ekonomia/biznes/finanse

BIG InfoMonitor łączy siły ze specjalistami od windykacji biznesowej

15.03.2018 | Grupa BIK

Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor nie tylko prowadzi listę dłużników. Teraz rozpoczęło współpracę z firmami windykacyjnymi, które mogą na rzecz klientów BIG-u zająć się odzyskaniem długów. Zarówno wpis do rejestru jak i windykację można zlecić przez internet i co najważniejsze w przypadku usług windykacyjnych płaci się dopiero za efekty.

Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor do którego można wpisać niesolidnego płatnika, ostrzegając przed nim inne firmy i banki, rozpoczął właśnie udostępnianie usług windykacyjnych. Klienci BIG InfoMonitor mogą skorzystać z pomocy dwóch zajmujących się windykacją firm - Intrum Justitia oraz Obligo. Żadna nie jest powiązana kapitałowo z BIG InfoMonitor. Obie mogą się pochwalić wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu wierzytelnościami. Klientom BIG InfoMonitor zaoferują usługi w identycznych cenach.

- Zależy nam na możliwie kompleksowym wsparciu firm, które mają kłopoty z uzyskiwaniem płatności, bo jest to w Polsce spory problem – mówi Urszula Kośla z BIG InfoMonitor. – Opóźnionych płatności za oferowane towary i usługi, mimo zmiany sytuacji gospodarczej doświadcza co drugi przedsiębiorca w Polsce. Jakby tego było mało, odsetek firm, którym w ostatnich sześciu miesiącach opóźniano płatności o min. 60 dni wzrósł z 52 proc. pod koniec 2017 r. do 53 proc. w I kw. 2018 r. Mikro, małe i średnie firmy często muszą walczyć, by chociaż po terminie uzyskać zapłatę za faktury i rachunki. Niektóre czekają na pieniądze miesiącami, często bezczynnie, bo obawiają się stracić kontrahenta – dodaje przedstawicielka BIG InfoMonitor. Nienajlepszą sytuację we wzajemnych płatnościach firm pokazują też analizy Intrum Justita.

- Z naszych badań zebranych w Europejskim Raporcie Płatności 2017 wynika, że ponad połowa (53 proc.) polskich przedsiębiorców została zmuszona do akceptacji dłuższych terminów płatności. Nieterminowe zapłaty za faktury to poważny problem zwłaszcza dla małych i średnich firm. Właśnie dlatego niepokoi fakt, że jedynie 32 proc. przedsiębiorców decyduje się na współpracę z firmą windykacyjną, chociaż partnerski model windykacji to żaden mit. W naszych działaniach na pierwszym miejscu stawiamy relacje biznesowe klienta z dłużnikiem. Dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć kompromis, który jest odpowiednim rozwiązaniem dla zadłużonej firmy i wierzyciela podkreśla Rafał Wąsowski z Intrum Justitia.

Odzyskaj pieniądze i zachowaj relacje biznesowe

Nowe rozwiązanie wprowadzone przez BIG InfoMonitor to forma windykacji, która uwzględnia chęć kontynuacji współpracy z dłużnikiem. Firma windykacyjna bierze m.in. pod uwagę fakt, że kontrahent nie płaci, ponieważ sam ma problem z nieterminowymi płatnościami. Pomoc firmy windykacyjnej nie musi więc burzyć relacji biznesowych, a dodatkowo jest prosta do uzyskania. Każdy przedsiębiorca może zlecić odzyskanie pieniędzy za pomocą serwisu BIG.pl. Wystarczy zalogować się na swoje konto, zaakceptować umowę z firmą windykacyjną w trybie online i już można przekazać należności do windykacji. Od tego momentu daną sprawą zajmują się już profesjonaliści z firmy windykacyjnej. Nie trzeba podpisywać ani wysyłać żadnych umów listownie. Umowę współpracy i regulamin usług akceptuje się elektronicznie.

Zapłać tylko za sukces

Firma, która zdecyduje się skorzystać z tej formy wsparcia, może śledzić wszystkie czynności, które dla niej wykonuje firma windykacyjna. W systemie, na jej koncie pojawią się informacje o wysłanych do dłużnika monitach, powiadomieniach, wykonanych i przeprowadzonych rozmowach telefonicznych, ustaleniach terminu i zasad spłaty. Wszystko jest dostępne na koncie internetowym klienta. Pieniądze od dłużnika nie trafiają na konto BIG ani na konto firmy windykacyjnej. Spłata wpływa bezpośrednio na rachunek wierzyciela – przedsiębiorcy. Dopiero po takim procesie firma windykacyjna wystawia rachunek.

