nowe produkty/usługi transport

Emirates Flight Training Academy odbiera pierwsze samoloty szkolno-treningowe

11.09.2017 | Emirates

Z Duluth do Dubaju trafiły dwa samoloty Cirrus SR22 G6, zatrzymując się po drodze w 11 miastach na terenie 10 państw

Poniedziałek, 11 września 2017 r. – Dubaj, ZEA – Nowoczesny ośrodek szkoleniowy Emirates Flight Training Academy, który powstaje w odpowiedzi na rosnące globalne zapotrzebowanie branży lotniczej na pilotów, odebrał w Dubaju dwa samoloty szkolno-treningowe Cirrus SR22 G6. To pierwsze z 22 jednosilnikowych samolotów Cirrus zamówionych przez szkołę na potrzeby kształcenia początkujących pilotów.

Dwie maszyny z oznaczeniami A6-CTA i A6-CTB wylądowały w Dubaju po pokonaniu ponad 13 tysięcy kilometrów oraz podróży przez Atlantyk. Ze względu na ich wielkość i inne ograniczenia, między innymi rozmiary zbiorników paliwa i zasięg samolotów, trasa z zakładu produkującego Cirrusy w USA do Dubaju musiała zostać podzielona na kilkanaście etapów.

Po ukończeniu produkcji oba samoloty poleciały z Duluth w stanie Minnesota do Knoxville w stanie Tennessee, gdzie znajduje się centrum dystrybucji Cirrusów. Na miejscu zostały poddane przeglądowi przez zespoły Cirrus i Emirates Flight Training Academy, które oceniły stan maszyn przed lotem oraz przeprowadziły kontrolę funkcjonalną i dokonały ich oblotu. Następnie samoloty pokonały trasę obejmującą 11 etapów w 10 krajach i podróż przez Ocean Atlantycki, spędzając w powietrzu średnio 5 godzin dziennie. 

Z Knoxville A6-CTA i A6-CTB udały się do Portsmouth w stanie New Hampshire, a następnie do Sept Iles i Iqaluit w Kanadzie. Z Iqaluit samoloty wyruszyły w dwuetapową podróż przez Atlantyk, zatrzymując się w Nuuk na Grenlandii i w Reykjavíku na Islandii, po czym zakończyły transatlantycki odcinek drogi w szkockim Wick. Były to jednocześnie najdłuższe etapy podróży ze Stanów Zjednoczonych do Dubaju. 

Po przylocie do Europy, samoloty wyruszyły ze Szkocji do Sywell w angielskim hrabstwie Northamptonshire, a stamtąd do Wenecji, na Kretę, do Akaby, Bahrajnu i wreszcie do Dubaju. Podróż odbywała się zawsze w ciągu dnia, a samoloty przez cały czas leciały w luźnej formacji, co ułatwiało uzyskiwanie zezwoleń na przelot. 

Lądowanie formacji pierwszych dwóch Cirrusów na lotnisku w Dubaju można obejrzeć w najnowszym filmie 360° na kanale YouTube przewoźnika.

Samoloty Cirrus SR22 G6 będą stanowić trzon floty szkolno-treningowej Emirates Flight Training Academy. Zostały wyposażone w nowoczesny płatowiec kompozytowy, dwa duże, 12-calowe wyświetlacze, system zarządzania lotem sterowany klawiaturą oraz zintegrowany panel EICAS.  Samolot dysponuje zasięgiem 1 207 mil morskich (1 943 km) i rozwija rzeczywistą prędkość przelotową 183 węzłów (340 km/h). 

Oprócz 22 Cirrusów SR22 G6 szkoła Emirates Flight Training Academy złożyła także zamówienie na pięć dwusilnikowych Embraerów Phenom 100EV, zostając pierwszym ośrodkiem w historii wykorzystującym ten model samolotu do szkolenia pilotów.

Emirates Flight Training Academy znajduje się w pobliżu lotniska Dubai World Central (DWC) w Dubai South, a po planowanym na listopad tego roku otwarciu zostanie jedną z najnowocześniejszych akademii lotniczych na świecie. Ośrodek zajmie powierzchnię odpowiadającą 200 boiskom piłkarskim, na której znajdą się sale wykładowe, symulatory, młoda i nowoczesna flota samolotów szkolno-treningowych, droga startowa o powierzchni 1 800 m2, własna wieża kontroli lotów i centrum obsługi technicznej, a także infrastruktura mieszkalna i wypoczynkowa dla szkolących się pilotów.

Więcej informacji na temat ośrodka, a także zasad i terminów rekrutacji znajduje się na stronie http://www.emiratesflighttrainingacademy.com/ 

 

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

informacje o firmie

O Emirates 

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 260 szerokokadłubowych maszyn, w tym 14 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 215 samolotów o wartości ponad 108 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.  

Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 84 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji. 

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com

 

załączniki

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

informacje o firmie

O Emirates 

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 260 szerokokadłubowych maszyn, w tym 14 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 215 samolotów o wartości ponad 108 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.  

Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 84 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji. 

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com