wydarzenia sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Provident po raz 22. wesprze projekty wolontariackie – w ich wyborze pomogą internauci

05.06.2017 | Provident Polska SA

Wycieczka dla podopiecznych domu dziecka, piknik integracyjny dla dzieci z zespołu szkół specjalnych czy zakup karmy i organizacja spacerów dla psów ze schroniska – to tylko przykłady projektów, które zostaną w tym roku zrealizowane dzięki wsparciu Provident Polska oraz przede wszystkim dzięki zaangażowaniu ponad 400 pracowników firmy. To już 22. odsłona programu wolontariatu „Tak! Pomagam” w 20-letniej historii Providenta.

 „Tak! Pomagam” to ogólnopolski program wolontariatu pracowniczego organizowany przez Provident Polska. Realizowany jest nieprzerwanie od 2006 roku. Co roku odbywa się w dwóch odsłonach, do których pracownicy i doradcy klienta zgłaszają swoje propozycje. Do obecnej, 22. edycji zgłoszonych zostało 37 projektów. Rada Programowa wybrała spośród nich 22, których  realizację dofinansuje firma. Za pomocą profilu na Facebook’u internauci wybiorą kolejnych 5 inicjatyw, które również otrzymają grant na realizację. Głosowanie wystartuje 14 czerwca.

- Provident Polska od 20 lat wspiera swoich klientów w realizacji ich planów i marzeń. Nasi pracownicy od zawsze angażowali się w pomoc innym. Postanowiliśmy wspierać te działania i  ująć je w formalne ramy.  W 2006 roku było to dość nowatorskie podejście wśród firm, ale spotkało się z dużym uznaniem naszych pracowników i współpracujących z nami doradców – mówi Agnieszka Krajnik, koordynator ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Provident Polska. - Mogą oni dwa razy w roku zgłaszać projekty działań na rzecz ośrodków ze swojego otoczenia – np. domów dziecka, schronisk, stowarzyszeń pomagających osobom niepełnosprawnym – i dzięki wsparciu finansowemu naszej firmy mogą je zrealizować – wyjaśnia.

Tak! Pomagam od 11 lat

Zaangażowanie firmowych wolontariuszy i znajomość lokalnych problemów sprawiają, że od 11 lat Provident z sukcesem realizuje program „Tak! Pomagam”. Do tej pory odbyło się 21 edycji, w trakcie których zostały zrealizowane 534 projekty na terenie całej Polski.

Zgłaszane projekty obejmują działania skierowane zarówno do starszych, jak i najmłodszych. Wsparcie otrzymują m.in. podopieczni domów dziecka i pomocy społecznej, ośrodki terapii zajęciowej oraz kluby sportowe, szkoły i przedszkola, a także schroniska dla zwierząt. Wolontariusze pomagają w różny sposób: remontują sale, place zabaw, organizują wycieczki, ciekawe wydarzenia dla dzieci i młodzieży. Każdorazowo w projekty angażują się nie tylko pracownicy firmy i doradcy klienta, ale także ich rodziny i wszyscy sympatycy i miłośnicy wolontariatu.

Wolontariat pracowniczy to przede wszystkim pomoc tym, którzy jej najbardziej potrzebują, ale także aktywność, która buduje trwałe relacje między pracownikami firmy, pozwalając na realizację wspólnych celów i rozwijanie zainteresowań w gronie współpracowników – mówi Agnieszka Krajnik.

Zmieniamy oblicze wolontariatu

Wiele osób, które raz podjęły się wolontariatu, kontynuuje te działania w kolejnych latach, np. Sylwia Brzezińska z gdańskiego oddziału Providenta, która od 2012 roku regularnie organizuje wycieczki dla dzieci w Domu Dziecka w Malborku. – Angażowanie się w wolontariat daje wiele satysfakcji, zwłaszcza gdy nie jest to jednorazowe działanie. Przez lata mojej współpracy z Domem Dziecka w Malborku miałam okazję obserwować, jak zmienia się życie podopiecznych placówki, jak maluchy stają się nastolatkami – opowiada.

W tym roku Sylwia Brzezińska zorganizuje dzieciom kolejną wycieczkę, tym razem do Gdyni, gdzie będą mogły zwiedzić m.in. okręt Błyskawica z okresu II wojny światowej. To jeden z 22 projektów, który został wybrany przez Radę Programową 22. edycji programu „Tak! Pomagam”. Oceniając i wybierając najlepsze projekty, rada bierze pod uwagę faktyczne zaangażowanie pracowników i przedstawicieli firmy, poświęcony czas i wkład pracy, liczbę osób biorących udział w projekcie oraz długofalowość, czyli szanse kontynuacji podjętych działań w przyszłości. Skład Rady Programowej 22. edycji to: Dariusz Piotrowski, prezes Centrum Wolontariatu, Bogusław Homicki, reprezentujący Towarzystwo Przyjaciół  Dzieci Ulicy, Joanna Mielczarek, reprezentująca Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, Milena Jagoda, Marta Weremczuk-Kacprzak oraz Monika Rogala - firmowe wolontariuszki oraz przedstawicielki firmy - Maja Żuchowska i  Agnieszka Krajnik.

Zaangażowanie firmy w projekty wolontariackie na pewno zmienia oblicze tej pomocy. Mowa nie tylko o przekazywanych na ten cel środkach, ale przede wszystkim o promowaniu wolontariatu wśród pracowników. Dzięki temu kolejne osoby mogą odkrywać radość, jaką daje bezinteresowne pomaganie innym – podkreśla Dariusz Piotrowski z Centrum Wolontariatu.

Warto podkreślić, że projekty, które nie zostały wybrane przez Radę Programową, wciąż jeszcze mają szansę na realizację. Spośród 15 projektów internauci wybiorą min. 5, głosując na facebookowym profilu programu „Tak! Pomagam”. Działania, które będą ubiegać się o finansowanie, to m.in. zakup i zamontowanie huśtawek na placu zabaw Domu Dziecka w Bytomiu oraz remont sali dla klasy integracyjnej w szkole podstawowej w Tyczynie.

W każdą edycję angażuje się ponad 400 pracowników Provident Polska, w tym członkowie zarządu firmy. Na przeprowadzenie projektów ze wszystkich edycji firma przekazała już blisko 1,5 mln zł.

Informacje o programie „Tak! Pomagam”

Projekty „Tak! Pomagam” ocenia niezależna Rada Programowa, w skład której wchodzą przedstawiciele NGOs oraz firmowych wolontariuszy. W roku 2011 Provident otrzymał wyróżnienie Europejskich Nagród Wolontariatu Pracowniczego za wieloletnią pracę na rzecz promocji i rozwoju idei wolontariatu pracowniczego. Program „Tak! Pomagam” był przedmiotem badań studentów i kadry akademickiej zarówno w Polsce, jak i za granicą m.in. ze Szkoły Biznesu i Nauk Społecznych w Aarhus w Danii (School of Business and Social Science). Partnerem programu „Tak! Pomagam” jest Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu, organizacja wspierająca działania wolontariackie i wolontariuszy.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.

W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).

 

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie.

W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).