styl życia zainteresowania/hobby media/marketing/reklama turystyka/wypoczynek
Najlepsze kierunki dla social mediowych freaków
Wyszukiwarka ofert turystycznych KAYAK.pl sprawdza, które z ulubionych kierunków Polaków cieszą się największą popularnością na Instagramie. Serwis przygotował również wskazówki na udane wakacyjne posty
- Londyn jest nie tylko najpopularniejszym europejskim miastem na Instagramie, ale także najtańszym kierunkiem pod względem cen lotów ze średnią na poziomie 415 złotych
- Dubaj jest najczęściej oznaczanym miastem na świecie spośród ulubionych kierunków Polaków
- KAYAK.pl przedstawia przydatne wskazówki dotycząca korzystania z mediów społecznościowych w wakacje
Warszawa, 18 lipca 2017 – Media społecznościowe stały się nieodłączną częścią podróżowania – 50% przedstawicieli generacji Y nieprzerwanie korzysta ze smartfonów podczas wakacji, a 62% z nich właśnie za pomocą urządzeń mobilnych dzieli się z bliskimi wrażeniami z letniego wyjazdu. KAYAK.pl przygotował kompleksowy przewodnik dla osób, które są stale podłączone do sieci. Serwis podpowiada, które miasta cieszą się popularnością na Instagramie, do których z nich można polecieć najtaniej oraz dzieli się przydatnymi wskazówkami, dzięki którym przygotować można piękne zdjęcie z wakacji.
Jak ulubione kierunki Polaków plasują się na Instagramie?
W tym roku Barcelona jest niekwestionowanym faworytem Polaków – miasto znalazło się na szczycie listy 20 najpopularniejszych kierunków w Europie, jest również trzecim najchętniej oznaczanym na Instagramie miastem z zestawienia. Dwie stolice – Londyn i Paryż – cieszą się jednak jeszcze większą popularnością w mediach społecznościowych: z odpowiednio 78 i 66 milionami użytych hasztagów wyprzedziły pozostałe 18 miast najchętniej wybieranych przez Polaków pod względem liczby postów. Co więcej, zarówno Londyn, jak i Paryż oferują atrakcyjne ceny połączeń lotniczych. Podróżni, którzy marzą o zdjęciu z Big Benem zapłacą średnio 415 złotych za lot w dwie strony. Z kolei ci, którzy wolą romantyczny portret u stóp wieży Eiffla – 438 złotych. Madryt (20 milionów hasztagów) i Amsterdam (17 milionów hasztagów) zamykają pierwszą piątkę. Jednak biorąc pod uwagę jedynie oznaczenia z polskimi nazwami kierunków, widać, że Polacy szczególnie chętnie chwalą się nadmorskimi wakacjami z wyróżniającą się liczbą postów z Krety, Majorki i Korfu.
10 najczęściej oznaczanych na Instagramie miast spośród 20 ulubionych kierunków Polaków w Europie
Kierunek |
Cena za lot w dwie strony |
Łączna liczba hasztagów (po angielsku i polsku) |
Londyn |
415 PLN |
78 417 937 |
Paryż |
438 PLN |
66 241 900 |
Barcelona |
597 PLN |
29 440 554 |
Madryt |
627 PLN |
20 343 567 |
Amsterdam |
433 PLN |
17 872 401 |
Rzym |
472 PLN |
14 276 707 |
Majorka |
539 PLN |
5 010 519 |
Lizbona |
834 PLN |
4 474 519 |
Ateny |
575 PLN |
4 437 322 |
Neapol |
452 PLN |
4 008 268 |
Dubaj jest jedynym bliskowschodnim miastem, które w tym roku znalazło się na liście 20 ulubionych kierunków na świecie wśród podróżnych z Polski. Z ponad 53 milionami hasztagów światowa stolica luksusu jest również najczęściej oznaczana w mediach społecznościowych – nic dziwnego z jej niepowtarzalną architekturą i złotym słońcem każdy post jest hitem. Tuż za Dubajem uplasowały się popularne amerykańskie miasta – Nowy Jork z 49 milionami postów oraz Miami, Los Angeles i Chicago zamykające najpopularniejszą piątkę.
