styl życia zainteresowania/hobby media/marketing/reklama turystyka/wypoczynek

Najlepsze kierunki dla social mediowych freaków

18.07.2017 | KAYAK

Wyszukiwarka ofert turystycznych KAYAK.pl sprawdza, które z ulubionych kierunków Polaków cieszą się największą popularnością na Instagramie. Serwis przygotował również wskazówki na udane wakacyjne posty

  • Londyn jest nie tylko najpopularniejszym europejskim miastem na Instagramie, ale także najtańszym kierunkiem pod względem cen lotów ze średnią na poziomie 415 złotych
  • Dubaj jest najczęściej oznaczanym miastem na świecie spośród ulubionych kierunków Polaków
  • KAYAK.pl przedstawia przydatne wskazówki dotycząca korzystania z mediów społecznościowych w wakacje

Warszawa, 18 lipca 2017 – Media społecznościowe stały się nieodłączną częścią podróżowania – 50% przedstawicieli generacji Y nieprzerwanie korzysta ze smartfonów podczas wakacji, a 62% z nich właśnie za pomocą urządzeń mobilnych dzieli się z bliskimi wrażeniami z letniego wyjazdu. KAYAK.pl przygotował kompleksowy przewodnik dla osób, które są stale podłączone do sieci. Serwis podpowiada, które miasta cieszą się popularnością na Instagramie, do których z nich można polecieć najtaniej oraz dzieli się przydatnymi wskazówkami, dzięki którym przygotować można piękne zdjęcie z wakacji.  

Jak ulubione kierunki Polaków plasują się na Instagramie?

W tym roku Barcelona jest niekwestionowanym faworytem Polaków – miasto znalazło się na szczycie listy 20 najpopularniejszych kierunków w Europie, jest również trzecim najchętniej oznaczanym na Instagramie miastem z zestawienia. Dwie stolice –  Londyn i Paryż – cieszą się jednak jeszcze większą popularnością w mediach społecznościowych: z odpowiednio 78 i 66 milionami użytych hasztagów wyprzedziły pozostałe 18 miast najchętniej wybieranych przez Polaków pod względem liczby postów. Co więcej, zarówno Londyn, jak i Paryż oferują atrakcyjne ceny połączeń lotniczych. Podróżni, którzy marzą o zdjęciu z Big Benem zapłacą średnio 415 złotych za lot w dwie strony. Z kolei ci, którzy wolą romantyczny portret u stóp wieży Eiffla – 438 złotych. Madryt (20 milionów hasztagów) i Amsterdam (17 milionów hasztagów) zamykają pierwszą piątkę. Jednak biorąc pod uwagę jedynie oznaczenia z polskimi nazwami kierunków, widać, że Polacy szczególnie chętnie chwalą się nadmorskimi wakacjami z wyróżniającą się liczbą postów z Krety, Majorki i Korfu.

 10 najczęściej oznaczanych na Instagramie miast spośród 20 ulubionych kierunków Polaków w Europie

Kierunek

Cena za lot w dwie strony

Łączna liczba hasztagów (po angielsku i polsku)

Londyn

415 PLN

78 417 937

Paryż

438 PLN

66 241 900

Barcelona

597 PLN

29 440 554

Madryt

627 PLN

20 343 567

Amsterdam

433 PLN

17 872 401

Rzym

472 PLN

14 276 707

Majorka

539 PLN

5 010 519

Lizbona

834 PLN

4 474 519

Ateny

575 PLN

4 437 322

Neapol

452 PLN

4 008 268

Dubaj jest jedynym bliskowschodnim miastem, które w tym roku znalazło się na liście 20 ulubionych kierunków na świecie wśród podróżnych z Polski. Z ponad 53 milionami hasztagów światowa stolica luksusu jest również najczęściej oznaczana w mediach społecznościowych – nic dziwnego z jej niepowtarzalną architekturą i złotym słońcem każdy post jest hitem. Tuż za Dubajem uplasowały się popularne amerykańskie miasta – Nowy Jork z 49 milionami postów oraz Miami, Los Angeles i Chicago zamykające najpopularniejszą piątkę. 

