styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne
Skarby Kilimandżaro i Himalajów dostępne tylko w gwiazdkowych restauracjach w Polsce
Dwie nowe kawy Nespresso Exclusive Selection dają koneserom możliwość obcowania z najwyższej jakości kawą. Przeznaczone do restauracji typu fine dining, gdzie jakość serwowanego jedzenia jest na najwyższym poziomie i kładzie się szczególny nacisk na sposób podawania i doświadczania tego, co jemy. W Polsce dostępne będą tylko w dwóch miejscach – Atelier Amaro oraz Restauracji Senses.
Jesienią Nespresso wprowadza na polski rynek dwie nowe mieszkanki kaw Nespresso Exclusive Selection. Ziarna pozyskane z plantacji w Nepalu i Tanzanii, zostały skomponowane w taki sposób, aby zagwarantować niepowtarzalne doświadczenie klientom wyłącznie najbardziej luksusowych restauracji, sygnowanych gwiazdkami Michelin. KILIMANJARO PEABERRY oraz NEPAL LAMJUNG pochodzą z plantacji położonych w wysokich górach, w miejscach wyjątkowo trudno dostępnych, wymagających od farmerów niezwykłej skrupulatności i dbałości w uprawie i selekcjonowaniu ziaren.
„Wielkie rzeczy się dzieją, gdy ludzie spotykają się z górami” – słowa poety Williama Blake’a to maksyma podróżników i odkrywców. Niezwykle trudne i górzyste tereny w Tanzanii i Nepalu nagradzają wysiłki tylko najbardziej wytrwałych z nich. Dlatego plantatorzy kawy z tych rejonów należą do elity swego fachu, pozyskującej najrzadsze i najtrudniejsze w uprawie ziarna, będące podstawą wyrafinowanych połączeń smakowych, skomponowanych dla najbardziej wymagających koneserów.
Kawa Exclusive Selection Nepal Lamjung pozyskiwana jest u podnóża Himalajów, gdzie hoduje się rzadkie odmiany ziaren kawy: Bourbon i Typica. Uprawiane przez 300 plantatorów ziarna, zbierane i obrabiane są ręcznie. Ręczny zbiór pozwala na zebranie przede wszystkim dojrzałych owoców, co ma ogromne znaczenie dla ostatecznego smaku zaparzonej kawy. Nespresso stosuje technikę rozdzielnego palenia, by wydobyć z kawy jej złożone aromaty. Pierwsza część ziaren poddawana jest ciemnemu paleniu, aby nadać kawie intensywności, druga - długiemu, które czyni ją delikatniejszą. Wynikiem tego zabiegu jest jedwabista, intensywna kawa o orzeźwiającym aromacie opiekanego chleba. Wyczuć można w niej też orzechy laskowe i prażone zboża. Intensywność kawy określona została na 5, a więc optymalnie smakuje podana jako espresso lub lungo. Doskonale komponuje się z czekoladowymi deserami, będąc zwieńczeniem wyśmienitego posiłku.
Kawa Exclusive Selection Kilimanjaro Peaberry pochodzi z ręcznie zbieranych ziaren Arabiki Peaberry, uprawianych na zboczach Kilimandżaro w Tanzanii. Owoc kawy daje jedno ziarno zamiast dwóch (tak dzieje się tylko w przypadku 5% owoców kawy na świecie), co oznacza, że kawa uzyskuje bardziej skoncentrowany aromat. W tym majestatycznym terroir wybrani przez Nespresso farmerzy codziennie udoskonalają metody obróbki kawy: każdy owoc jest ręcznie zbierany, pozbawiany miąższu, płukany w czystej wodzie i suszony na słońcu. Zanim owoce kawy trafią do palenia muszą przebyć trudną drogą górskimi szlakami przez lokalne spółdzielnie. To dążenie do doskonałości, w połączeniu z wyjątkowymi warunkami uprawy daje kawę o naturalnym, intensywnie owocowym aromacie. Wyczuwalne są szczególnie aromaty mango, ananasa, owoców leśnych i lekka nuta drewna. Intensywność 8 oznacza, że kawa Exclusive Selection Kilimanjaro Peaberry będzie idealna do podania w formie espresso i ristretto. Doskonale komponuje się z trunkami, np. rumem.