10 najczęściej oznaczanych na Instagramie miast spośród 20 ulubionych kierunków Polaków na świecie
Kierunek |
Cena za lot w dwie strony |
Łączna liczba hasztagów (po angielsku i polsku) |
Dubaj |
1778 PLN |
53 800 985 |
Nowy Jork |
1932 PLN |
49 648 586 |
Miami |
2245 PLN |
39 248 814 |
Los Angeles |
2571 PLN |
30 612 800 |
Chicago |
2226 PLN |
28 123 859 |
Tokio |
2410 PLN |
24 988 801 |
Toronto |
2391 PLN |
22 920 255 |
Singapur |
2573 PLN |
20 281 994 |
Hong Kong |
2320 PLN |
19 019 124 |
Sydney |
4727 PLN |
17 885 703 |
Vera Pershina Dyrektor Regionalna KAYAK na Europę Wschodnią i kraje nordyckie komentuje: „Pomaganie podróżnym w planowaniu i organizowaniu wymarzonych podróży jest naszą pasją. Jako że media społecznościowe stają się coraz ważniejszym elementem wyjazdów Polaków, przygotowaliśmy dla nich listę najlepszych wskazówek na wakacje spod znaku internetowego szaleństwa – od topowych kierunków jak Londyn i Dubaj, po najlepsze miejsca na zdjęcia panoramiczne jak tarasy dzielnicy Alfama w Lizbonie”.
KAYAK.pl podpowiada, jak stworzyć najlepszy wakacyjny post
Zrobienie zdjęcia w technice 360 stopni lub zdjęcia panoramicznego w wyjątkowym miejscu:
- Dzielnica Alfama w Lizbonie: zdjęcie zrobione na jednym z tarasów Alfamy pokaże niezwykłą panoramę miasta z jego czerwonymi dachami i najbardziej znanymi zabytkami na tle błękitu oceanu
- Portovenere w Cinque Terre: świetna lokalizacja na uchwycenie w jednym ujęciu błękitu śródziemnomorskiego wybrzeża i kolorowej zabudowy przy promenadzie miasta
- Panorama Florencji z placu Michała Anioła: zdjęcie z położonego nad miastem placu Michała Anioła będzie szczególnie piękne nocą – z miastem rozświetlonym ciepłym światłem ulicznych latarni i wzgórzami rozpościerającymi się w tle
- Sam Pan Bok, Tajlandia: region znany jako Wielki Kanion Tajlandii wprost zapiera dech w piersiach, nie tylko na żywo, ale i na zdjęciach
- Narodowy Park Masoala, Madagaskar: ujęcie w technice 360 stopni nad jednym z licznych jezior parku pozwoli każdemu przenieść się do ery dinozaurów i prehistorycznej scenerii
Połącz się ze społecznością poprzez użycie popularnych hasztagów
Oprócz najpopularniejszych hasztagów, takich jak #travel #instatravel czy #travelgram, podróżni powinni rozważyć dodanie kilku kolejnych. Strzałem w dziesiątkę będą też #wanderlust #instago #adventure lub #worldplaces. Warto dodawać oznaczenia danego miejsca, np. nazwę miasta lub dzielnicy – to najprostszy sposób na organiczne pozyskanie nowych obserwujących.
Zaangażuj się
Eksperci w dziedzinie mediów społecznościowych zawsze podkreślają, że zaangażowanie się w kontakt z osobami obserwującymi – odpowiadanie na ich komentarze, reagowanie na uwagi – jest najłatwiejszym sposobem na zbudowanie silnej społeczności na własnym profilu.
Uwagi:
Dane dotyczące używania urządzeń mobilnych przez Polaków podczas wakacji zostały podane na podstawie wyników Raportu KAYAK: Mobile Travel Report 2016. Pełna treść raportu jest dostępna w linku.
Ranking 20 najpopularniejszych kierunków wśród Polaków w 2017 roku został podany na podstawie wyszukiwań w serwisie KAYAK.pl, wykonanych między 2.07.2016 a 2.07.2017 dla podróży w 2017 roku. Średnie ceny zostały podane dla lotu w dwie strony dla jednej osoby w klasie ekonomicznej. Ceny mogły ulec zmianie lub mogą nie być dłużej dostępne. Ranking najpopularniejszych kierunków pod względem postów na Instagramie powstał w oparciu o liczbę hasztagów z nazwami kierunków w języku polskim i angielskim zebranych w analizie z 5.07.2017.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.
informacje o firmie
O KAYAK
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.