10 najczęściej oznaczanych na Instagramie miast spośród 20 ulubionych kierunków Polaków na świecie

Kierunek

Cena za lot w dwie strony

Łączna liczba hasztagów (po angielsku i polsku)

Dubaj

1778 PLN

53 800 985

Nowy Jork

1932 PLN

49 648 586

Miami

2245 PLN

39 248 814

Los Angeles

2571 PLN

30 612 800

Chicago

2226 PLN

28 123 859

Tokio

2410 PLN

24 988 801

Toronto

2391 PLN

22 920 255

Singapur

2573 PLN

20 281 994

Hong Kong

2320 PLN

19 019 124

Sydney

4727 PLN

17 885 703

Vera Pershina Dyrektor Regionalna KAYAK na Europę Wschodnią i kraje nordyckie komentuje: „Pomaganie podróżnym w planowaniu i organizowaniu wymarzonych podróży jest naszą pasją. Jako że media społecznościowe stają się coraz ważniejszym elementem wyjazdów Polaków, przygotowaliśmy dla nich listę najlepszych wskazówek na wakacje spod znaku internetowego szaleństwa – od topowych kierunków jak Londyn i Dubaj, po najlepsze miejsca na zdjęcia panoramiczne jak tarasy dzielnicy Alfama w Lizbonie”.  

KAYAK.pl podpowiada, jak stworzyć najlepszy wakacyjny post

 Zrobienie zdjęcia w technice 360 stopni lub zdjęcia panoramicznego w wyjątkowym miejscu:

  • Dzielnica Alfama w Lizbonie: zdjęcie zrobione na jednym z tarasów Alfamy pokaże niezwykłą panoramę miasta z jego czerwonymi dachami i najbardziej znanymi zabytkami na tle błękitu oceanu
  • Portovenere w Cinque Terre: świetna lokalizacja na uchwycenie w jednym ujęciu błękitu śródziemnomorskiego wybrzeża i kolorowej zabudowy przy promenadzie miasta
  • Panorama Florencji z placu Michała Anioła: zdjęcie z położonego nad miastem placu Michała Anioła będzie szczególnie piękne nocą – z miastem rozświetlonym ciepłym światłem ulicznych latarni i wzgórzami rozpościerającymi się w tle
  • Sam Pan Bok, Tajlandia: region znany jako Wielki Kanion Tajlandii wprost zapiera dech w piersiach, nie tylko na żywo, ale i na zdjęciach
  • Narodowy Park Masoala, Madagaskar: ujęcie w technice 360 stopni nad jednym z licznych jezior parku pozwoli każdemu przenieść się do ery dinozaurów i prehistorycznej scenerii

Połącz się ze społecznością poprzez użycie popularnych hasztagów

Oprócz najpopularniejszych hasztagów, takich jak #travel #instatravel czy #travelgram, podróżni powinni rozważyć dodanie kilku kolejnych. Strzałem w dziesiątkę będą też #wanderlust #instago #adventure lub #worldplaces. Warto dodawać oznaczenia danego miejsca, np. nazwę miasta lub dzielnicy – to najprostszy sposób na organiczne pozyskanie nowych obserwujących.

Zaangażuj się

Eksperci w dziedzinie mediów społecznościowych zawsze podkreślają, że zaangażowanie się w kontakt z osobami obserwującymi – odpowiadanie na ich komentarze, reagowanie na uwagi – jest najłatwiejszym sposobem na zbudowanie silnej społeczności na własnym profilu.

Uwagi:

Dane dotyczące używania urządzeń mobilnych przez Polaków podczas wakacji zostały podane na podstawie wyników Raportu KAYAK: Mobile Travel Report 2016. Pełna treść raportu jest dostępna w linku

Ranking 20 najpopularniejszych kierunków wśród Polaków w 2017 roku został podany na podstawie wyszukiwań w serwisie KAYAK.pl, wykonanych między 2.07.2016 a 2.07.2017 dla podróży w 2017 roku. Średnie ceny zostały podane dla lotu w dwie strony dla jednej osoby w klasie ekonomicznej. Ceny mogły ulec zmianie lub mogą nie być dłużej dostępne. Ranking najpopularniejszych kierunków pod względem postów na Instagramie powstał w oparciu o liczbę hasztagów z nazwami kierunków w języku polskim i angielskim zebranych w analizie z 5.07.2017.

informacje o firmie

O KAYAK

KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.

www.kayak.pl   

informacje o firmie

O KAYAK

KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.

www.kayak.pl