styl życia towary konsumpcyjne

Co w serze „piszczy”? Czyli serowe trendy na 2018 rok!

15.01.2018 | Spomlek

Są ważnym źródłem wapnia, białka oraz witaminy B12. Istnieje ich wiele gatunków – dzieli się je np. ze względu na czas dojrzewania, proces produkcyjny, konsystencję czy rodzaj mleka. Sery, bo o nich mowa, od lat goszczą na stołach Polaków, zachwycając smakiem i różnorodnością. Jak będziemy spożywać sery w 2018 roku?

Po pierwsze – wygodnie

Sery konfekcjonowane i paczkowane będą cieszyć się największym zainteresowaniem konsumentów, zwłaszcza tych w dużych miastach – przewiduje Emilia Pożarowszczyk, kierownik ds. marketingu i PR firmy Spomlek, producenta serów m.in. marki Serenada i Skarby Serowara. – Będziemy stawiali na wygodę. Dlatego najlepiej sprawdzą się produkty już pokrojone, w małych estetycznych opakowaniach, dzięki którym spożycie sera będzie łatwe i przyjemne. Również wszelkie tarte wersje serów będą interesowały konsumentów, bo po prostu ułatwiają gotowanie – dodaje Pożarowszczyk.

I rzeczywiście, w portfolio wielu marek można zauważyć pojawienie się serów np. w porcjach „w sam raz na raz” – np. Serenada wprowadziła na przełomie 2016/2017 roku opakowania zawierające 4 plasterki sera Salami. I nie trzeba już szukać lodówki, by schować resztę, nie trzeba martwić się o jego świeżość. Opakowanie „w sam raz na raz” – jak sama nazwa wskazuje – jest idealne na jedną przekąskę.

Po drugie – jakościowo

Coraz większe znaczenie ma dla konsumenta jakość produktu, dlatego wśród producentów panuje trend premiumizacji, czyli sprzedaży produktów lepszej jakości – informuje Emilia Pożarowszczyk. – Mimo iż to cena ciągle gra pierwsze skrzypce w sklepie przy decyzji zakupowej, konsument nie wróci jednak do produktu, który jest słabej jakości i nie spełnia jego oczekiwań, nawet jeśli cena będzie kusząca. Dlatego Polacy coraz częściej sięgają po sery długodojrzewające, zaliczane do produktów premium, które cechuje przede wszystkim wspaniała jakość i smak, którego nie da się zapomnieć. Spomlek jako pierwszy w Polsce zaoferował swoim konsumentom ser długodojrzewający, Bursztyn, który w zeszłym roku obchodził już swoje 15–lecie ­– mówi Emilia Pożarowszczyk i dodaje: ­– Wychodząc też naprzeciw oczekiwaniom miłośników serów, wpisując się w trend convenience, proponujemy tartą wersję sera Bursztyn, w opakowaniach 100 g, bo takie konsumenci bardzo cenią. Dzięki temu używanie Bursztyna do różnych potraw jest niezwykle proste i przyjemne, a o to w gotowaniu chodzi.

Po trzecie – z pomysłem

Konsumenci lubią być inspirowani, dlatego warto pokazywać im, jak mogą wykorzystać sery w codziennym „pichceniu”. – Bo ser można spożywać przecież nie tylko na kanapce – trafnie komentuje Emilia Pożarowszczyk. Dlatego kolejnym trendem w 2018 roku jest spożywanie serów z pomysłem i korzystanie z przepisów, które inspirują i pokazują, jak tak popularny produkt można wykorzystać w nietypowym daniu.

Poniżej prezentujemy serowy przepisy Sylwii Ładygi, ambasadorki marki Serenada i uczestniczki V edycji programu Masterchef, która pokazuje, że ser można wykorzystać na różne smaczne sposoby. Np. w uwielbianym przez Polaków daniu :-)

 ***

Pierogi ruskie z żółtym serem

SKŁADNIKI:

  • mąka pszenna – 0,5 kg
  • jajko – 1 szt.
  • sól – 1 szczypta
  • ciepła woda – 1 szkl.
  • ziemniaki – ok. 0,5 kg
  • ser żółty Gouda Serenada – 250 g
  • cebula –  2 szt.
  • czosnek – 2-3 ząbki
  • sól
  • pieprz

DODATKOWO:

  • okrasa (masło i skwarki – według uznania)

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Obrane ziemniaki gotujemy. Posiekaną cebulę przesmażamy z czosnkiem, ser ścieramy na drobnych oczkach.

Wszystko razem dokładnie mieszamy, doprawiamy do smaku.

Z mąki, jajka, soli i wody robimy elastyczne ciasto, dzielimy, wałkujemy, wykrawamy okręgi i na środek nakładamy porcję farszu. Zlepiamy.

Gotujemy ok. 3 minuty od momentu wypłynięcia (we wrzątku).

Podajemy okraszone masełkiem ze skwarkami oraz posypane startym serem Gouda od Serenady.

Smacznego!

informacje o firmie

***

Sylwia Ładyga – ekspert kulinarny marki Serenada

Autorka bloga ,,Ostra na Słodko''. Blogerka z wileką pasją i ogromnym sercem do gotowania. Zdobywczyni II miejsca na Kulinarny Blog Roku 2016. Uczestniczka V poslkiej edycji napopularniejszego kulinarnego show na świecie. Autorka setek publikacji w prasie kobiecej i kulinarnej.

Marka Serenada

Pod nazwą Serenada kryje się wiele różnych żółtych serów, w tym tak popularne jak Radamer, Salami i Gouda. Marka wyróżnia się oryginalnym opakowaniem, które charakteryzuje się żółtym kolorem i czarnymi dziurami, ale najważniejszym elementem jest wysoka jakość produktów. Gwarancją jakości jest przede wszystkim receptura serowarska, według której od lat produkujemy nasze sery. Receptura mówi, że należy wziąć 10 litrów mleka na każdy 1 kg sera. Takie proporcje gwarantują, że każdy kawałek sera jest bogaty w składniki odżywcze, białko, wapń oraz minerały pochodzące z dużej ilości mleka.

informacje o firmie

***

Sylwia Ładyga – ekspert kulinarny marki Serenada

Autorka bloga ,,Ostra na Słodko''. Blogerka z wileką pasją i ogromnym sercem do gotowania. Zdobywczyni II miejsca na Kulinarny Blog Roku 2016. Uczestniczka V poslkiej edycji napopularniejszego kulinarnego show na świecie. Autorka setek publikacji w prasie kobiecej i kulinarnej.

Marka Serenada

Pod nazwą Serenada kryje się wiele różnych żółtych serów, w tym tak popularne jak Radamer, Salami i Gouda. Marka wyróżnia się oryginalnym opakowaniem, które charakteryzuje się żółtym kolorem i czarnymi dziurami, ale najważniejszym elementem jest wysoka jakość produktów. Gwarancją jakości jest przede wszystkim receptura serowarska, według której od lat produkujemy nasze sery. Receptura mówi, że należy wziąć 10 litrów mleka na każdy 1 kg sera. Takie proporcje gwarantują, że każdy kawałek sera jest bogaty w składniki odżywcze, białko, wapń oraz minerały pochodzące z dużej ilości mleka.