technologie

Selectivv z wygranym przetargiem dla województwa zachodniopomorskiego

29.05.2018 | Selectivv

Selectivv to firma, która  gromadzi, analizuje i profiluje dane o użytkownikach urządzeń przenośnych oraz wykorzystuje je w takich obszarach jak reklama, marketing, analizy czy badania. Firma oferuje swoje usługi klientom komercyjnym jak i współpracuje z podmiotami ze sfery publicznej. Przykładem takiego działania jest projekt realizowany przez Selectivv dla województwa zachodniopomorskiego polegający na przeprowadzeniu badań ruchu turystycznego w latach 2017-2018 na podstawie danych historycznych gromadzonych w bazach typu BIG DATA.

Firma Selectivv działa na polskim rynku od roku 2015 i posiada w swoich strukturach szereg specjalistycznych działów takich jak Marketing i  Data Tank.  Dodatkowo firma korzysta z autorskich narzędzi oraz  rozwiązań typu SaaS (Software as a service) takich jak:  Selectivv Meter, Selectivv Viewer i Selectivv Dashboard, które pozwalają na gromadzenie danych w czasie rzeczywistym, 7 dni w tygodniu. Wymienione narzędzia umożliwiają również prowadzenie efektywnych i sprofilowanych kampanii marketingowych do wyselekcjonowanych grup użytkowników. Dane BIG DATA gromadzone przez Selectivv są wykorzystywane zarówno do realizacji projektów komercyjnych, jak i projektów naukowo-badawczych, którego przykładem jest wygrany przetarg dla województwa zachodniopomorskiego. Wszystkie działania realizowane przez Selectivv w ramach tego projektu oraz pozostałe inicjatywy biznesowe są zgodne z nowymi wytycznymi Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które weszło w życie 25 maja 2018 roku.

Głównym celem badania jest oszacowanie wielkości ruchu turystycznego w województwie zachodniopomorskim, określenie jego struktury i dynamiki oraz wpływu na gospodarkę turystyczną tego regionu. Badaniem będą objęte dwie grupy uczestników ruchu turystycznego: odwiedzający krajowi – mieszkańcy Polski (z wyłączeniem województwa zachodniopomorskiego) z dokładnością do województw oraz odwiedzający zagraniczni – mieszkańcy innych państw z dokładnością do kraju. Projekt zakończy się w marcu 2019 roku. Uzyskane wyniki z analiz BIG DATA pomogą strukturom samorządowym rozwijać turystykę przyjazdową w regionie, określić sezonowe trendy i intencje przyjezdnych, określić charakterystykę i profile turystów ze względu na długość pobytu czy cel podróży, a także zbadać wielkość oraz rozkład ruchu turystycznego w poszczególnych strefach turystycznych. Po szczegółowej analizie uzyskanych danych z obszaru BIG DATA, podmioty, instytucje czy organizacje odpowiedzialne za turystykę w danym regionie będą mogły  np. przygotowywać bardziej efektywne kampanie promocyjne, a następnie modyfikować je na podstawie oceny uzyskanych rezultatów.

Podmioty komercyjne z branży turystycznej takie jak: biura podróży, organizacje promujące kierunki wyjazdów (tzw. DMO, destination marketing organisations), linie lotnicze czy portale branżowe już kilka lat temu zaczęły dostrzegać potencjał BIG DATA w swoich działaniach biznesowych. Na podstawie analizy pozyskanych danych takich jak wyszukiwane przez Internautów kierunki podróży, bilety lotnicze czy miejsca w hotelach, organizacje te mogą dokładnie profilować swoje oferty do potencjalnych klientów i przygotowywać efektywne kampanie marketingowe. W sferze publicznej wykorzystanie BIG DATA w sektorze turystycznym jest jeszcze tematem stosunkowo nowym i mało wyeksploatowanym.

- Badanie jakie realizujemy dla województwa zachodniopomorskiego pokazuje jak duże znaczenie mogą mieć dane BIG DATA w branży turystycznej i analizie ruchu turystycznego. Dzięki narzędziom i metodom analitycznym jakie stosujemy w Selectivv możemy prześledzić zarówno dane historyczne jak i dane zbierane na bieżąco, które po dokładnej analizie mogą nam dostarczyć takich informacji jak: kim są podróżni odwiedzający dany region, jak długo przebywają w danym miejscu, jaki jest cel ich podróży czy gdzie szukali informacji na temat wybranej destynacji. Analiza BIG DATA może być również pomocna w innych projektach samorządowych czy badawczych np. przy budowie ścieżek rowerowych, sieci transportowych czy przy zarządzaniu gospodarką wodną – mówi Dominik Karbowski, wiceprezes i współzałożyciel firmy Selectivv.

informacje o firmie

O Selectivv Mobile House

Od założenia w 2015 roku, Selectivv specjalizuje się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych. Firma posiada obecnie największy w Europie Środkowo-Wschodniej zbiór informacji o właścicielach smartfonów i tabletów, który obejmuje łącznie 82 mln osób, z czego 14 mln w Polsce. Dostęp do nich pozwala Selectivv realizować skuteczne kampanie mobile marketingowe.

Średnio o jednym użytkowniku Selectivv pozyskuje 362 informacje, m.in. dane demograficzne, zainteresowania, jego styl życia oraz lokalizacje, w jakich przebywa. Wykorzystanie big data pozwoliło  na wyróżnienie ponad 60 profili behawioralnych konsumentów, kategoryzując ich na m.in.: osoby planujące powiększenie rodziny, bywalców galerii handlowych, użytkowników bankowości mobilnej czy aplikacji muzycznych.

Analiza i profilowanie danych z kanału mobile odgrywa kluczową rolę w dotarciu do klienta ze ściśle dopasowaną ofertą poprzez skuteczną kampanię reklamową. Jest również solidną podstawą badań dużych grup użytkowników urządzeń przenośnych w takich branżach, jak np. bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, usługi doradcze itp.

Zapraszamy na stronę: selectivv.com

informacje o firmie

O Selectivv Mobile House

Od założenia w 2015 roku, Selectivv specjalizuje się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych. Firma posiada obecnie największy w Europie Środkowo-Wschodniej zbiór informacji o właścicielach smartfonów i tabletów, który obejmuje łącznie 82 mln osób, z czego 14 mln w Polsce. Dostęp do nich pozwala Selectivv realizować skuteczne kampanie mobile marketingowe.

Średnio o jednym użytkowniku Selectivv pozyskuje 362 informacje, m.in. dane demograficzne, zainteresowania, jego styl życia oraz lokalizacje, w jakich przebywa. Wykorzystanie big data pozwoliło  na wyróżnienie ponad 60 profili behawioralnych konsumentów, kategoryzując ich na m.in.: osoby planujące powiększenie rodziny, bywalców galerii handlowych, użytkowników bankowości mobilnej czy aplikacji muzycznych.

Analiza i profilowanie danych z kanału mobile odgrywa kluczową rolę w dotarciu do klienta ze ściśle dopasowaną ofertą poprzez skuteczną kampanię reklamową. Jest również solidną podstawą badań dużych grup użytkowników urządzeń przenośnych w takich branżach, jak np. bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, usługi doradcze itp.

Zapraszamy na stronę: selectivv.com