styl życia zainteresowania/hobby praca media/marketing/reklama
Nie ma cię na Facebooku? W przyszłości możesz mieć problemy ze znalezieniem pracy
W Polsce nadal pracy najczęściej szuka się na serwisach rekrutacyjnych. Jednak coraz więcej z nas wykorzystuje w tym celu również portale takie jak Facebook czy LinkedIn. Przykład idzie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie znajdowanie zatrudnienia za pośrednictwem mediów społecznościowych już od jakiegoś czasu nie jest niczym nadzwyczajnym.
Na Facebooku znajdziesz pracę łatwiej?
„Facebook jak najbardziej może być wsparciem w poszukiwaniu pracy. Po pierwsze mamy dostęp do grup branżowych, na których pojawia się wiele ogłoszeń unikalnych i publikowanych szybciej niż na klasycznych portalach pracy. Mamy osobisty kontakt z umieszczającym ogłoszenie, co daje nam pewną przewagę […]. Warto też pamiętać o tym, że na grupach branżowych możemy zaprezentować się jako ekspert” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Franciszek Georgiew, założyciel agencji marketingowej Social Tigers.
Amerykański trend
Na razie Polacy są jeszcze dosyć wstrzemięźliwi, jeśli chodzi o szukanie pracy w serwisach społecznościowych. Należy się jednak spodziewać, że pójdziemy śladem Amerykanów i będziemy się przekonywać do tego coraz mocniej. Sprzyjają temu działania samych portali społecznościowych – stale rozbudowują one narzędzia pomagające w szukaniu pracy. Na pewno osobom, które dbają o swój biznesowy wizerunek w social mediach, będzie więc znaleźć zatrudnienie łatwiej.
„Scyfryzowany” pracownik prędzej skorzysta z Facebooka?
W kontekście powyższego nie powinno dziwić np. otwieranie przez Facebooka różnych centrów szkoleniowych, m.in. dla przedsiębiorców czy osób szukających pracy. Jedno z nich ma powstać wkrótce w Polsce. „Może być to ciekawym wsparciem i rozwinąć kompetencje cyfrowe wśród Polaków” – zauważa ekspert.