styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Jak chcą żyć współczesne Polki? Wyniki sondy

08.03.2018 | Prezentmarzeń

Z okazji Dnia Kobiet serwis Prezentmarzeń zapytał ponad 1400 Polek o ich aktywność, pasje i postanowienia. Panie zdradziły także, jak postrzegają w dzisiejszych czasach swoje święto i jakie upominki sprawiają im satysfakcję.

Wyniki sondy "Polki o sobie" pokazały, że wśród wyzwań, które chcą podejmować Panie, jest przede wszystkim znalezienie pasji, pozwalającej na samorealizację i kreatywne spędzanie czasu - 36% odpowiedzi. Liczą się również wyzwania fizyczne, czyli próbowanie i korzystanie z nowych aktywności – 29% odpowiedzi.

Z roku na rok coraz więcej kobiet próbuje sportów ekstremalnych szukając dreszczyka emocji w powietrzu, w wodzie czy za kierownicą. Lot w tunelu aerodynamicznym, skok ze spadochronem czy nawet wyprawa off road – z takich rozrywek chętnie korzystają również Panie. Jak pokazują nasze obserwacje i rosnące zainteresowanie niestandardowymi formami spędzania czasu w Polsce, to kobiety są często inicjatorkami oryginalnych rozrywek. Chcą pokonywać własne lęki i przeżyć niezapomnianą przygodę, chętnie testują sporty ekstremalne. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Spośród 1434 Polek biorących udział w badaniu, poza wzywaniami związanymi ze znalezieniem pasji i spróbowaniem nowej aktywności fizycznej, 19% wymieniło zmianę pracy, a 16% zmianę lub znalezienie partnera.

Lepsze i bardziej satysfakcjonujące życie dla Pań wiąże się z wprowadzeniem do codziennego funkcjonowania kluczowych postanowień. Co trzecia Polka deklaruje, że chce żyć aktywniej, 27% zdrowo się odżywiać, 19% znaleźć pasję. Dla 12% istotna jest zmiana czegoś w swoim wyglądzie, z kolei 5% chce przestać narzekać.

Kobieta aktywna w dzisiejszym świecie to według 37% respondentek to taka, która ma zainteresowania, jest aktywna towarzysko i poszukuje nowych form rozrywek (25%), uprawia regularnie sport (22%) oraz pracuje zawodowo (16%). Mimo chęci prowadzenia aktywnego życia, Polki zauważają, że brakuje im najbardziej czasu na przyjaciół (39%) i rozrywkę (27%) oraz na partnera, rodzinę i dom (25%).

Panie deklarują, iż gdyby dysponowały dodatkowym zastrzykiem gotówki, wydałyby go na różne rozrywki, których zawsze chciały spróbować (35%) i wymarzoną podróż (27%). Dla 23% byłyby to oszczędności na czarną godzinę, a dla 15% budżet na wymianę garderoby.

Z okazji Dnia Kobiet, serwis Prezentmarzeń zapytał również Panie o preferencje upominkowe. Najwięcej respondentek (23%)wskazało na masaż relaksacyjny, 18% wykazało się skromnością deklarując, że wystarczą kwiatki i czekoladki. Jak wynika z udzielonych odpowiedzi, Polki ucieszyłby się również z lekcji tańca (15%), sesji zdjęciowej (12%), niestandardowych warsztatów kulinarnych (12%), zakupów i porad stylisty (9%). Co ciekawe, 6% Pań doceniłoby prezent z nutą adrenaliny w postaci soku ze spadochronem lub na bungee.

Upominki w formie emocji zyskują sympatię Polek. Powodzeniem cieszą się nie tylko te związane z relaksem, jak masaż czy floating, ale również związane z aktywnością, jak na przykład lekcja salsy czy pole dance. Kobiety chcą czuć się niepowtarzalne i piękne, więc sprezentowanie im na przykład profesjonalnej sesji zdjęciowej to również nietuzinkowy upominek. – mówi Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Więcej niż połowa - 61% z zapytanych 1434 Pań deklaruje, że obchodzi Dzień Kobiet. Dla 41% to miłe, ale symboliczne święto. Co trzecia Polka zaznacza, iż to szansa dla mężczyzn, aby mogli się wykazać. Dla 17% respondentek, Dzień Kobiet to relikt rodem z PRL-u, a dla 12% kolejny chwyt marketingowy.

Panowie w większości pamiętają jednak o Dniu Kobiet, jak potwierdza łącznie 88% z wszystkich zapytanych przez Prezentmarzeń Polek – 34% wskazuje na męską część znajomych, 29% na partnera, 17% na kolegów z pracy, a 8% na tatę.

W badaniu „Polki o sobie” wzięło udział 1434 respondentek, w tym 42% w związku małżeńskim, 32% w nieformalnym związku i 26% singielek.

*Badanie w formie ankiety online przeprowadził serwis Prezentmarzeń w lutym 2018 na próbie 1434 respondentek.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie