nowe produkty/usługi wydarzenia media/marketing/reklama nauka/edukacja/szkolenia

Niezły bigos, czyli jak Polacy postrzegają rodzimą kuchnię

27.04.2018 | redakcja infoWire.pl

Bigos i kapuśniak to najbardziej typowe polskie potrawy, niezapożyczone z innych krajów – przynajmniej tak uważają respondenci, którzy wzięli udział w badaniu „Jak Polacy postrzegają kuchnię polską?”. Co ciekawe, mimo tego to smak słony, a nie kwaśny badani uznali za najcharakterystyczniejszy dla naszej kuchni. Najmocniej kojarzoną z nią przyprawą jest z kolei według nich czosnek.

„Daniem, które respondentom wydało się najbardziej polskie, jest oczywiście bigos. Pojawiał się on też dość wysoko wśród dań, które byśmy zaserwowali obcokrajowcom, aby im przedstawić kuchnię polską” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dziennikarka i blogerka zajmująca się tematyką kulinarną Małgorzata Minta. Innymi typowymi polskimi potrawami są dla badanych kapuśniak, żurek, kaszanka oraz kotlet schabowy. Z kolei aby pokazać smak polskiej kuchni gościom z zagranicy, respondenci poza bigosem najchętniej poczęstowaliby ich pierogami, sernikiem, a także rosołem.

Czy dania rodzimej kuchni goszczą na naszych stołach często? Z przeprowadzonego badania wynika, że tak. 75% respondentów jada je co najmniej kilka razy w tygodniu we własnym domu. Rzadziej jedzą oni polskie potrawy w gościnie, a tylko czasami – w lokalu gastronomicznym. Być może wkrótce się to zmieni, a to za sprawą programu Polskie Skarby Kulinarne realizowanego przez MAKRO Polska. Celem programu jest promowanie naszej rodzimej kuchni i dążenie do tego, żeby jej dania, również te mniej znane, coraz częściej pojawiały się w polskich restauracjach, ale też na domowych stołach Polaków.

„Program jest skierowany do przedstawicieli gastronomii, których chcemy zainspirować, żeby w menu polskich restauracji zaczęły pojawiać się tradycyjne polskie potrawy, czyli skarby kulinarne. To może być mocny wyróżnik na rynku i widzimy tym spore zainteresowanie. Jednocześnie poprzez gastronomię zainteresujemy klienta ostatecznego, konsumenta, który w tych restauracjach dzięki inspiracji zacznie odkrywać, czym była kuchnia polska w przeszłości” – informuje Dominik Branny, dyrektor Pionu Handlowego w MAKRO Polska. W ramach programu dla przedstawicieli świata kulinarnego są organizowane różne warsztaty oraz spotkania. Konsumenci skorzystają zaś na akcji edukacyjnej, która ma im przybliżyć wiedzę na temat kuchni polskiej, a przy okazji zachęcić ich do czerpania z jej bogactw.

załączniki