- Kawa to zwyczajowo ostatnia rzecz, którą delektują się klienci przed opuszczeniem restauracji. A więc wybór kawy, sposobu w jaki jest podawana i wspomnienie, które po sobie pozostawia, są niezwykle istotnymi elementami doskonałego, pełnego przeżycia kulinarnego, jakiego doświadczają – podkreśla Reto Bruegger, pełniący w Nestlé Nespresso funkcję Head of B2B. – Od wielu lat jesteśmy w kontakcie z najwybitniejszymi na świecie szefami kuchni i rozmowy z nimi pomogły nam stworzyć dwie ekskluzywne kawy tak, aby uzupełnić to wyrafinowane przeżycie jakim jest doświadczenie obcowanie z kuchnią na najwyższym poziomie.
W Polsce do projektu wprowadzenia mieszanek Nespresso Exclusive Selection zostały zaproszone dwie gwiazdkowe restauracje – Atelier Amaro oraz Restauracja Senses.
- Słynąca z sycenia w równym stopniu wszystkich zmysłów Senses jest pierwszą restauracją w Polsce bazującą na technice note-by-note. - Zdecydowałem się na współpracę z Nespresso z kilku powodów. Po pierwsze, możecie mnie nazwać kawoholikiem: uwielbiam kawę, jej smak i aromat. Cóż, pochodzę przecież z Włoch - kraju, gdzie chyba wszyscy lubią kawę - podkreśla Andrea Camastra, szef kuchni Senses. - Po drugie, Nespresso to poważny, szanowany na całym świecie brand, któremu, przy ogromnej skali produkcji, udaje się zachować w swoich kawach ich wyjątkowy, rzemieślniczy charakter. Wynika to zarówno z dbałości o jakość surowca: Nespresso pozyskuje swoje kawy z najlepszych miejsc na świecie, m.in. z Nepalu i Kolumbii, jak i wykorzystywania najnowszych technologii produkcji.
Atelier Amaro działa natomiast w oparciu o tradycję, odkrywając różnorodność unikalnych składników i dawnych, zapomnianych produktów naturalnych z obszaru Polski.
Cieszę się ze Nespresso na bazie długoletniej współpracy z najlepszymi szefami kuchni, zdecydowało się na ukłon w ich stronę i przygotowało tak unikalną i butikową kolekcję dla elity branży restauracyjnej. Jest to znakomity przykład poszanowania dla wspólnej idei, opartej na podążaniu za wyjątkowym smakiem, aromatem i jakością. Cieszę się, że moje atelier stało się częścią światowego projektu i zapraszam na degustowanie momentów, również z kawa Nespresso w atelier Amaro*.
Obie kawy Nespresso Exclusive Selection dostępne będą w Polsce od listopada 2017 roku. Przeznaczone są wyłącznie dla restauracji typu fine dining, wyróżnionych gwiazdkami Michelin. W Polsce są to: Atelier Amaro i Senses. Marka Nespresso współpracuje z 780 wyróżnionymi restauracjami na całym świecie.
informacje o firmie
Nestlé Nespresso S.A.
Nestlé Nespresso S.A., światowy pionier i lider rynku kawy porcjowanej najwyższej jakości, koncentruje się na dwóch segmentach rynku: gospodarstwach domowych (B2C) oraz gastronomii, miejscach pracy i wypoczynku (B2B). Firma współpracuje z ponad 70.000 plantatorów w 12 krajach w ramach programu AAA Sustainable Quality™ Program w celu utrwalania praktyk zrównoważonego rozwoju na plantacjach i ich regionach. Nespresso Professional to połączenie najwyższej jakości kawy, zaawansowanych technologicznie ekspresów oraz innowacyjnych systemów płatności, dzięki którym Nespresso jest dostawcą kawy w najbardziej prestiżowych restauracjach, hotelach oraz w branży biurowej, handlowej i lotniczej. Dodatkowe informacje dostępne na stronie internetowej www.nespresso.com/pro
informacje o firmie
Nestlé Nespresso S.A.
Nestlé Nespresso S.A., światowy pionier i lider rynku kawy porcjowanej najwyższej jakości, koncentruje się na dwóch segmentach rynku: gospodarstwach domowych (B2C) oraz gastronomii, miejscach pracy i wypoczynku (B2B). Firma współpracuje z ponad 70.000 plantatorów w 12 krajach w ramach programu AAA Sustainable Quality™ Program w celu utrwalania praktyk zrównoważonego rozwoju na plantacjach i ich regionach. Nespresso Professional to połączenie najwyższej jakości kawy, zaawansowanych technologicznie ekspresów oraz innowacyjnych systemów płatności, dzięki którym Nespresso jest dostawcą kawy w najbardziej prestiżowych restauracjach, hotelach oraz w branży biurowej, handlowej i lotniczej. Dodatkowe informacje dostępne na stronie internetowej www.nespresso.com/pro