styl życia zainteresowania/hobby turystyka/wypoczynek

Azja najpopularniejszym celem jesiennych podróży Polaków

We wrześniu i październiku najpopularniejszym kierunkiem zagranicznych podróży Polaków jest Azja. Aż 15% podróżujących wybrało Izrael jako cel jesiennych wyjazdów. Jakie są preferencje wyjazdowe Polaków, kiedy w kraju temperatury spadają i jak kształtują się ceny ubezpieczeń turystycznych w sezonie jesiennym?

Koniec sezonu nie oznacza końca wyjazdów wakacyjnych. Jesienią szczególnym zainteresowaniem Polaków cieszą się azjatyckie kierunki podróży. Eksperci rankomat.pl sprawdzili, jakie kraje Azji cieszyły się największą popularnością we wrześniu i październiku.

Wczesna jesień w Izraelu
W okresie od września do października 2017 r. polscy turyści najchętniej odwiedzali Izrael (15,14%), nieco mniej osób wybrało Chiny (9,57%) oraz Tajlandię (9,28%). Na kolejnych miejscach znalazły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, Indonezja, Japonia, Turcja, Gruzja, Wietnam oraz Indie.
Dominują wyjazdy o długości od 8 do 14 dni. Wybrało je ponad 40% turystów.
To inaczej niż przed rokiem – wówczas ponad 47% podróżujących wybrało wariant wyjazdów dłuższych niż 14 dni.

 Azja najczęściej wybierane kraje 2017.png

Ile zapłacisz za ubezpieczenie do Azji
Średnia cena ubezpieczenia turystycznego do Azji wyniosła 6,2 zł za dzień ochrony dla jednej osoby. Zestawiając ją z najtańszą polisą w porównywarce rankomat.pl (4,3 zł/dzień ochrony), można stwierdzić, że ubezpieczający decydują się na szersze zakresy polisy i wyższe sumy gwarantowane.

"W odróżnieniu do wyjazdów w Unii Europejskiej, na terenie której możemy skorzystać z Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, w Azji 100% kosztów leczenia musi pokryć sam poszkodowany. Najlepszą ochronę świadczą prywatne placówki, w których usługi medyczne nie należą do najtańszych. Dlatego podróżujący decydują się na zakup polisy z szerszym zakresem i wyższymi sumami ubezpieczenia.” – mówi Tomasz Masajło, Dyrektor ds. marketingu i e-commerce rankomat.pl


Najdrożej do Nepalu, najtaniej do Turcji
Najwięcej za ubezpieczenie turystyczne zapłaciły osoby podróżujące do Nepalu – było to średnio aż 12 zł za dzień ochrony dla jednej osoby. Jest to kierunek wybierany najczęściej przez himalaistów – na cenę wpływa zatem nie tylko wysokość kosztów leczenia w tym rejonie, ale przede wszystkim ryzyko, jakim obciążone są ekstremalne wspinaczki wysokogórskie. Wśród azjatyckich kierunków wysoką średnią ceną polisy wyróżniają się także Birma (10,6 zł za dzień ochrony) oraz Arabia Saudyjska (8,8 zł za dzień ochrony), czyli kraje słynące z wysokich kosztów leczenia.
Najmniej za ubezpieczenie zapłaciły osoby podróżujące do krajów azjatyckich, ale leżących stosunkowo blisko Europy, czyli Turcji (4,1 zł za dzień ochrony) oraz Gruzji (4,6 zł za dzień ochrony).

 Cena ubezpieczenia a kierunek podróży.png

W ubiegłym roku królowała Tajlandia
W okresie od września do listopada 2016 roku sytuacja odnośnie wyjazdów azjatyckich prezentowała się nieco inaczej. 26,3% wyjeżdżających wskazało Tajlandię jako najczęściej wybierany kierunek wyjazdu. Na podium znalazła się także Indonezja (7,9%) oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie (7,4%). Kolejne miejsca zajęły Izrael, Gruzja, Wietnam, Chiny, Japonia, Sri Lanka oraz Indie.

 Azja najczęściej wybierane kraje 2016.png

Artykuł powstał w oparciu o dane ze sprzedaży polis turystycznych w porównywarce ubezpieczeń turystycznych rankomat.pl.

informacje o firmie

Rankomat.pl jest internetową porównywarką specjalizującą się w porównywaniu i sprzedaży ubezpieczeń: komunikacyjnych, podróżnych, nieruchomości, na życie. Ponadto do grupy serwisów spółki Rankomat należą porównywarka ofert finansowych (finanse.rankomat.pl) oraz ofert telekomunikacyjnych (komorkomat.pl). Współpraca z wiodącymi towarzystwami ubezpieczeń, bankami oraz operatorami telekomunikacyjnymi umożliwia porównanie wielu ofert jednocześnie i zakup wybranego  produktu w najlepszej cenie.
Spółka powstała w 2008 roku. Obecnie jest częścią grupy Bauer Media - właściciela m.in. serwisu Interia.pl i radia RMF FM.

informacje o firmie

Rankomat.pl jest internetową porównywarką specjalizującą się w porównywaniu i sprzedaży ubezpieczeń: komunikacyjnych, podróżnych, nieruchomości, na życie. Ponadto do grupy serwisów spółki Rankomat należą porównywarka ofert finansowych (finanse.rankomat.pl) oraz ofert telekomunikacyjnych (komorkomat.pl). Współpraca z wiodącymi towarzystwami ubezpieczeń, bankami oraz operatorami telekomunikacyjnymi umożliwia porównanie wielu ofert jednocześnie i zakup wybranego  produktu w najlepszej cenie.
Spółka powstała w 2008 roku. Obecnie jest częścią grupy Bauer Media - właściciela m.in. serwisu Interia.pl i radia RMF FM.