styl życia zainteresowania/hobby turystyka/wypoczynek

City break. Co to jest i dlaczego zyskuje popularność w Polsce?

30.08.2017 | Prezentmarzeń

City break, czyli krótki wypad do innego miasta, to modny sposób na wakacyjny urlop i zauważalny trend w turystyce. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń, aż 37% Polaków chce wyjechać na urlop nawet 3 razy w roku, ale za to na krótsze wakacje. City break dobrze wpisuje się w tę potrzebę i pozwala na aktywne zwiedzanie wybranego miasta, poczucie jego atmosfery i skorzystanie z lokalnych rozrywek.

Atrakcyjne ceny przelotów, w dużej mierze oferowane przez linie niskokosztowe, duża i różnorodna baza noclegów powoduje, iż przedłużone, weekendowe wyjazdy do stolic europejskich cieszą się dużą popularnością. Dobre perspektywy tego segmentu rynku turystycznego ma także Polska, której miasta oferują wiele walorów i różnorodne, a czasem unikalne formy rozrywki. Polacy, jak potwierdzają liczne badania częściej decydują się na spędzenie urlopu w kraju niż zagraniczne wojaże, co pozytywnie wpływa na rozwój krajowego rynku usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką.

Zauważyliśmy, iż już od kilku lat Polacy bardzo interesują się aktywnym spędzaniem czasu i próbowaniem niestandardowych form rozrywek odwiedzając największe polskie miasta. Z tą myślą w naszym serwisie, który oferuje oryginalne spędzanie czasu, próbowanie sportów ekstremalnych i kolekcjonowanie przygód w formie przeżyć, wprowadziliśmy dodatkowy podział atrakcji według miast. Największym zainteresowaniem cieszą się propozycje z Krakowa, Warszawy, Gdańska, Gdyni, Wrocławia, Poznania – mówi Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Jakich atrakcji szukają w polskich miastach turyści? Oprócz zabytków i popularnych miejsc, zainteresowaniem cieszą się atrakcje związane z realizacja sportów ekstremalnych w powietrzu, za kierownicą, a w przypadku miast położonych nad morzem lub rzeką, również sporty wodne.

Lot widokowy samolotem, skok na bungee, wizyta w Escape room, lot w tunelu aerodynamicznym, Flyboard – to niestandardowe i ciekawe atrakcje, które oferują współczesne, polskie miasta. Jak wynika z naszych obserwacji, podczas urlopu jesteśmy skłonni wydać więcej na oryginalne rozrywki, średnio wydajemy na nie 300 – 400 zł podczas wyjazdu – komentuje Grzegorz Rożalski.

Polacy coraz bardziej starają się spędzać wolny czas aktywnie, a wyjazdy typu „city break” są dobrą odskocznią od codziennej rutyny i pozwalają na szybki zastrzyk pozytywnej energii oraz chwilę relaksu poza miejscem zamieszkania. City break, z którego chętnie korzystają Polacy to popularny aktualnie trend turystyczny, praktycznie na każdą kieszeń.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie