styl życia zdrowie sprawy społeczne

Kolejne 200. tys dzieci ze zdrowym uśmiechem!

27.06.2018 | P&G

Statystyki pokazują, że aż 89% dzieci w wieku 7 lat ma próchnicę[1]. Zła higiena jamy ustnej, jedzenie słodyczy oraz picie słodkich gazowanych napojów to wrogowie pięknego i zdrowego uśmiechu. Najlepszym sposobem na walkę z próchnicą jest edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym, aby pomóc wykształcić im pozytywne nawyki na całe życie. W edukację najmłodszych już od wielu lat angażuje się Procter & Gamble, producent past Blend-a-med® i akcesoriów do pielęgnacji jamy ustnej Oral-B®. Firma podsumowuje właśnie swój nowy program „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”.

Wraz z końcem roku szkolnego kończy się druga edycja programu „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”. W tegorocznej edycji programu udział wzięło prawie 200 000 dzieci z całej Polski – uczniowie 1. i 2. klas. Dzieci miały okazję dowiedzieć się m.in. co to są ubytki i skąd się biorą oraz jak prawidłowo szczotkować zęby i dziąsła. Młodym adeptom wkraczającym w „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” towarzyszyły postacie z bajek Disneya®. Ilustracje z ulubionymi bohaterami, miały zbudować pozytywne skojarzenia z dbaniem o higienę jamy ustnej, sprawić,  aby przekazywana wiedza była bardziej atrakcyjna i łatwiej przyswojona. 

„Wiek 6-7 lat to najlepszy czas, aby pomóc dzieciom wykształcić towarzyszące im już przez całe życie pozytywne nawyki dbania o higienę. Zajęcia, które przygotowaliśmy są angażujące i ciekawe, tak aby faktycznie zmienić nastawienie najmłodszych do szczotkowania zębów. Program rozpoczęliśmy rok temu, pilotażując go w kilku szkołach w Warszawie i Aleksandrowie Łodzkim. Pozytywne reakcje nauczycieli, rodziców, ale co najważniejsze dzieci, zachęciły nas do kontynuowania programu na większą skalę. W tym roku oprócz książeczek i arkuszy z ćwiczeniami, które przekazaliśmy do prawie 3000 szkół przygotowaliśmy także krótki animowany film, który pokazuje najmłodszym jak dbać o higienę jamy ustnej.” - tłumaczy dr n. med. lek. dent. Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.

Założeniem programu było również dotarcie do rodziców i nauczycieli, którzy odgrywają znaczącą rolę w procesie edukacji najmłodszych. Mają oni bowiem codzienny kontakt z dziećmi i duży wpływ na kształtowanie u  nich  odpowiednich postaw. Oni również otrzymali odpowiednie materiały, które pozwolą im przekazywać wiedzę najmłodszym.

Wielu rodziców żyje w przekonaniu, że próchnica u dzieci nie wymaga leczenia, podczas gdy bakterie wywołujące próchnicę rozmnażają się bardzo szybko, więc już jeden zainfekowany ząb może powodować chorobę kolejnych. Co więcej, utracony z powodu próchnicy choćby jeden ząb mleczny często powoduje kłopoty z wyrzynaniem się zębów stałych, wady zgryzu i problemy z prawidłową wymową. Dlatego tak ważna jest profilaktyka i edukacja stomatologiczna” – podkreśla Anita Walczak, Prezydent Polskiej Akademii Profilaktyki Stomatologicznej, które wraz z Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej objęło program patronatem.

Specjaliści alarmują, że próchnica nie może być bagatelizowana, ponieważ nieleczona prowadzi do wielu poważnych chorób. Problem jest poważny, ale do dzieci można dotrzeć poprzez wprowadzenie elementów zabawy. Pomóc w tym mogą kolorowe szczoteczki do zębów, smakowe pasty, czy … postacie z ulubionych bajek, które dają przykład i przekonują dzieci, że higiena jest ważna. Szczotkowanie zębów może urozmaicić również bezpłatna aplikacja Disney® Magic Timer™ stworzona przez Oral-B®, która pomaga dzieciom szczotkować zęby dłużej dzięki animacjom z postaciami ze świata bajek Disneya. Dzięki niej 9 na 10 dzieci myje zęby dłużej.

„Jako wiodący  producent  produktów do higieny jamy ustnej  zdajemy  sobie  sprawę,  że  problemy stomatologiczne takie jak próchnica dotykają  bardzo wiele dzieci w Polsce. Naszą odpowiedzialnością jest wprowadzanie takich innowacji, które będą odpowiadać na ten problem – stąd chociażby współpraca z Disney® i przedstawienie postaci bajkowych na szczoteczkach Oral-B® i pastach Blend-a-med®. Nasz program edukacyjny to po prostu kolejny krok, który podejmujemy jako firma odpowiedzialna społecznie. Jesteśmy świadomi, że nawet najlepsza pasta czy szczoteczka, musi być prawidłowo użyta.” - podsumowuje Małgorzat Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w P&G.

 

[1] Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej 2016 na zlecenie Ministerstwa Zdrowia

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.