacji naszych urządzeń na targach – dodaje Piotr Skubel.
Nowe przesłanie marki
Ważnym aspektem tegorocznej odsłony marki Amica jest także nowa strategia komunikacji. Podczas targów po raz pierwszy szerokiemu gronu odbiorców zaprezentowany zostanie odświeżony logotyp z hasłem: „Amica. For living”, który wpisuje się w charakter stoiska, nawiązujący do domu jako miejsca harmonijnego życia. Całość wyrażać będzie intencje marki oraz przesłanie, jakim chce ona dzielić się z użytkownikami dużego i małego AGD.
– Całościowa zmiana strategii komunikacji marki, jaką właśnie przeprowadzamy, dotyczy wielu płaszczyzn, na jakich komunikujemy się z naszymi odbiorcami. Nowy logotyp to jedna ze zmian, jaką wdrażamy, kierując się wnioskami ze wspomnianych badań. W Amice wychodzimy z założenia, że to człowiek stanowi centrum i wokół niego maja się ogniskować urządzenia i rozwiązania, które ułatwią życie i pomogą w codziennych czynnościach. Nasz odświeżony logotyp i cała komunikacja zewnętrzna, oparta o użytkowanie naszych produktów przez realnych użytkowników, mają na celu podkreślenie funkcjonalności sprzętów, które oferujemy w sprzedaży. Cieszę się, że pierwszy raz na szeroką skalę możemy zaprezentować nowe logo i podejście marki właśnie podczas targów IFA w Berlinie, które traktujemy jako najważniejsze wydarzenie dla firmy w skali całego roku – dodaje Piotr Skubel.
Wszyscy odwiedzający tegoroczne targi IFA mogą zapoznać się z produktami Grupy Amica na stoisku nr 101 w hali 7.1b.
kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl
tel: +48 882 393 992
Biuro Prasowe
media@amica.pl
informacje o firmie
Grupa Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w Polsce. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa generuje ponad 70 procent przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych. W swojej fabryce we Wronkach Amica produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. W Polsce zatrudnia ponad 2,5 tys. ludzi zapewniając pracownikom szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek oraz dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego. W całej Grupie Amica pracuje ponad 3 tysiące osób.
kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl
tel: +48 882 393 992
Biuro Prasowe
media@amica.pl
informacje o firmie
Grupa Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w Polsce. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa generuje ponad 70 procent przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych. W swojej fabryce we Wronkach Amica produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. W Polsce zatrudnia ponad 2,5 tys. ludzi zapewniając pracownikom szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek oraz dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego. W całej Grupie Amica pracuje ponad 3 tysiące osób.