Dany przedsiębiorca może zdecydować się na różne rodzaje usług windykacyjnych. Może to być np. najprostszy monitoring należności, który w praktyce sprowadza się do powiadamiania płatnika o nadchodzącym lub mijającym terminie płatności. To doskonała profilaktyka pozwalająca uniknąć długów.

 - Jeśli jednak, mimo przypomnień, dłużnik uchyla się od zapłaty, klient może zlecić windykację polubowną lub sądową. Co istotne, w tej pierwszej, nie pobieramy żadnej opłaty wstępnej, klient płaci jedynie prowizję od odzyskanej kwoty. W przypadku windykacji sądowej również przyjmujemy sprawę do obsługi bez uiszczania opłaty wstępnej, co jest wyjątkowym bonusem na rynku usług zarządzania wierzytelnościami. Zdecydowaliśmy się na rezygnację z opłaty wstępnej wyłącznie dla klientów BIG InfoMonitor– zaznacza Weronika Malinowska z Obligo.

*Badanie przeprowadzone przez Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research, na próbie 500 firm, techniką wywiadów telefonicznych, luty 2018 r.

kontakt dla mediów
Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

informacje o firmie

Biuro Informacji Kredytowej S.A. gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów banków, SKOK-ów, tj. z całego rynku kredytowego w Polsce. BIK jako największy w kraju zbiór danych o klientach indywidualnych i przedsiębiorcach, także w obszarze pożyczek pozabankowych, posiada w swojej bazie informacje o 140,1 mln rachunków należących do 24 mln klientów indywidualnych oraz informacje o historii kredytowej łącznie 1,1 mln firm, rolników i innych podmiotów, w tym o 712 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. Poprzez internetowy portal www.bik.pl umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK pomaga chronić się przed wyłudzeniem kredytu lub opóźnieniem w spłacie.

BIK spełnia rolę społeczną, inicjując akcję edukacyjną Nieskradzione.pl, której celem jest uświadomienie potrzeby ochrony swoich danych osobowych. Biuro jako instytucja utworzona na podstawie art. 105 ust.4 Prawa bankowego i podlegająca przepisom tej ustawy w zakresie szczególnego reżimu ujawniania informacji stanowiących tajemnicę bankową wykorzystuje najwyższe standardy gromadzenia i przetwarzania danych. BIK udostępnia informacje stanowiące tajemnicę bankową bankom, SKOK-om, instytucjom pożyczkowym, a także na podstawie art. 12a. ust.3 Ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych może gromadzić i udostępniać wydawcom instrumentów płatniczych informacje dotyczące użytkowników instrumentów płatniczych.

załączniki

kontakt dla mediów
Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

informacje o firmie

Biuro Informacji Kredytowej S.A. gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów banków, SKOK-ów, tj. z całego rynku kredytowego w Polsce. BIK jako największy w kraju zbiór danych o klientach indywidualnych i przedsiębiorcach, także w obszarze pożyczek pozabankowych, posiada w swojej bazie informacje o 140,1 mln rachunków należących do 24 mln klientów indywidualnych oraz informacje o historii kredytowej łącznie 1,1 mln firm, rolników i innych podmiotów, w tym o 712 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. Poprzez internetowy portal www.bik.pl umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK pomaga chronić się przed wyłudzeniem kredytu lub opóźnieniem w spłacie.

BIK spełnia rolę społeczną, inicjując akcję edukacyjną Nieskradzione.pl, której celem jest uświadomienie potrzeby ochrony swoich danych osobowych. Biuro jako instytucja utworzona na podstawie art. 105 ust.4 Prawa bankowego i podlegająca przepisom tej ustawy w zakresie szczególnego reżimu ujawniania informacji stanowiących tajemnicę bankową wykorzystuje najwyższe standardy gromadzenia i przetwarzania danych. BIK udostępnia informacje stanowiące tajemnicę bankową bankom, SKOK-om, instytucjom pożyczkowym, a także na podstawie art. 12a. ust.3 Ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych może gromadzić i udostępniać wydawcom instrumentów płatniczych informacje dotyczące użytkowników instrumentów płatniczych.