nowe produkty/usługi środowisko naturalne/ekologia media/marketing/reklama

#PIĄTKADLARYSIA - akcja NAT GEO WILD z WWF POLSKA

13.03.2017 | WWF Polska

#PiątkaDlaRysia – pod takim hasłem startuje dziś lokalna akcja społeczna kanału Nat Geo Wild z WWF Polska na rzecz rysia nizinnego.  Działania prowadzone są w ramach „Miesiąca z wielkimi kotami” – cyklu programów telewizyjnych poświęconych wielkim kocim drapieżcom, które emitowane są na kanale codziennie od godz. 18:00.

Ryś, obok niedźwiedzia i wilka, należy do trójki dużych drapieżników żyjących w Polsce. Jest tak zwanym gatunkiem parasolowym. Polowania, kłusownictwo oraz wycinanie lasów doprowadziły do niemal całkowitego wyginięcia tych zwierząt w Europie Zachodniej. Obecnie w Polsce żyje tylko 40 rysiów nizinnych.

Dzięki akcji #PiątkaDlaRysia Nat Geo Wild z WWF Polska, każdy może wesprzeć ten zagrożony gatunek. Wystarczy wgrać zdjęcie swojego pupila do mozaiki przedstawiającej rysia na stronie http://wielkiekoty.natgeowild.pl. Zdjęcie może być przesłane z dysku komputera lub załadowane z galerii w serwisie Facebook. Za każdą dodaną fotografię, która stanie się elementem mozaiki, Nat Geo Wild przeznaczy 5 zł na program ochrony rysia nizinnego. Każda osoba może wgrać do aplikacji maksymalnie 3 zdjęcia. Celem akcji jest ułożenie pełnego obrazka rysia składającego się z 5 tys. zdjęć i przekazanie przez Nat Geo Wild 25 tys. zł na rzecz programu ochrony rysia.

Akcję #PiątkaDlaRysia wspierają działania komunikacyjne w mediach społecznościowych, na antenie kanałów z portfolio FOX Networks Group oraz w wybranych portalach internetowych. Spot informujący o akcji dostępny jest pod linkiem. Akcji towarzyszy również wsparcie radiowe w Radiu Zet.

Współpraca Nat Geo Wild i WWF Polska obejmuje wspólną komunikację przybliżającą odbiorcom problemy populacji rysiów nizinnych oraz stworzenie wspólnych materiałów eksperckich, które dostępne będą m.in. na antenie stacji oraz w kanałach społecznościowych i na stronie akcji.

Nat Geo Wild od lat działa aktywnie na rzecz ochrony kotowatych. W tym roku stacja już po raz siódmy emituje cykl programów „Miesiąc z wielkimi kotami”, w ramach którego przez cały marzec, codziennie od godz. 18:00, emitowane są programy o wielkich kocich drapieżcach. Programy te przypominają widzom, jak ważne jest ich przetrwanie w naturze. Warto pamiętać, że w ciągu ostatnich 75 lat afrykańska populacja lwów skurczyła się aż o 90 procent. Gepardy zniknęły z ponad 75 procent swoich tradycyjnych siedlisk, zaś na całym świecie żyje na wolności mniej niż 4 tysiące tygrysów. Wyginięcie tych wspaniałych drapieżników będzie miało destrukcyjny wpływ na równowagę ekosystemów Ziemi.

Aby rozwiązać ten narastający problem, Towarzystwo National Geographic powołało w 2009 roku „Inicjatywę na rzecz ochrony wielkich kotów” (Big Cats Initiative - BCI). BCI to długofalowy program, który ma na celu ratowanie dzikiej populacji wielkich kotów. We współpracy z największymi międzynarodowymi specjalistami Towarzystwo finansuje badania terenowe oraz projekty związane z ochroną środowiska, aby uratować najwspanialsze kotowate Ziemi przed zagładą.

Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronach: http://wielkiekoty.natgeowild.pl/fakty.

Szczegółowe informacje o „Miesiącu z wielkimi kotami” na Nat Geo Wild są dostępne na stronie http://wielkiekoty.natgeowild.pl

kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

Fundacja WWF Polska
Prasa

prasa@wwf.pl

informacje o firmie

O National Geographic Partners LLC

National Geographic Partners LLC (NGP) to spółka joint venture założona przez Towarzystwo National Geographic i wytwórnię 21st Century Fox, która zarządza kanałami National Geographic (National Geographic, Nat Geo Wild, Nat Geo Mundo, Nat Geo People), działaniami medialnymi, aktywami konsumenckimi, w tym magazynami firmowanymi przez National Geographic, wytwórnią National Geographic Studios, platformami cyfrowymi i społecznościowymi, wydawnictwami (książki, mapy, media dziecięce) oraz dodatkową działalnością (m.in. turystyka, centra rozrywki, sprzedaż archiwów, katalogów, licencji oraz e-commerce). Celem jej działalności jej propagowanie wiedzy naukowej, podróżniczej i nowych odkryć za pośrednictwem różnych mediów znajdujących się w jej portfelu. Od 18 lat rozwój wiedzy i lepsze poznanie otaczającego nas świata jest misją Towarzystwa National Geographic, które nadal zgłębia nowe tematy, przesuwa granice i poszerza horyzonty swoich widzów i czytelników... docierając każdego miesiąca do ponad 730 milionów ludzi z 171 krajów świata z treściami dostępnymi w 45 wersjach językowych. NGP przekazuje 27 procent zysków Towarzystwu National Geographic, które jest organizacją pożytku publicznego, aby finansować badania naukowe, nowe odkrycia, projekty dot. ochrony środowiska i edukacji. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronach  natgeotv.com i nationalgeographic.com.

 

 

O WWF

WWF działa na rzecz powstrzymania degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowania przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą. Przez ponad 55 lat istnienia WWF wyrósł na jedną z największych organizacji ekologicznych na świecie. W ponad 150 krajach przyczynił się do ochrony wielu ginących gatunków zwierząt – m.in. pandy wielkiej, tygrysa amurskiego, orangutana - oraz cennych przyrodniczo miejsc. Fundacja współuczestniczyła w powstaniu ponad 270 parków narodowych. Jest pierwszą organizacją, która zwróciła uwagę świata na problem ginącej przyrody w Afryce, była także prekursorką ochrony środowiska w Chinach. Przekonuje rządy państw do działań proekologicznych, wpływa na programy nauczania i prowadzi dialog z przedstawicielami biznesu. WWF przekonuje międzynarodową społeczność, że ochrona przyrody to warunek przeżycia ludzkości na naszej planecie. Ochrona przyrody jest wielkim wyzwaniem, ale również wielką przygodą. Mogą w niej uczestniczyć wszyscy, którzy chcą.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

Fundacja WWF Polska
Prasa

prasa@wwf.pl

informacje o firmie

O National Geographic Partners LLC

National Geographic Partners LLC (NGP) to spółka joint venture założona przez Towarzystwo National Geographic i wytwórnię 21st Century Fox, która zarządza kanałami National Geographic (National Geographic, Nat Geo Wild, Nat Geo Mundo, Nat Geo People), działaniami medialnymi, aktywami konsumenckimi, w tym magazynami firmowanymi przez National Geographic, wytwórnią National Geographic Studios, platformami cyfrowymi i społecznościowymi, wydawnictwami (książki, mapy, media dziecięce) oraz dodatkową działalnością (m.in. turystyka, centra rozrywki, sprzedaż archiwów, katalogów, licencji oraz e-commerce). Celem jej działalności jej propagowanie wiedzy naukowej, podróżniczej i nowych odkryć za pośrednictwem różnych mediów znajdujących się w jej portfelu. Od 18 lat rozwój wiedzy i lepsze poznanie otaczającego nas świata jest misją Towarzystwa National Geographic, które nadal zgłębia nowe tematy, przesuwa granice i poszerza horyzonty swoich widzów i czytelników... docierając każdego miesiąca do ponad 730 milionów ludzi z 171 krajów świata z treściami dostępnymi w 45 wersjach językowych. NGP przekazuje 27 procent zysków Towarzystwu National Geographic, które jest organizacją pożytku publicznego, aby finansować badania naukowe, nowe odkrycia, projekty dot. ochrony środowiska i edukacji. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronach  natgeotv.com i nationalgeographic.com.

 

 

O WWF

WWF działa na rzecz powstrzymania degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowania przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą. Przez ponad 55 lat istnienia WWF wyrósł na jedną z największych organizacji ekologicznych na świecie. W ponad 150 krajach przyczynił się do ochrony wielu ginących gatunków zwierząt – m.in. pandy wielkiej, tygrysa amurskiego, orangutana - oraz cennych przyrodniczo miejsc. Fundacja współuczestniczyła w powstaniu ponad 270 parków narodowych. Jest pierwszą organizacją, która zwróciła uwagę świata na problem ginącej przyrody w Afryce, była także prekursorką ochrony środowiska w Chinach. Przekonuje rządy państw do działań proekologicznych, wpływa na programy nauczania i prowadzi dialog z przedstawicielami biznesu. WWF przekonuje międzynarodową społeczność, że ochrona przyrody to warunek przeżycia ludzkości na naszej planecie. Ochrona przyrody jest wielkim wyzwaniem, ale również wielką przygodą. Mogą w niej uczestniczyć wszyscy, którzy chcą.