wydarzenia towary konsumpcyjne media/marketing/reklama
Kampania "Linia produktów z Łukowa - Gwarancją Jakości QAFP" dobiega końca
Kampania informacyjno-promocyjna „Linia produktów z Łukowa – Gwarancją Jakości QAFP” dobiega końca. Ponad rok trwały działania promocyjne, których celem było rozpowszechnienie wiedzy o kiełbasach: podwawelskiej ekstra, żywieckiej i krakowskiej suchej, wytwarzanych w systemie QAFP.
Kampania „Linia produktów z Łukowa – Gwarancją Jakości QAFP” opierała się na spójnej strategii informacyjno-promocyjnej, która miała na celu zwiększyć świadomość konsumentów i rozpowszechnić wiedzę o kiełbasach dobrej jakości: podwawelskiej ekstra, żywieckiej i krakowskiej suchej. Wszystkie działania skupiały się na promocji trzech wędlin: kiełbasy krakowskiej suchej, kiełbasy podwawelskiej ekstra i kiełbasy żywieckiej. Wszystkie trzy są certyfikowane w systemie QAFP, a ich smak i aromat świadczą o tym, że prawdziwie dobry smak jest jednoznaczny z wysoką jakością produktu.
QAFP to krajowy system Gwarantowanej Jakości Żywności, który obejmuje trzy promowane kiełbasy: krakowską suchą, podwawelską ekstra i żywiecką. Dzięki tej certyfikacji konsument ma gwarancję, że na jego stół trafiają wyselekcjonowane i najbardziej naturalne produkty. Wszystko to wiąże się z pełną kontrolą procesu hodowli, przetwórstwa i finalnego wytwarzania kiełbas spod certyfikatu.
Działania wchodzące w skład kampanii obejmowały reklamę w mediach (telewizja, prasa, radio i internet), a także liczne degustacje. Stoisko pod hasłem „Oda do jakości. Kompozycja wybornego smaku” w ramach degustacji przejechało Polskę wzdłuż i wszerz, przyciągając uwagę tysięcy osób. Gdzie byliśmy i co udało się zrealizować? Liczne degustacje w dużych sieciach sklepowych oraz w sklepach własnych producenta, a także degustacje na Dworcu Centralnym i Targu Śniadaniowym w Warszawie. Ponad to odwiedziliśmy Festiwal Dobrego Smaku w Lublinie, Jarmark Dominikański w Gdańsku oraz Targi Polagra w Poznaniu. Uwieńczeniem wszystkich działań był udział kampanii w trzech prestiżowych wydarzeniach z branży kulinarnej: pokaz w Irlandii Północnej, Euro Gastro 2018 i Warsaw Gastro Show 2018 w Warszawie. Konsumenci zwracali uwagę na smak kiełbas i ich różnorodność – „Te kiełbasy naprawdę smakują wyjątkowo. Czuć jakość i dokładność w przygotowaniu tych produktów. Już wiem, co od dzisiaj wybierać”. Wiele osób wspominało też spot telewizyjny - „Widziałem Was w telewizji. Reklama przykuwa wzrok, a kiełbasy są faktycznie przepyszne”.
W zależności od pory roku, częstowaliśmy odwiedzających daniami przygotowanymi przez kucharza kampanii. W odsłonie wiosenno-letniej odwiedzający stoisko mieli okazję spróbować kołacza z twarogu z mierzwioną żywiecką, salsą verde i pieczoną pietruszką, steku z selera z prażoną krakowską i salsą chilli z kiszonego ogórka, oraz grillowaną podwawelską z sałatką z karmelizowanych ziemniaków i sosem z zielonego pieprzu. Zimowa odsłona natomiast przyniosła inne, urozmaicone dania bazujące na kampanijnych produktach. Jajko niespodziankę, czyli smażoną kiełbasę podwawelską ekstra w jajku na miękko z czarnym pieprzem i tymiankiem, Pieczeń Wereszczaka, a więc pieczoną kiełbasę żywiecką z duszonymi ziemniakami w sosie maślano korzennym z czerwoną cebulą i miodem pitnym oraz Kanapkę Maillarda (Przypiekankę chlebową), gdzie smak kiełbasy krakowskiej podbijał sos musztardowy i kiszone ogórki na miodzie.
Zadaniem kampanii było zwiększenie świadomości konsumentów i przekonanie o doskonałej jakości kiełbas: krakowskiej suchej, podwawelskiej ekstra i żywieckiej, wytwarzanych w systemie QAFP. Mamy nadzieję, że informacje o certyfikowanych kiełbasach dotarły do większości Polaków. Kampania dobiegła końca, a sprzedawane konsumentom kiełbasy z Łukowa w dalszym ciągu będą dowodem na to, że dobry smak idzie z jakością, którą tak smacznie kontroluje nam QAFP.