Miasto przyjazne mieszkańcom – jak zbudować relacje dzięki SMS
Informowanie mieszkańców o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych, problemach komunikacyjnych czy nawet zagrożeniach pogodowych, to tylko kilka z możliwości wykorzystania SMS-ów w komunikacji w regionie. Już przy pomocy jednej krótkiej wiadomości jesteśmy w stanie nawiązać relację z konkretnym i docelowym odbiorcą. Plusy? Pozytywny wizerunek rozwijającego się technologicznie i dbającego o mieszkańców miasta!
Komunikaty dotyczące aktualności w regionie bez wątpienia są koniecznością i powinny docierać do mieszkańców najszybciej jak to możliwe. Jednocześnie powinny być one krótkie oraz konkretne, gdyż tendencją w ostatnich latach jest, iż przeciętny odbiorca poświęca na nowe informacje (czy to w formie tekstowej czy video) zaledwie kilka sekund. Jak pokazują liczne przykłady, skutecznym w tych działaniach, tanim i zasięgowym narzędziem jest dobrze wszystkim znany SMS.
Współcześnie większość ludzi posiada swój telefon komórkowy zawsze w zasięgu ręki. Ciągła obecność online i natychmiastowe reagowanie na przychodzące wiadomości weszło już do standardu codziennych zachowań. - Jak pokazuje nasz ostatni raport z komunikacji SMS w Polsce, ponad 96% badanych konsumentów korzysta z SMS-ów. Skuteczność tego narzędzia w miejskiej komunikacji potwierdza również stale rosnąca liczba miast wykorzystujących je do swoich działań z mieszkańcami. Kraków, Poznań, Zielona Góra, Gliwice, Ustka to tylko kilka z nich – mówi Edyta Godziek PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl.
Co jeszcze przemawia za efektywnością tego narzędzia? SMS-a można przesłać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, planując jednocześnie wysyłkę na konkretny termin. Dzięki swojej krótkiej formie idealnie wpasowuje się on w trendy, a jednocześnie nadaje do przekazywania wszelkich istotnych dla funkcjonowania miasta informacji, zaczynając od powiadomień kulturalnych i sportowych, przez wiadomości o zagrożeniach pogodowych, przerwach w świadczeniu usług, na utrudnieniach w ruchu drogowym kończąc. Możliwości stwarzane przez SMS-y dla miejskich jednostek administracyjnych są ogromne. Sposób ten nie tylko bowiem szybko poprawia komunikację między miastem a obywatelami, lecz również ogranicza ilość odpadów umożliwiając rezygnację z części drukowanych informacji. Tworzymy więc wizerunek nie tylko aktywnego i nowoczesnego miasta, lecz również miejsca, które dba ekologię.
Rozpoczynające się lato stwarza dla miast dodatkowy potencjał wizerunkowy i komunikacyjny. Właśnie wówczas organizowane są wydarzenia dedykowane szerokiemu gronu odbiorców - festiwale, dożynki, koncerty, darmowe badania czy inne imprezy okolicznościowe. Mieszkańcy, czy nawet odwiedzający miasto turyści chcą o nich wiedzieć i w nich uczestniczyć. Dzięki krótkiej informacji o evencie władze miasta przysporzą sobie nie tylko zadowolenia ze strony adresatów cieszących się z samego faktu pamiętania o nich i otrzymania takiej wiadomości, ale i również większe grono odbiorców już podczas samego wydarzenia.
Przykładem innego zastosowania masowej wysyłki SMS latem jest współpraca miasta Poznań z dostawcą tego typu rozwiązań, Platformą SerwerSMS.pl w zakresie komunikacji o zagrożeniach pogodowych. - Sytuacje kryzysowe, utrudnienia na drogach, zagrożenia mienia czy życia wywoływane np. sezonowymi, gwałtownymi burzami wymagają natychmiastowej i sprawnej komunikacji w celu uniknięcia większych strat. Miasto Poznań zdecydowało się na tego typu działania po powodziach w Polsce w 2010 roku. Od tego roku mieszkańcy są ostrzegani SMS-ami w przypadku wystąpienia zagrożenia meteorologicznego II i III stopnia oraz zdarzeń mających bezpośredni wpływ na ich bezpieczeństwo - opowiada Godziek. Odpowiednio wcześniej zaplanowana, a następnie natychmiastowo wdrożona kampania informacyjna może skutecznie ograniczyć milionowe nawet straty wśród regionalnej ludności – dodaje.
W czasach, gdy każdy obywatel posiada przynajmniej jedno urządzenie mobilne, tak szybka i konkretna komunikacja jest idealnym rozwiązaniem dla obu stron. SMS od instytucji publicznej może się kojarzyć zarówno z przyjemnymi aspektami spędzania wolnego czasu, jak i bezpieczeństwem gwarantowanym przez organy zaradcze. Bez względu jednak na kontekst te proste narzędzie wpływa na poprawę jakości życia mieszkańców i warto o tym pamiętać.
informacje o firmie
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
informacje o firmie
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.