nowe produkty/usługi internet technologie
Nowości w aplikacji mBanku: łatwiejsze zarządzanie kartami i limitami
Klienci mBanku mogą korzystać z usprawnień i nowości w aplikacji mobilnej i serwisie bankowości internetowej. Zmiany dotyczą m.in. uproszczenia działania limitów na transakcje, wprowadzenia opcji tymczasowego zastrzeżenia karty czy blokady transakcji zagranicznych. Dzięki zmianom będzie nie tylko łatwiej, ale też bezpieczniej.
mBank wprowadza nowości, które mają uprościć sposób korzystania z kart i dać klientowi większą kontrolę. Wszystkie zmiany będą dostępne z poziomu aplikacji mobilnej oraz serwisu bankowości internetowej.
Uproszczenie limitów na transakcje kartami
Obecnie limity autoryzacyjne określają wartość oraz liczbę transakcji, jakie klient może wykonać w ciągu nie tylko jednego dnia, ale i całego miesiąca. Można ustalić cztery rodzaje limitów.
Od tej pory sterowanie limitami kart będzie jeszcze prostsze. Bank rezygnuje całkowicie z limitów miesięcznych i upraszcza dzienne, pozostawiając wyłącznie trzy kategorie limitów wartościowych w złotówkach: Limit na zakupy w sklepie, na transakcje w internecie oraz limit na wypłaty gotówki w bankomacie. Zamiast 16 „suwaków” prezentowanych dotychczas w aplikacji, będą tylko trzy.
Dodatkowo każdy rodzaj transakcji klient może dla bezpieczeństwa szybko wyłączyć jeśli nie planuje z niego korzystać.
Kolejną nowością jest możliwość ustalenia jednorazowo wysokiego limitu dla danego rodzaju transakcji do końca dnia. Jeśli przed klientem duże zakupy, np. w sklepie meblowym, może szybko zwiększyć limit na jeden dzień, a bank automatycznie obniży limit do standardowego poziomu na koniec dnia.
Tymczasowa blokada karty
Zastrzeżenie karty - konieczne w przypadku jej kradzieży lub zagubienia - jest ostateczne i nie można go cofnąć. Często jednak po czasie karta odnajduje się, a klient – choć jej nie stracił – czeka na wydanie nowego plastiku. Od teraz mBank wprowadza możliwość tymczasowej blokady karty z możliwością odblokowania jeśli karta zostanie odnaleziona. Opcja ta dostępna jest w aplikacji mobilnej oraz w serwisie transakcyjnym.
Blokada transakcji zagranicznych
Dla klientów lubiących stałą kontrolę nad swoimi kartami, mBank wprowadził możliwość prostego wyłączenia transakcji dokonywanych poza granicami kraju. Dla przykładu, jeśli jesteśmy w Polsce i wiemy, że nie będziemy nigdzie wyjeżdżać, możemy łatwo zablokować możliwość wykonywania takich transakcji. Potem równie łatwo ją odblokować, gdy będziemy wybierać się na urlop. W ten sposób zmniejsza się ryzyko wystąpienia transakcji nieuprawnionych na karcie. Blokada ta nie dotyczy transakcji internetowych dokonanych w zagranicznych serwisach czy na stronach www.
Blokada transakcji zbliżeniowych
Ostatnia ze zmian ułatwia klientom sterowanie funkcjami NFC na posiadanych kartach. Wyłączenie w transakcji zbliżeniowych jest od tej pory proste i dostępne z poziomu aplikacji.
Informacje o odrzuconych transakcjach kartowych.
Każda odrzucona płatność to duży stres.. Teraz po każdej odmowie autoryzacji klient otrzyma powiadomienie w aplikacji mobilnej z informacją o przyczynie odmowy i wskazówką co zrobić, aby ta transakcja została zrealizowana.