wydarzenia kultura/sztuka/rozrywka
Markowy 9. Bella Skyway Festival w Toruniu
Bella Skyway Festival kreuje kulturalną markę miasta i wzbogaca jego ofertę turystyczną. Międzynarodowe korporacje i lokalny biznes od kilku lat współtworzą wyjątkowy festiwal światła, wpisując się w dobre praktyki efektywnej współpracy między sektorem publicznym, biznesem i przedstawicielami kultury i sztuki. Festiwal zapewnia biznesowym partnerom niestandardowe formy promocji marki — logo sponsora staje się elementem mappingu 3D wyświetlanego na zabytkowych fasadach.
Sponsorem tytularnym festiwalu są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych Spółka Akcyjna i marka Bella. TZMO SA to wiodący europejski producent i dostawca produktów medycznych, artykułów higienicznych i kosmetycznych na rynek światowy. Firma dysponuje wieloletnim doświadczeniem oraz nowoczesnymi technologiami produkcji, dzięki czemu dostarcza produkty najwyższej jakości.
Już po raz kolejny Bella Skyway Festival wspiera Bank Millennium — ogólnopolski,
uniwersalny bank oferujący swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną. Bank Millenium w tym roku jest mecenasem projekcji „Water Concept Factory” wyświetlanej na kurtynach wodnych, której towarzyszą rozświetlone i poruszające się w rytm muzyki drony. Mecenasem projekcji polskiej grupy Bodigi jest również Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, będący jedną z największych uczelni w Polsce, zarówno pod względem liczby studentów, jak i oferowanych kierunków studiów.
Fot. Adrian Chmielewski/ K35 photo
„Organum” to instalacja video-mappingowa z muzyką na żywo, pokazem świateł oraz systemem Surround®. Kompozycja Steve’a Nasha i Jana Mroczka na organy oraz instrumenty elektroniczne powstała w ramach Bella Skyway Festival 2017. Sponsorem instalacji jest Nowa Elektrociepłownia w Toruniu – producent ciepła i energii elektrycznej z nowej wysokosprawnej elektrociepłowni gazowej. Elektrociepłownia gazowa wyposażona w instalacje kogeneracyjne zapewni w długoletniej perspektywie ciągłość dostaw ciepła dla mieszkańców Torunia i poprawi bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej w regionie.
Od kilku lat współpracujemy ze znanymi w kraju i za granicą markami. Marka Bella, Bank Millenium czy EDF są wiodącymi firmami w swoich dziedzinach, dlatego cieszymy się, że współtworzą z nami kolejny Bella Skyway Festival — mówi Przemysław Draheim, rzecznik prasowy Bella Skyway Festival.
Partnerem Głównym 9. Bella Skyway Festival jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, które zaprasza do niezwykłej podróży po miejskiej poezji. Ocubo — jeden z najpopularniejszych portugalskich zespołów zajmujących się wideomappingiem przygotował projekcję 3D w technologii widzenia stereoskopowego pt. „Urban Poetry”, którą podczas festiwalu można oglądać na fasadzie budynku Urzędu Marszałkowskiego.
Fot. Adrian Chmielewski/ K35 photo
W tym roku do grona sponsorów instalacji prezentowanych na Bella Skyway Festival dołączyła również firma Color SC, która objęła patronatem instalację „Renaissance Palace”, autorstwa włoskiej grupy Marianolight.
Fot. Adrian Chmielewski/ K35 photo
Sponsorem festiwalu i jednej z jego projekcji jest również marka Specjal, dzięki której można było oglądać mapping na fasadzie budynku Teatru im. Willama Horzycy. W trwającej od kwietnia kampanii „Legenda Północy” marka Specjal w formie komiksów prezentuje blisko 30 historii i podań z północnych regionów Polski, czyli Pomorza, Kujaw, Warmii i Mazur. Jedna z nich została specjalnie rozwinięta i zrealizowana w technice mappingu. Jest to opowieść o dzielnym Hieronimie, który przegonił smoka z Torunia. W widowiskowej projekcji Specjala ta historia jest punktem wyjścia, by opowiedzieć więcej także o samym mieście i zabrać widzów w podróż po toruńskiej starówce i pokazać legendarne symbole miasta, wśród których znajdą się m.in. pierniki, Mikołaj Kopernik, słynny dzwon Tuba Dei (Trąba Boża) oraz — oczywiście — smok toruński i mistrz Hieronim. Instalacja i projekcja wideomappingu jest czymś niespotykanym w skali kraju, ponieważ za podstawę scenariusza posłużył komiks, który zrealizowano w ciekawej i efektownej dla oka animowanej formie.
Fot. Adrian Chmielewski/ K35 photo
Toyota Bednarscy, będąca również sponsorem festiwalu, objęła swoim patronatem projekcję „Cosmic Flow” autorstwa węgierskiej grupy LimeLight, prezentowaną na fasadzie budynku Collegium Maximum, z którym węgrzy mierzyli się po raz trzeci. Poza tym, przez cały czas trwania festiwalu, pod teatrem im. Wilama Horzycy prezentowane były samochody hybrydowe marki Toyota. Ubiegłoroczna prezentacja auta Toyota C-HR, połączona z projekcją mappingu 3D na pojeździe, zachwyciła widzów i pokazała, że goście Bella Skyway Festival kochają auta hybrydowe. W ramach strefy Toyota Bednarscy auta hybrydowe można było obejrzeć auta i dowiedzieć się na ich temat wielu ciekawych informacji.
Partnerem festiwalu było również Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, przed którym można było oglądać wyjątkowy spektakl „Pieśń Bugajów”, opowiadający w nietypowy sposób, bo z użyciem światła UV, starosłowiańskie historie.
Zmotoryzowanych uczestników wydarzeń informujemy o możliwości skorzystania z parkingu strzeżonego partnera Toruńskiej Agendy Kulturalnej — Polskiego Związku Motorowego — pod mostem drogowym im. Józefa Piłsudskiego, przy ulicy Bulwar Filadelfijski 11/15.
informacje o firmie
Toruńska Agenda Kulturalna
ul. Pod Krzywą Wieżą 1, 87-100 Toruń
tel. +48 56 621 03 33 ⋅ faks +48 56 651 02 37
http://www.tak.torun.pl/
informacje o firmie
Toruńska Agenda Kulturalna
ul. Pod Krzywą Wieżą 1, 87-100 Toruń
tel. +48 56 621 03 33 ⋅ faks +48 56 651 02 37
http://www.tak.torun.pl/