towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Bracia Koral - ten sezon był przebojem

20.12.2017 | Bracia Koral

- Marka Bracia Koral – Lody Jak Dawniej co roku zdobywa większe udziały w rynku. Wiele kompozycji smakowych z oferty tego brandu można już nazwać kultowymi – mówi Mariusz Jurek, Dyrektor Generalny PPL Koral, właściciel marki Bracia Koral. Tym samym podsumowuje sezon 2017.

- W 2017 roku PPL Koral odnotowało rewelacyjne wyniki sprzedaży. Miniony sezon udowodnił, że poza ulubionymi, klasycznymi smakami jak czekolada, truskawka, śmietanka czy wanilia konsumenci są bardzo otwarci na spróbowanie nowych, często nawet egzotycznych smaków. W ostatnim czasie serca konsumentów przebojem zdobyły przykładowo takie kompozycje smakowe jak: słony karmel, masło orzechowe, mięta z czekoladą, śmietanka z ciasteczkami czy też lody inspirowane bardzo już osławionymi na świecie deserami jak: crème brulee, panna cotta czy tiramisu – informuje Mariusz Jurek.

– Podobnie jak w innych segmentach FMCG także w branży lodziarskiej systematycznie umacniają się produkty typu premium. Konsument coraz częściej jest skory zapłacić wyższą cenę za towar, który w zamian zaoferuje mu dodatkową wartość – dodaje.

Rozwój segmentu HoReCa

Rośnie również potencjał sprzedażowy segmentu HoReCa i lodów familijnych, w przypadku których obserwuje się zdecydowanie mniejszą sezonowość i wahania sprzedaży aniżeli w przypadku lodów impulsowych. Po te produkty chętniej sięgamy w okresie jesienno-zimowym, kiedy temperatura na zewnątrz nie rozpieszcza i częściej spożywamy lody w swoich domach lub korzystamy z oferty coraz liczniejszych punktów gastronomicznych – uzupełnia Dyrektor Generalny PPL Koral.

Według raportu „Rynek HoReCa w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017 – 2022” polski rynek HoReCa jest wart 26,7 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 7 proc. w porównaniu do 2016 roku. Wynika to głównie z podwyższenia konsumpcji oraz zadowalającej kondycji krajowej gospodarki.

Jemy coraz więcej lodów

Dyrektor Generalny firmy Koral przyznaje, że trendy zakupowe w przypadku lodów od wielu lat pozostają niezmienne. Podczas pięknej pogody niemal od razu można zauważyć znaczący wzrost spożycia przez konsumentów zwłaszcza lodów impulsowych – w rożku, na patyku, kubku do 400 ml lub typu sadwich. W czasie bardzo upalnych dni Polacy chętniej sięgają po sorbety i lody wodne, które stanowią pyszną ochłodę i owocowe orzeźwienie.

Polska znajduje się obecnie na piątym miejscu w Europie pod względem spożycia lodów. Polacy coraz chętniej sięgają po zimne przysmaki, a tylko w zeszłym roku ich produkcja wzrosła o 29 proc. Według danych Eurostatu w 2016 pobiliśmy rekord naszego kraju, wytwarzając 264 mln litrów lodów. PPL Koral posiada obecnie około 26 proc. krajowego rynku lodów i jest od wielu już lat największym producentem lodów w Polsce - co warte podkreślenia nieustannie pozostaje firmą rodzinną o stuprocentowym kapitale polskim.

W sezonie 2017 marka Bracia Koral – Lody Jak Dawniej przedstawiła aż 16 nowych propozycji smakowych. Do palety popularnych lodów dołączyły m.in. czekolada z wiśniami czy śmietanka z truskawkami. Portfolio zostało również wzbogacone o nowego rożka, dwa sandwich’e, lody w ciastkach, nowe lody na patyku oraz mleczne i sorbetowe kompozycje smakowe w opakowaniach familijnych o pojemnościach 450 ml oraz 900 ml.

Marka Bracia Koral - Lody Jak Dawniej zadebiutowała na rynku w sezonie 2014 z okazji jubileuszu 35-lecia działalności Przedsiębiorstwa Produkcji Lodów Koral. Obecnie w portfolio marki dostępnych jest przeszło 50 produktów - oferta obejmuje zarówno lody impulsowe, familijne jak i lody na gałki do segmentu HoReCa. Systematycznie i znacząco zwiększając udziały w rynku, marka Bracia Koral - Lody Jak Dawniej oferuje konsumentom oryginalne kompozycje smakowe przygotowywane z najwyższej jakości surowców opartych na specjalnie wyselekcjonowanych recepturach. Puszysta śmietanka, prawdziwe masło, najlepszej jakości kakao, belgijska czekolada, najwyższej klasy bakalie oraz porcje świeżych i soczystych owoców to składniki, dzięki którym lody Bracia Koral choć tworzone dziś, smakują jak dawniej.

informacje o firmie

  

informacje o firmie