praca sprawy społeczne

Miejsca pracy przyjazne dla kobiet

07.03.2018 | Nestlé Polska S.A.

Kobiety w biznesie radzą sobie znakomicie. Stawiają na samorealizację i rozwój zawodowy, mają znakomite umiejętności zarządzania i dostrzegania nowych szans. Co robią pracodawcy w erze rynku pracownika, aby skutecznie zachęcić panie do pracy w swojej firmie, wyróżnić się na rynku i stworzyć jeszcze lepsze miejsca pracy? Udogodnień dla pracowników jest wiele, a niektóre nawet dedykowane są szczególnie dla kobiet.

Pracodawcy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego, że aby mieć dobre wyniki, trzeba mieć zadowolonych pracowników. Prywatna opieka medyczna czy karty sportowe to standardowa oferta wielu firm. Aby wyróżnić się na niełatwym obecnie rynku pracy, firmy muszą wykazać się prawdziwą wyobraźnią.

W wielu firmach istnieje możliwość pracy zdalnej dla wszystkich pracowników. Podobnie popularny jest flexi time job – możliwość pracy w systemie elastycznym, czy tzw. krótkie piątki, kiedy pracownicy mogą wcześniej zacząć weekend. Coraz więcej firm dba także o komfort pracy Pań – niezastąpionych, rzetelnych pracowników, które często muszą godzić życie zawodowe z byciem mamą.

W Nestlé na wszystkie mamy czeka powitalna paczka pełna niespodzianek z wizerunkiem Niebieskiego Misia Nestlé. W paczce znajdują się rzeczy przydatne młodym rodzicom w opiece nad nowym członkiem rodziny. Pracownikom przysługuje dodatkowy dzień urlopu okolicznościowego z tytułu urodzenia dziecka, a także dodatkowy dzień na opiekę nad dzieckiem do 14 lat.

Mamy mają także skrócony czas pracy przez pierwsze 12 tygodni po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Mogą pracować w obniżonym dobowym lub tygodniowym wymiarze czasu pracy wynoszącym odpowiednio 6 i 32 godziny – oczywiście przy zachowaniu wynagrodzenia za pełny wymiar czasu pracy.

„W wielu firmach panuje obawa, że kobieta w każdej chwili może zdecydować się na założenie rodziny, co miałoby, w ich przekonaniu, negatywnie wpłynąć na jej efektywność w pracy. W Nestlé Polska jesteśmy innego zdania. W naszej firmie rola kobiet wciąż rośnie, o czym świadczy fakt, że 40% pracowników firmy to kobiety. Znaczna część stanowisk kierowniczych i w zarządzie zajmowana jest także przez panie. Jest to wynikiem podejmowanych od wielu lat przez Nestlé działań mających na celu promowanie koncepcji równych szans i szacunku do różnorodności, w tym różnorodności płci, a także zachowań antydyskryminacyjnych. Dlatego cały czas tworzymy i udoskonalamy korzystne warunki pracy, aby ułatwić Paniom również pogodzenie pracy z obowiązkami wynikającymi z bycia mamą. Tego typu działania, połączone z panującym w firmie przekonaniem, że kobiece i męskie podejście do różnych kwestii wzajemnie się uzupełniają, przynoszą świetne efekty” – mówi Mariola Raudo, Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej i PR w Nestlé Polska.

Dbanie o gender balance i promowanie polityki równego traktowania to aktywności Nestlé w ramach priorytetów Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli działań firmy, które poza generowaniem zysków biznesowych, przynoszą także korzyści pracownikom i społeczeństwu dzięki zapewnieniu im odpowiedzialnego i bezpiecznego miejsca pracy.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.