środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne towary konsumpcyjne
Nestlé liderem w przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym na poziomie łańcucha dostaw
Po raz drugi z rzędu międzynarodowa organizacja not-for-profit CDP wyróżniła Nestlé za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Spośród 3300 firm wyróżniono 58. Według raportu „The Global Supply Chain”, Nestlé znalazło się w ścisłej czołówce 2% podmiotów, które kształtują swoją działalność w oparciu o szacunek dla naszej planety.
Nestlé zostało uznane za działania podjęte w ramach swojego łańcucha dostaw. Firma angażuje dostawców w rozwiązywanie problemów związanych ze zmianami klimatu, dostępem do wody oraz zagrożeniami obszarów leśnych. W ten sposób przyczynia się do podnoszenia jakości życia i dąży do lepszej przyszłości.
W Polsce, Nestlé od lat podejmuje wiele działań na rzecz zminimalizowania swojego wpływu na środowisko naturalne. Zakłady produkcyjne firmy korzystają z odnawialnej energii elektrycznej, a także realizują program „Zero odpadów”. Zgodnie z jego założeniami strategia firmy w zakresie gospodarki odpadami koncentruje się na zapobieganiu ich powstawania w fabrykach, m.in. przez optymalizację procesów.
W ciągu ostatnich sześciu lat tylko w czterech swoich fabrykach firma zredukowała zużycie wody na tonę produkcji o 22%. Cel na kolejne lata jest ambitny. Nestlé zobowiązało się, że do 2020 roku obniży zużycie wody w ramach swojej działalności operacyjnej o 35% na tonę produktu w każdej kategorii produktowej w porównaniu z 2010 rokiem.
Więcej o raporcie na stronie CDP.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.