styl życia zainteresowania/hobby internet towary konsumpcyjne rodzina

Tradycyjne kartki świąteczne odchodzą do lamusa. Firmy coraz częściej wysyłają życzenia w formie wideo

15.12.2017 | redakcja infoWire.pl

Koniec roku to dla firm bardzo gorący okres. Wiele z nich pamięta jednak o swoich klientach oraz kontrahentach i przesyła im z okazji świąt bożonarodzeniowych życzenia, a czasem – także upominki. Zwyczaj trwa, ale się zmienia: spada popularność obdarowywania kalendarzami, upowszechnia się natomiast wysyłanie życzeń w formie wideo.

Video killed the… traditional Christmas card

„Kiedy spojrzymy na nasze biurka w grudniu, to zapewne większość z nas zauważy, że coraz rzadziej otrzymujemy tradycyjne, drukowane kartki, a coraz częściej mają one formę wideo czy przekazów w mediach społecznościowych. Nowe technologie i internet sprzyjają temu, żeby rozwijać swoją kreatywność oraz pomysłowość, jeżeli chodzi o te kartki świąteczne” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Aleksandra Wesołowska, specjalista ds. PR i mediów społecznościowych w Praca.pl.

Lepszy nośnik magii świąt

Wideokartki świąteczne sprawdzają się zwłaszcza w dużych firmach, które mają do obdarowania znaczną liczbę klientów i kontrahentów – wysyłka życzeń w takiej formie jest znacznie prostsza i mniej czasochłonna niż w przypadku zwykłych kartek. Jak zauważa Justyna Wasinkiewicz, kierownik działu wideo w netPR.pl: „Na pewno dużą zaletą życzeń świątecznych w postaci wideo jest szybkość ich dotarcia. Do wielu firm życzenia wysyłane tradycyjną pocztą trafiają z opóźnieniem. Kiedy mija już magia świąt, nie wywołują one w nas tylu emocji”. Poza tym wideokartka świąteczna jest dobrym kontentem do zamieszczenia w mediach społecznościowych – za jej pomocą możemy złożyć życzenia także naszym obserwatorom. Samo tworzenie takiej kartki świątecznej pomaga zaś zintegrować osoby zatrudnione w firmie.

Słodkości milsze niż kalendarze

Warto pamiętać, że przesyłanie kartek świątecznych z życzeniami sprzyja budowaniu relacji firmy z obdarowywanymi i kształtuje jej pozytywny wizerunek. Podobnie rzecz ma się z wysyłaniem prezentów. Należy mieć jednak na uwadze, że nie wszystkie organizacje pozwalają swoim pracownikom na przyjmowanie droższych upominków. Dobrze więc, aby prezenty wyróżniały się nie wartością, ale w inny sposób – najlepiej, żeby były spersonalizowane. Co ciekawe, jeśli chodzi o przekazywane upominki, spada popularność kalendarzy, w cenie dalej pozostają za to słodycze.

załączniki