styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Rynkowa szansa suszonej śliwki

12.04.2017 | California Prune Board

Najnowsze wyniki raportu Instytutu ARC Rynek i Opinia pokazują, że w trakcie tegorocznych Świąt Wielkanocnych 58 proc. Polaków zamierza wydać średnio o 247 złotych więcej na artykuły spożywcze, niż na co dzień. To duża szansa również dla sprzedawców suszonych śliwek.

Pozytywne trendy

Jak wskazują badania przeprowadzone na zlecenie California Prune Board – organizacji reprezentującej kalifornijską branżę producentów suszonych śliwek słynących na całym świecie z wysokiej jakości, ankietowani najczęściej sięgają po śliwkę suszoną w sezonie świątecznym oraz coraz chętniej spożywają ją na co dzień. W 2016 roku ponad 25% badanych deklarowało, że zamierza kupować więcej suszonych śliwek w przyszłości. Ten pozytywny trend, połączony z rosnącą świadomością konsumentów, którzy coraz częściej szukają naturalnych produktów jako składnika zbilansowanej diety i zdrowego trybu życia – wpisuje się w filozofię produkcji śliwek suszonych w słonecznej Kalifornii.

Wielkanoc ze śliwką kalifornijską

Z badań konsumenckich przeprowadzonych przez California Prune Board wynika, że 67% respondentów spożywa suszone śliwki w trakcie okresu świątecznego, a ponad 27% stosuje je jako dodatek do ciast i słodkich wypieków. Różnorodne wielkanocne menu pozwala wykorzystać wszechstronność kulinarną, jaką dają mięsiste i naturalnie słodkie śliwki kalifornijskie. Produkt ten doskonale sprawdza się zarówno w  tradycyjnych wypiekach, takich jak: babki, mazurki czy serniki, jak i w nowoczesnej kuchni.

W odpowiedzi na potrzeby konsumentów i z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, California Prune Board przygotowała wraz z chefem Michałem Lachurem przepis na mazurek bez pieczenia z wegańskim kajmakiem i suszoną śliwką kalifornijską. Propozycja jest alternatywną wersją tradycyjnego polskiego wypieku, odpowiednia dla wegan, wegetarian oraz pasjonatów fit słodkości.

Raw mazurek z wegańskim kajmakiem na spodzie z orzechów pekan i suszonej śliwki kalifornijskiej

Składniki:


300 g śliwki kalifornijskiej

300 g migdałów ( + kilka sztuk do dekoracji)

2 szczypty soli

Skórka z 1 pomarańczy

400 ml mleka kokosowego (1 puszka)

1 szklanka nierafinowanego cukru trzcinowego

2 łyżki oleju kokosowego

1 łyżka kandyzowanej skórki pomarańczowej

1 łyżka rodzynek

4 śliwki kalifornijskie

1 łyżka płatków migdałowych

 Przygotowanie:

Migdały i śliwki zmiksować razem z dwiema szczyptami soli oraz skórką z 1 pomarańczy na jednolitą, plastyczną masę. Jeśli masa nie chce się skleić, można dodać 2 łyżki oleju kokosowego lub wody. Tak przygotowaną masą wyłożyć spód formy. Wstawić do lodówki. Do niewielkiego rondelka wlać mleko kokosowe oraz cukier. Mieszać do momentu, aż masa zgęstnieje (około 15-20 minut). Zdjąć z palnika, dodać olej kokosowy i dokładnie wymieszać. Jak kajmak lekko przestygnie wylać masę na przygotowany wcześniej spód i udekorować kandyzowaną skórką pomarańczową, rodzynkami, śliwką kalifornijską oraz płatkami migdałowymi. Wstawić do lodówki na kilka godzin lub całą noc.  Termin trwałości - do 7 dni. 

 ***

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=100 w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2016 metodą CAWI.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

 

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

 

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.