nowe produkty/usługi transport turystyka/wypoczynek

Nowe możliwości podróżowania do Norwegii. Fjord Line buduje nowoczesny katamaran

14.11.2017 | Fjord Line

Fjord Line inwestuje w nowy katamaran na popularnej trasie Hirtshals – Kristiansand łączącej Europę kontynentalną z Norwegią. Statek będzie większy, bardziej komfortowy, będzie pływał częściej i zabierze więcej pasażerów niż aktualnie obsługujący to połączenie Fjord Cat. Oddanie nowej jednostki do użytku jest planowane na 2020 rok.

Decyzja o budowie nowego katamaranu zapadła w związku ze wzrostem ruchu na trasie między Hirtshals, a Kristiansand - od 2014 roku do 2016 roku liczba pasażerów zwiększyła się o 26.000. W 2016 roku przez cztery miesiące, bo tyle obecnie trwa sezon, w rejsie uczestniczyło ponad 200 tysięcy pasażerów.
Ilość podróżnych z Polski w tym okresie wzrosła o 6%. Co ciekawe, trasę często wybierają rodacy jadący nie na południe Norwegii, gdzie dopływa katamaran, ale dalej do regionu fiordów, mimo dostępnych bezpośrednich połączeń. Powodem są niższe ceny biletów oraz znacznie krótszy - od 8 do 14 godzin - czas trwania rejsu.

Najszybsze morskie połączenie
Czas podróży się nie zmieni. Fjord Cat to obecnie najszybsze morskie połączenie pomiędzy Europą kontynentalną a Norwegią. Nowa, większa jednostka utrzyma czas trwania rejsu na poziomie dwóch godzin, tyle samo ile płynie obecnie eksploatowany „kot”.

Nowy komfort podróży
Katamaran będzie korzystał z najnowszych dostępnych technologii. Wnętrza będą lekkie i przestronne, wystrój zdominuje styl skandynawski. Rodziny z dziećmi będą miały do dyspozycji specjalną strefę zabaw. Dorośli dwa razy większy sklep Tax Free i trzy różne koncepty kulinarne.
„Komfort podróżnych jest dla nas najważniejszy, nowy katamaran zapewni najbardziej relaksujący i wygodny sposób podróżowania, jednocześnie będąc najszybszym połączeniem morskim pomiędzy Danią a Norwegią. To nowy kamień milowy w rozwoju Fjord Line” - mówi Rickard Ternblom, CEO Fjord Line AS.

Więcej rejsów, dłuższy sezon
Nowy katamaran będzie mógł przewieźć dwukrotnie więcej pasażerów (1.200) i dwukrotnie więcej samochodów (410), dodatkowo na pokład zabierze autobusy i samochody ciężarowe. Fjord Cat nadal pozostanie w użyciu, na tej trasie będą pływać obydwie jednostki. Oznacza to, że za trzy lata będziemy mieć do wyboru więcej godzin rejsów, również poza sezonem. Obecnie Fjord Cat pływa od końca kwietnia do początku września.

Budowy statku podjęła się australijska stocznia Austal Ships Pty Ltd.

Informacje techniczne dotyczące nowej jednostki, w nawiasach dla porównania dane aktualnie pływającego Fjord Cata:

Długość 109 m (91 m)
Szerokość 30,5 m (26 m)
Głębokość pod linią wodną 3,8 m (3,8 m)
Pasażerowie 1.200 (676)
Samochody osobowe 410 (200)
Ładunek > 500 LM (0 m)
Prędkość 40 węzłów (40 węzłów)
Czas przejazdu 2 h 15 min (2 h 15 min) 

