kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama
Siła przyjaźni w piosence Fruittella
Marka rozpoczęła działania skierowane do najmłodszych, których podstawą jest animowany teledysk. Jego bohaterem jest paczka przyjaciół złożona z owoców znanych z produktów Fruittella, które wzajemnie sobie pomagają i wspierają w trudnych sytuacjach. Utwór spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. W krótkim czasie został wyświetlony ponad 150 tys. razy.
Piosenki dla dzieci pełnią nie tylko funkcję rozrywkową, ale przede wszystkim rozwojową. Kolorowe animacje i skoczne melodie przyciągają uwagę młodych słuchaczy. Nucąc podobne przeboje, maluchy łatwiej przyswajają wiedzę, np. uczą się liczyć czy czytać. Rymowanki z muzycznym podkładem to także świetny sposób, żeby poznać zasady dobrego wychowania czy wartości, którymi warto kierować się na co dzień.
Marka grupy Perfetti Van Melle, która została stworzona z myślą o najmłodszych postanowiła użyć tego sposobu na komunikację. Fruittella rozpoczęła wyjątkowe działania wizerunkowe, których głównym elementem jest piosenka, pt. „Owocowa paczka”. Jej bohaterami są Gruszka, Cytrynka, Jabłuszko i Jeżynka, czyli owoce doskonale znane najmłodszym z produktów Rainbow czy Owocowy Ogród. Utwór wyróżnia się radosną grafiką i melodią, ale najważniejszy jest jego przekaz.
Każda zwrotka trwającej ponad 3 minuty piosenki to opowieść o perypetiach, jakie spotykają tytułową paczkę przyjaciół. Dzieci mogą się z nich dowiedzieć, że nawet z pozornie trudnej sytuacji jest wyjście, jeśli mamy kogoś blisko siebie, kto pomoże pokonać nam wszystkie przeszkody. I tak Pomarańcza nie tylko wspiera Cytrynkę w odnalezieniu drogi, ale też rusza z nią w dalszą trasę. Truskawka uczy Jeżynkę puszczania latawców, udowadniając, że z odpowiednim towarzyszem u boku można spełnić wszystkie marzenia. Utwór pokazuje też najmłodszym, że każdy jest na swój sposób wyjątkowy i nie należy oceniać innych po pozorach. Jabłuszko przekonuje Gruszkę, aby nie reagowała na docinki dotyczące swojego pokaźnego brzuszka, bo to właśnie on czyni ją wyjątkową. „Fruittella poprawi nastrój każdego, bo pełna jest smaku owocowego” – przypominają też bohaterowie w każdym refrenie.
- Utwór okazał się dużym sukcesem. W ciągu kilkunastu dni od emisji utworu na Youtubie internauci odtworzyli ją ponad 150 tys. razy – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle. – W niedługim czasie po premierze uzyskaliśmy też ponad 450 subskrypcji. Skróconą wersję teledysku w postaci 15-sekundowego spotu można też zobaczyć na innych naszych kanałach, m.in. na Facebooku, gdzie został wyświetlony ponad 53 tys. razy. Dzieci w komentarzach dzielą się opiniami, który z bohaterów najbardziej im się podoba, oceniają taniec owoców oraz cały utwór, stwierdzając, m.in. że jest „superowy”. To pokazuje, że ta forma komunikacji spotkała się z dobrym przyjęciem naszej głównej grupy docelowej. Co ważne, zbieramy też ciepłe recenzje od rodziców. Jest to świetny przykład na to, iż branding produktu można doskonale połączyć z promowaniem wartościowych i pozytywnych zachowań, a reklama powinna wychodzić poza schematy i sięgać po nowe środki wyrazu zgodne z oczekiwaniami swoich odbiorców.