styl życia zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka
Escape Room podbił polski rynek rozrywki i doczekał się pierwszych mistrzostw
Moda na zabawę w Escape Room trafiła do Polski 3 lata temu, dziś szacuje się, iż w całym kraju jest około tysiąca pokojów zagadek. Kiedyś Escape Room funkcjonował jako gra komputerowa oparta jedynie na opisie pomieszczenia, z którego należało się wydostać po rozwikłaniu wszystkich zagadek. Aktualnie zdobywa coraz więcej fanów w realnym świecie, którzy w zaaranżowanym pokoju testują swoje umiejętności i oddają się kreatywnej, zespołowej rozrywce.
Głównym powodem, dla którego Polacy tak chętnie odwiedzają pokoje zagadek jest dobra zabawa. Celem gry jest znalezienie obiektów i rozwiązanie szyfrów, które pomogą wydostać się z pokoju. Każdy przedmiot w pomieszczeniu może mieć znaczenie, ale niektóre są tylko po to by zmylić graczy. Dodatkowo ograniczenie czasowe do 45 lub 60 minut pozwala zbudować odpowiednie napięcie i atmosferę skupienia.
Organizatorzy gry zapewniają uczestnikom pokoje o różnej tematyce. Zabójstwo, wyprawa na Marsa, katastrofa lotnicza, ucieczka z więzienia czy zagadka Enigmy – chętni mogą wybierać w coraz większej liczbie propozycji. Pokoje różnią się poziomem trudności oraz liczbą uczestników, która może wziąć udział w zabawie. Jedno jest pewne - rozgrywka jest tak skonstruowana, żeby była oryginalna i wciągająca. Nie każdej grupie uda się wyjść z pokoju samodzielnie. Wówczas można poznać rozwiązanie od Mistrza Gry lub spróbować swoich sił jeszcze raz.
Specjaliści zajmujący się branżą rozrywki obserwują dynamiczny wzrost popularności tej zabawy wśród Polaków, a niektórzy wręcz nazywają Polskę europejską stolicą pokojów zagadek.
Zauważyliśmy, że coraz częściej spędza się w takich miejscach wieczory kawalerskie i panieńskie, a także urodziny czy imprezy integracyjne. Escape Room to połączenie intrygującej przygody i gry logicznej. Uczestnicy takiej zabawy całkowicie przenoszą się do wykreowanego miejsca, w którym rozgrywa się akcja scenariusza. Polacy szukają pomysłów na niestandardowe spędzanie czasu, a Escape Room dobrze wpisuje się w koncepcję oryginalnej i modnej rozrywki – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
Nasze obserwacje potwierdzają również wyniki badania „Sposoby Polaków na jesienną chandrę”. Z ponad 1874 zapytanych przez serwisu Prezentmarzeń respondentów, ponad 40% deklaruje, iż szuka kreatywnej rozrywki, szczególnie o tej porze roku, gdy pogoda nie zachęca do outodoorowych aktywności. – dodaje Grzegorz Rożalski.
W przeciwieństwie do gier komputerowych emocje w Escape Room są realne i prawdziwe. Co ważne w tym typie zabawy nie ma ograniczeń wiekowych. Dziadek z wnuczkiem, ojciec z córką, paczka przyjaciół – każdy może spróbować swoich sił i sprawdzić spryt oraz spostrzegawczość. Projektanci tej atrakcji natrudzili się by atrakcje były ciekawe, oryginalne i trzymały w napięciu do samego końca. To emocjonująca gra łącząca sprawność fizyczną, inteligencję, błyskotliwość i logiczne myślenie.
W Polsce pierwsze Escape Roomy pojawiły się w 2014 roku, dziś są już dostępne w wielu miastach, m.in. Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku, Lublinie, Łodzi, Rzeszowie, Bydgoszczy, Katowicach, Toruniu czy Poznaniu. Ze względu na wzrost zainteresowania Polaków tą formą rozrywki, organizatorzy pokojów zagadek aktywnie rozwijają swoje propozycje oferując coraz ciekawsze i urazmaicone aranżacje zabawy, inspirowane aktualnymi fabułami filmów, książek czy gier komputerowych.
O obecnej popularności tej formy rozrywki w Polsce świadczy również fakt, iż jesienią br. roku we Wrocławiu odbyły się I Mistrzostwa Polski Escape Room.
W Polsce pasjonatów kreatywnej rozrywki przybywa, a Escape Room to ciekawa forma zabawy, która wciąga, intryguje, jak również uczy działania w zespole i spostrzegawczości. Dlatego twórcy i organizatorzy tej formy rozrywki idą o krok dalej, proponując wykorzystanie Escape Roomu w ofercie edukacyjnej czy w projektach rekrutacyjnych. – podsumowuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
m.debska@innovationpr.pl
tel: +48 662 150 880
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
m.debska@innovationpr.pl
tel: +48 662 150 880