Więcej informacji na temat tej trasy i pozostałych połączeń do Norwegii wraz z aktualnym rozkładem rejsów 2017 i 2018 na www.fjordline.com/pl

informacje o firmie

Fjord Line Polska
Fjord Line jest nowoczesną firmą żeglugową oferującą komfortowe połączenia promowe z Danii do Norwegii. Armator, po odnowieniu tonażu i poszerzeniu oferty o rejsy ze Szwecji do Norwegii z sukcesem umacnia pozycję na rynku. Dwa ekologiczne promy wycieczkowe armatora: MS Stavangerfjord i MS Bergensfjord, które rozpoczęły rejsy w 2013 i 2014 roku, są jednymi z najnowocześniejszych i najbardziej innowacyjnych w całej Skandynawii. Oba statki codziennie obsługują szlak morski pomiędzy portem Hirtshals w Danii, a regionem Fiordów Norwegii - Bergen i Stavanger oraz pomiędzy Hirtshals, a Langesund położonym dwie godziny od Oslo. Kadłuby promów powstały w Stoczni Gdańsk.

20 czerwca 2014 roku Fjord Line dodał do oferty rejsy z Sandefjord do Strömstad. Od tego czasu całkowicie zmodernizowany statek MS Oslofjord codziennie zapewnia dwie okrężne przeprawy na trasie Szwecja - Norwegia.Dodatkowo, w przedłużonym sezonie letnim, szybkobieżny katamaran HSC Fjord Cat obsługuję ekspresową linię łączącą Hirtshals i norweski Kristiansand.   

Oprócz ruchu pasażerskiego, Fjord Line realizuje zlecenia w zakresie transportu różnego rodzaju pojazdów ciężarowych i towarów, czym zajmują się oddziały cargo na terenie Norwegii i Danii.

Fjord Line został założony w 1993 roku. Armator aktualnie zatrudnia 600 osób na morzu oraz 170 pracowników w biurach w Skandynawii, Niemczech, Holandii i Polsce, gdzie w 2015 otworzył swój oddział. Dodatkowo, w sezonie kwiecień – wrzesień liczba pracowników zwiększa się o 150 osób. Firma jest notowana na giełdzie w Oslo.

informacje o firmie

Fjord Line Polska
Fjord Line jest nowoczesną firmą żeglugową oferującą komfortowe połączenia promowe z Danii do Norwegii. Armator, po odnowieniu tonażu i poszerzeniu oferty o rejsy ze Szwecji do Norwegii z sukcesem umacnia pozycję na rynku. Dwa ekologiczne promy wycieczkowe armatora: MS Stavangerfjord i MS Bergensfjord, które rozpoczęły rejsy w 2013 i 2014 roku, są jednymi z najnowocześniejszych i najbardziej innowacyjnych w całej Skandynawii. Oba statki codziennie obsługują szlak morski pomiędzy portem Hirtshals w Danii, a regionem Fiordów Norwegii - Bergen i Stavanger oraz pomiędzy Hirtshals, a Langesund położonym dwie godziny od Oslo. Kadłuby promów powstały w Stoczni Gdańsk.

20 czerwca 2014 roku Fjord Line dodał do oferty rejsy z Sandefjord do Strömstad. Od tego czasu całkowicie zmodernizowany statek MS Oslofjord codziennie zapewnia dwie okrężne przeprawy na trasie Szwecja - Norwegia.Dodatkowo, w przedłużonym sezonie letnim, szybkobieżny katamaran HSC Fjord Cat obsługuję ekspresową linię łączącą Hirtshals i norweski Kristiansand.   

Oprócz ruchu pasażerskiego, Fjord Line realizuje zlecenia w zakresie transportu różnego rodzaju pojazdów ciężarowych i towarów, czym zajmują się oddziały cargo na terenie Norwegii i Danii.

Fjord Line został założony w 1993 roku. Armator aktualnie zatrudnia 600 osób na morzu oraz 170 pracowników w biurach w Skandynawii, Niemczech, Holandii i Polsce, gdzie w 2015 otworzył swój oddział. Dodatkowo, w sezonie kwiecień – wrzesień liczba pracowników zwiększa się o 150 osób. Firma jest notowana na giełdzie w Oslo.